Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،  دیدار خانم دکتر زمردی رئیس مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی با استاد رسول شایسته در حالی صورت گرفت که طی دو روز گذشته اطلاعیه‌ای به نام «هیئت مؤلفان لغت‌نامه بزرگ فارسی» در برخی سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شده که در آن ادعایی مبنی بر توقف تألیف این لغت‌نامه تا اطلاع ثانوی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم دکتر زمردی در دیدار با استاد شایسته که به اتفاق اعضای بخش تألیف لغت‌نامه بزرگ فارسی صورت گرفت، درباره آنچه در این اطلاعیه منتشر شده است، جویا شد. استاد رسول شایسته با ابراز بی‌اطلاعی از این اطلاعیه، امضا ذیل هر گونه اطلاعیه‌ای را رد کرد.

رئیس مؤسسه لغت‌نامه دهخدا، با تمجید از استاد رسول شایسته، ایشان را بزرگترین استاد لغت‌شناس کشورمان خواند و ابراز امیدواری کرد: تألیف لغت‌نامه بزرگ پارسی با محوریت استاد حسن انوری، استاد رسول شایسته و استاد نجفی با سرعت و کیفیت بیشتری پیش برود.

پس از این دیدار، خانم دکتر زمردی به همراه اعضای بخش تألیف لغت‌نامه بزرگ فارسی نزد استاد حسن انوری نیز حضور پیدا کردند و در حالی که ایشان در بستر بیماری هستند، آخرین وضعیت استاد انوری را جویا شدند.

بر اساس اظهار رئیس مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، روز ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ مراتب ابراز بی‌اطلاعی سایر اعضای هیأت تألیف لغت‌نامه بزرگ فارسی نسبت به آنچه که تحت عنوان «توقف فعالیت» این بخش در برخی سایت‌ها منتشر شده است، طی نامه‌ای مکتوب به استحضار رئیس دانشگاه تهران رسانده شده است.

کد خبر 698666 برچسب‌ها دانشگاه تهران دانشگاه‌های ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشگاه های ایران لغت نامه بزرگ فارسی تألیف لغت نامه بزرگ رئیس مؤسسه لغت نامه دهخدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت

علیرضا قزوه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره استقبال از برنامه «سرزمین شعر» گفت: سرزمین شعر برنامه موفقی بود که رئیس سازمان صداوسیما با ابراز رضایت از آن قدردانی کرد و در مراسم تجلیل از تولیدات ایام عید نوروز و ماه رمضان هم این برنامه جایزه دریافت کرد.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین بار اعلام کرده است؛ که از برنامه سرزمین شعر حمایت می‌کند تا ادامه پیدا کند، ضمن آنکه شاعران زیادی هم استقبال کرده اند، به طوریکه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از در نامه‌ای تقاضای حضور در برنامه را کرده اند.

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما درباره تاثیر برنامه سرزمین شعر روی آثار جشنواره شعر فجر گفت: اشعار جشنواره شعر فجر در برنامه سرزمین شعر پخش شد و مدیران و مسئولان جشنواره نیز از پخش این برنامه ابراز رضایت کرده اند، چرا که مخاطبان آثار جشنواره از ده‌ها هزار نفر به آمار ۱۵ میلیون نفر رسیده است. امیدواریم نوزدهمین دوره جشنواره شعر فجر هم با برنامه سرزمین شعر ادامه پیدا کند.

«سرزمین شعر» مخاطبان جهانی داشت

قزوه با اشاره به اینکه برنامه سرزمین شعر در کشور‌های فارسی زبان هم به خوبی دیده شده است، گفت: این برنامه در کشور‌های افغانستان، تاجیکستان، هند و پاکستان به خوبی دیده شده است و حتی بینندگانی از اروپا هم داشته است.

وی به ساخت فصل‌های دیگر برنامه سرزمین شعر اشاره کرد و افزود: این برنامه امسال ادامه پیدا می‌کند و در قالب چند فصل دیگر ساخته خواهد شد.

غرفه فارسی زبانان در نمایشگاه کتاب

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما درباره حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: با غرفه شاعران فارسی زبان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شویم و کتاب اشعار فارسی با حضور شاعرانی از کشور‌های ایران، افغانستان، تاجیکستان، هند، ازبکستان و پاکستان در این غرفه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • «استون‌هنج» چه ارتباطی با «ماه» دارد؟ (+عکس)
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • قهرمانی سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو با فیرنهایم در شاخ بوندسلیگا
  • قهرمانی استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات لیون فرانسه
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر