Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمویی با اشاره به انتفاع اقتصادی ایران به عنوان یکی از اهداف اصلی توافق گفت: باید موانع تجارت خارجی ایران رفع و محدودیتهای غیرقانونی برای فروش نفت برداشته شود و به منابع آن برای تامین نیازهای مردم دسترسی پیدا کنیم.

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص جزییات پیش نویس توافق گفت: امروز جلسه مهمی را به صورت غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برگزار کرد با توجه به اینکه روند مذاکرات هسته‌ای پیشرفتی را در هفته‌های اخیر داشته است مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم لازم بود در جریان موضوعات قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در هفته گذشته در وین متنی در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داده که پیشنهاد های جدیدی در رابطه با موضوعات باقی مانده بود، جمهوری اسلامی ایران مرور کرد و طبق گزارشات پاسخ را ارسال کرد و نیاز دارد نظرات جمهوری اسلامی ایران مد نظر قرار گیرد از این جهت در جلسه هم میزبان آقای شمخانی، وزیر امور خارجه ایران، باقری کنی رئیس تیم مذاکره کننده و اقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی بودیم. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جلسه دیروز و امروز گفت: در چارچوب توضیحاتی را مورد بررسی قرار داده شد که مهم‌ترین قانون اقدام راهبردی بود و هم نمایندگان مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی اشاره کردند که این قانون گام مهمی برای پیشبرد قانون هسته‌ای کشور و تقویت موضع مذاکراتی برداشت، یکی از سرمایه‌های اصلی ما این قانون است و نمایندگان تاکید داشتند که این مسیر و نقشه ادامه راه حرکت ما این قانون است که طبق ان انتظار می‌رود تیم مذاکره کننده تلاش میکند در خروجی توافق به اهداف این قانون توجه کند. 

عمویی با اشاره به انتفاع اقتصادی ایران به عنوان یکی از اهداف اصلی توافق گفت: باید موانع تجارت خارجی ایران رفع و محدودیتهای غیرقانونی برای فروش نفت برداشته شود و به منابع آن برای تامین نیازهای مردم دسترسی پیدا کنیم. 

وی ادامه داد: تضمین و راستی‌آزمایی موضوعی جدید در توافق است؛ توافقی که در حال حاضر پیگیری می‌شود یک تصمیم کمیسیون مشترک است برای احیای توافق ۲۰۱۵ به این عنوان که با خروج امریکا نقض شد و ایران سطح تعهدات خود را کاهش داد. 

عمویی اظهار داشت: برای اینکه بخواهیم به شرایط ۲۰۱۵ برگردیم باید تضمین وجود داشته باشد که طرفهای که قصد انجام کار تجاری و اقتصادی با ایران دارند تحت تاثیر تحریمها قرار نگیرند و این امر به صورت مکتوب در متن توافق مورد پذیرش قرار گرفته است 

این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: راستی آزمایی یکی از نواقص توافق قبلی بود در واقع تعهدات ایران در قبال سازمان بین المللی انرژی اتمی مورد راستی ازمایی قرار میگرفت اما برای تعهدات طرف مقابل در رفع تحریم‌ها راهکاری برای راستی ازمایی نداشت این خواسته جمهوری اسلامی ایران بود و اصل این موضوع پذیرفته شده هم بازه زمانی و اقدامات متقابل برای راستی‌آزمایی طرف مقابل در نظر گرفته شده که تحریمها به صورت موثر برداشته شود. 

عمویی در خصوص رفع تحریمها گفت: در صورت توافق قسمتی از تحریمها به صورت آنی و برخی از  آن به صورت گام به گام برداشته می‌شود. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امنیت ملی سیاست خارجی برنا عمویی جمهوری اسلامی ایران برداشته شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

کد خبر 847097 برچسب‌ها ایران و سوریه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه