Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه (امروز) گزارشی با موضوع بازگشت قریب‌الوقوع سفرای تل‌آویو و آنکارا به پایتخت‌ها منتشر کرد.

طبق گزارشی که «آی ۲۴» رژیم صهیونیستی به نقل از شبکه ۱۲ کانال تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر کرد، انتظار می‌رود که تل‌آویو و آنکارا توافق در زمینه عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک را به زودی اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی آمده است: «روابط بین دو کشور از ۱۲ سال قبل به دنبال حادثه برای ناوگان ماوی مرمره دچار تنش شد».

ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ یک ناوگان دریایی «ناوی مرمره» حامل کمک‌های بشردوستانه تحت عنوان «ناوگان آزادی» به نوارٔ غزه، حمله کرد و در نتیجه این حمله ۱۰ سرنشین کشتی به شهادت رسیدند.

در گزارش روز چهارشنبه (امروز) کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی آمده است: «انتظار می‌رود که اسرائیل و ترکیه طی یک بیانیه به زودی عادی سازی کامل روابطشان را اعلام کنند».

طبق این گزارش، انتظار می‌رود که بیانیه رسمی عادی سازی روابط بین آنکارا و تل‌آویو ظرف چند ساعت آینده منتشر شود. گفته می‌شود که بازگرداندن سفرای ترکیه و رژیم صهیونیستی جزو مفاد این بیانیه خواهد بود.

شبکه آی‌24 اشاره‌ای به سابقه بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر کرده است. این شبکه نوشت: «گرم شدن روابط پس از آن اتفاق افتاد که یک زوج اسرائیلی به نام "موردی" و "ناتالی اوکنین" طی دسامبر گذشته در ترکیه به ظن جاسوسی دستگیر شدند. آنها در نهایت به لطف تماس‌ها در بالاترین سطح سیاسی در هر دو کشور آزاد شدند.

این رسانه صهیونیستی افزود: «کمی پس از آن (بازداشت این زوج صهیونیست) رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه ایده "گرم شدن روابط با اسرائیل" را مطرح کرد. اوایل ماه آگوست، اسرائیل دفتر اقتصادی خود را در ترکیه پس از سه سال تعطیلی، بازگشایی کرد».

گمانه‌زنی رسانه‌‌های رژیم صهیونیستی درباره احتمال اعلام عادی‌سازی روابط دیپلماتیک این رژیم با ترکیه در شرایطی انجام شده که اوایل تیرماه سال جاری «یائیر لاپید» وزیر خارجه وقت این رژیم به آنکارا سفر داشت./فارس

 رژیم صهیونیستی و ترکیه عادی‌سازی کامل روابط خود را اعلام کردند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌و‌گویی تلفنی رسما عادی‌سازی کامل روابط دو طرف را اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه) تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

«اوفیر جندلمان» سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که نخست‌وزیر این رژیم و رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌و‌گویی تلفنی بازگشت سفرای دو طرف را اعلام کرده‌اند.

یائیر لاپید در این باره گفت: «از سرگیری روابط با ترکیه یک دارایی مهم برای ثبات منطقه و یک مژده اقتصادی بسیار مهم براش شهروندان ماست.»

 منابع عبری ساعتی قبل خبر دادند که انتظار می‌رود تل‌آویو و آنکارا توافق در زمینه عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک را به زودی اعلام کنند.

روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی از ۱۲ سال قبل به دنبال حادثه برای کشتی «ماوی مرمره» دچار تنش شد. ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ یک ناوگان دریایی «ناوی مرمره» حامل کمک‌های بشردوستانه تحت عنوان «ناوگان آزادی» به نوارٔ غزه، حمله کرد و در نتیجه این حمله ۱۰ سرنشین کشتی به شهادت رسیدند.

شبکه «آی‌۲۴» امروز در گزارشی به سابقه بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و در این باره نوشت: «گرم شدن روابط پس از آن اتفاق افتاد که یک زوج اسرائیلی به نام «موردی» و «ناتالی اوکنی» طی دسامبر گذشته در ترکیه به ظن جاسوسی دستگیر شدند. آن‌ها در نهایت به لطف تماس‌ها در بالاترین سطح سیاسی در هر دو کشور آزاد شدند.»

این رسانه صهیونیستی افزود: «کمی پس از آن (بازداشت این زوج صهیونیست) رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه ایده «گرم شدن روابط با اسرائیل» را مطرح کرد. اوایل ماه آگوست، اسرائیل دفتر اقتصادی خود را در ترکیه پس از سه سال تعطیلی، بازگشایی کرد».

منبع: فردا

کلیدواژه: روابط ترکیه و اسرائیل ترکیه و رژیم صهیونیستی عادی سازی کامل روابط رئیس جمهور ترکیه گرم شدن روابط انتظار می رود نخست وزیر پس از آن تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند

وزیر امور خارجه ترکیه گفت، آنکارا در قبال فلسطین از بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ و راه حل دو دولتی حمایت می‌کند و آماده ایفای نقش به عنوان ضامن برای فلسطین است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق»، «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (شنبه) ادعا کرد: چنانچه آنکارا به عنوان یک ضامن برای فلسطین عمل کند اسرائیل احساس آسودگی بیشتری خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه ترکیه‌ای هاکان فیدان اظهار کرد: «ما حامی بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ و راه‌حل دو دولتی هستیم. ترکیه آماده است تا به عنوان یک ضامن عمل کند. ما از همان ابتدا در این باره حرف زده‌ایم. در صورت ضمانت کردن ترکیه، هم اسرائیل و هم فلسطین احساس آسودگی خواهند داشت.»

فیدان یک هفته پیش با «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و سامح شکری، وزیر خارجه مصر که به ترکیه سفر کرده بودند دیدار کرد.

پیشتر یک رسانه عربی با اشاره به سفر هنیه به ترکیه گزارش داد آنکارا در تلاش است میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی وساطت کند و جای مصر و قطر را بگیرد.

کانال وساطت ترکیه به‌طور مستقیم تحت اشراف و نظارت رجب طیب اردوغان خواهد بود و او از طریق روابط خود تلاش خواهد کرد که به توافقی نهایی برای پایان دادن به جنگ غزه دست یابد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد