Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:55:17 GMT

بیش از ۳ هزار تن عسل از کندوهای مراغه برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۷۸۳۱

بیش از ۳ هزار تن عسل از کندوهای مراغه برداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خیراندیش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت عسل از ۲۷۰ هزار کندوی بومی و مدرن شهرستان از اول مرداد آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود به علت شرایط خوب آب و هوایی بیش از ۳ هزار تن عسل از کندوهای این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه متوسط تولید عسل در کندوهای بومی ۶ تا ۹ کیلوگرم و مدرن ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم است، افزود: زنبورداری و تولید عسل در مراغه برای بیش از ۲ هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراغه، نزدیک به ۷۰ درصد عسل مراغه به علت کیفیت خوب به دیگر استان‌ها و کشورهای همسایه صادر می‌شود و زنبورداران مراغه با تولید ۲۵ درصد عسل استان رتبه اول تولید این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

آذربایجان‌شرقی با داشتن یک میلیون و ۵۰۰ هزار کندو از نظر داشتن تعداد کندو رتبه نخست کشور را دارد. زنبورداران استان با تولید بیش از ۱۵ هزار تن عسل رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 5565046

منبع: مهر

کلیدواژه: زنبور عسل تولید عسل وزارت جهاد کشاورزی بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه آمار کرونا گرگان اردبیل اربعین 1401 لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا روز خبرنگار هفته دولت ایلام محرم 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر

برداشت گل محمدی همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت از گلستان‌های کاشان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از کاشان، همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت چینش گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عطر و رایحه خوش گل محمدی تمام منطقه را پر کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • رهاسازی آب از سد علویان به زمین‌های زراعی شهرستان‌های مراغه و بناب
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه