Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای نگهبان گفت: رشادت‌های جوانان با غیرت و مومن ایران در دوران اسارت، صفحات درخشانی در تاریخ این سرزمین ترسیم کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه) در جلسه این شورا با بیان اینکه ماجرای عاشورا هرگز کهنه نمی‌شود، گفت: مراسم محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان امسال هم مثل سال‌های گذشته با شکوه برگزار شد که این امر بیانگر آثار معنوی این حرکت الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال در خیلی از کشورها مراسم عزاداری محرم بر پا شد که این‌ها همه از برکات نورانی امام حسین (ع) است.

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به حرکت کاروان اسیران کربلا از کوفه به طرف شام که در همین ایام در سال ۶۱ هجری قمری انجام شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه در تاریخ آمده امروز سالروز حرکت کاروان اسیران کربلا است؛ کاروانی که در ظاهر اسیر هستند اما حقیقتاً هیچ نشانی از ذلت‌پذیری در رفتارشان دیده نمی‌شود.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: حقیقت این است که در روز عاشورا و از زمانی که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفایش به شهادت رسیدند، حماسه‌ای دیگر آغاز می‌شود که حماسه تبیین قیام سالار شهیدان است و قهرمانان این حماسه، حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و در کنار آنها سایر اهل بیت سیدالشهدا (ع) هستند.

وی افزود: جمله «ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا» که حضرت زینب (س) پس از پشت سر گذاشتن وقایع جانسوز کربلا و در آن شرایط جانفرسا در پاسخ به یزید ملعون فرموده‌اند، یک حماسه بزرگ دینی است که توسط یک انسان مومن حقیقی خلق شده است.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: مجاهدت مومنانه حضرت زینب (س) و رفتار سرشار از عزت و عفاف این تربیت یافته حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگویی بی‌نظیر پیش روی زنان آزاده جهان قرار داده است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز سالروز آزادی و بازگشت آزادگان عزیز کشورمان به میهن در سال ۱۳۶۹ است، خاطرنشان کرد: رشادت‌های جوانان با غیرت و مومن ایران در دوران اسارت، صفحات درخشانی در تاریخ این سرزمین ترسیم کرده است.

وی همچنین سالروز بازگشت آزادگان را به خیرالله پروین عضو جدید حقوقدان شورای نگهبان که از آزادگان کشور است، تبریک گفت و برای او و همه آزادگان عزیز آرزوی سلامتی و سعادت کرد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: جنتی آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسن روحانی رئیس جمهور سابق که در انتخابات اخیر خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود، در دیدار دوره‌ای با مدیران خود عنوان کرد: یکی از موارد ردصلاحیت من یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام. به گزارش انتخاب، وی در این نشست از انتشار عمومی پاسخ خود به نامه شورای نگهبان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: علت رد صلاحیت روحانی چه بود؟

روحانی همچنین گفته است: باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

منبع: ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1229085 برچسب‌ها حسن روحانی

دیگر خبرها

  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • سخت‌ترین دوران‌ زندگى حضرت امیرالمومنین (ع) + فیلم
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟