Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@22:33:22 GMT

تبدیل بازار چارسوق به بازار تخصصی صنایع دستی در یزد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۸۰۹۹

تبدیل بازار چارسوق به بازار تخصصی صنایع دستی در یزد

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بازار چارسوق می‌تواند به بازار تخصصی صنایع دستی تبدیل شود تا صنایع دستی هنرمندان به صورت گسترده در این مکان در معرض دید شهروندان باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی یزد، فاطمه حقیرالسادات اظهار کرد: جهت طراحی پکیج‌های مختلف صنایع دستی منطبق با ویژگی‌های جمعیت شناسی مخاطبان و ایده و سطح‌بندی هدایای اهدایی شهرداری و شورای اسلامی شهر توسط انجمن صنایع دستی فراخوان داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کمیته تولید محتوا در صنایع دستی یزد با مشارکت میراث، شهرداری و هنرمندان بخش خصوصی با محوریت میراث نیز ایجاد شود و طراحی برای کاربردی کردن محصولات بومی صنایع دستی یزد در خصوص رونق بیشتر، ارائه شود همچنین باید به هنرمندان بومی شهر، توجه و حمایت ویژه‌ای شود.

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل، گفت: برای درجه بندی هنرمندان صنایع دستی و تهیه شناسنامه هنری به آنها برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: سفارشی‌سازی صنایع دستی برای زیباسازی شهری توسط معاونت خدمات شهری و سازمان فرهنگی ورزشی با همراهی انجمن صنایع دستی و هنرمندان انجام شود. مرکز آموزش‌های صنایع دستی توسط میراث فرهنگی نیز احیا و حمایت شود و رویدادهای تخصصی صنایع دستی مناسب با تقویم سالانه در نقاط مختلف شهر برگزار شود.

کد خبر 597265

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عضو شورای اسلامی شهر یزد شورای اسلامی شهر یزد چهارسوق بازارچه صنایع دستی کاروانسرا بازار قدیمی ميراث فرهنگي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز

ژیلا خدادادی گفت: این آزمون با حضور ۴۵ نفر از هنرمندان و تولیدکنندگان متقاضی دریافت و تمدید مجوز(کارت صنعتگری) در رشته گلیم بافی برگزار شد و اولین مرحله از فرآیند اعطاء مجوز به این صنعتگران است.

به گفته معاون صنایع‌دستی استان البرز در مراحل بعدی بازدید‌های پسینی از محل تولید پذیرفته‌شدگان صورت گرفته و فعال بودن واحدهای تولیدی مورد رصد و تأیید قرار می گیرد.

 او افزود: این آزمون‌ها به طور تقریبی هر ۵۰ روز یکبار برگزار می‌شوند و کارشناسان این حوزه ناظر بر آزمون‌ها هستند.

خدادادی با بیان اینکه استان البرز با حدود بیش از هزار صنعتگر فعال گلیم یکی از مراکز مهم تولید گلیم در کشور است، گفت: ۹۸ درصد تولیدکنندگان گلیم استان را بانوان تشکیل می‌دهند. 

معاون صنایع دستی استان البرز اظهار کرد: اداره کل و معاونت صنایع دستی از این هنرمندان حمایت هایی چون دعوت به نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها  معرفی برای دریافت تسهیلات، معرفی تولیدکنندگان فعال به متقاضیان و خریداران گلیم، معافیت های مالیاتی و ... به عمل می‌آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد