Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن رعنایی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی بیمه خراسان شمالی اظهار داشت: این تعداد از بیمه شدگان زیر پوشش ۷۰ پزشک عمومی در سطح شهرهای اسفراین، بجنورد و شیروان قرار دارند.

وی افزود: بحث بیمه همگانی در قانون ۱۴۰۱ مورد تصویب قرار گرفت و دهک های یک تا سه جامعه به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی تصریح کرد: دهک چهار از تخفیف ۹۰ درصدی، دهک پنج و ۶ از تخفیف ۲۵ درصدی، دهک هفت و هشت از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند و دهک های ۹ و ۱۰ نیز مشمول تخفیف نیستند که باید حق بیمه را خود پرداخت کنند.

وی یادآور شد: در اجرای این طرح ۴۵ هزار نفر از شهروندان این استان در سال جاری زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.

رعنایی ادامه داد: بیمه شدگان با مراجعه به پزشک خانواده با پرداخت هفت هزار و ۵۰۰ تومان از خدمات بیمه ای استفاده می کنند که با رعایت نظام ارجاع به پزشکان متخصص نیز در صورت نیاز معرفی خواهند شد.

طرح دارویار مقابله با مصرف خودسرانه دارو

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح دارویار نیز اشاره ای کرد و گفت: دولت با اجرای این طرح و اصلاح یارانه دارو، موفق شده است بدون هیچ دریافتی اضافه از بیماران و تنها با افزایش تعهدات بیمه ها مانع از فشار بر مصرف‌کنندگان شود.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: طرح دارویار در کاهش مصرف خودسرانه و غیرمنطقی دارو تاثیر جدی خواهد داشت و افراد در راستای اجرای این طرح، دارو را با تجویز پزشک و با قیمت مناسب‌تری تهیه می کنند.

وی اضافه کرد: در طرح دارویار باید فرد برای دریافت دارو به پزشک مراجعه کند و نسخه نیز باید الکترونیکی انجام شود.

رعنایی گفت: ماهانه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بابت هزینه دارو توسط بیمه سلامت خراسان شمالی پرداخت می شود ولی با اجرای طرح دارویار این عدد به حدود پنج میلیارد خواهد رسید.

وی اظهار داشت: بیمه سلامت استان در طرح دارو یار از داروخانه های این استان بازدید کرده و تاکنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

تشکیل ۲۱ پرونده درمان ناباروری

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ پرونده درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و تاکنون مبلغ ۵۷ میلیون تومان بابت هزینه های درمانی پرداخت شد.

وی عنوان کرد: براساس آمار ثبت شده در سال گذشته ۲۲ پرونده درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و از خدمات بیمه ای برخوردار شدن و ۷۲ میلیون تومان هزینه در این خصوص پرداخت شد.

 طبق آخرین آمار جمعیت استان خراسان شمالی به حدود یک میلیون نفر می رسد که از این جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفر از آنان زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند که جمعیت بیمه شدگان مربوط به کارکنان دولت، همگانی، روستاییان، ایرنیان و سایر اقشار است.

برچسب‌ها بجنورد بیمه سلامت خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد بیمه سلامت خراسان شمالی بجنورد بیمه سلامت خراسان شمالی بیمه سلامت خراسان شمالی پوشش بیمه سلامت طرح دارویار بیمه شدگان طرح دارو زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی اظهار داشت: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: قریب به ٢ میلیون و چهارصد هزار نفر از جمعیت استان خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۵٠ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ٢ میلیون نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خوزستان تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

رضایی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند. وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌های عزیز اشاره کرد که به صورت ٢۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم است

رضایی خاطرنشان کرد: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شدند و آن دسته از افرادی که قبلا بیمه بودند به صورت اتوماتیک بیمه آنها تا پایان فروردین ١۴٠۴ تمدید شدند.

رضایی گفت: افرادی که جز دهک‌های ۶ تا ٩ هستند نیز از تخفیفات ویژه‌ای بین ۵٠ تا ٨٠ درصد بعد از استحقاق سنجی توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و اعلام دهک به سازمان بیمه سلامت بهره‌مند شده و افرادی که جز دهک ١٠ می‌باشند با پرداخت کل حق بیمه مصوب می‌توانند از خود را بیمه نمایند.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد