Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@19:56:36 GMT

پیشگیری از عرضه گوشت‌های فاسد به بازار

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۸۶۰۱

پیشگیری از عرضه گوشت‌های فاسد به بازار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران؛ رحیم علیش‌پور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم از امحاء و معدوم‌سازی گوشت‌های فاسد با ورود مدعی‌العموم خبر داد و گفت: با توجه به وظایف دادستانی از حیث حقوق عامه و تاکیدات ریاست محترم کل دادگستری استان تهران مبنی بر نقش‌آفرینی ویژه دادستان‌ها در حوزه حقوق عامه و با عنایت به وصول گزارشاتی در خصوص تخلفات چند شرکت در حوزه نگهداشت گوشت‌های فاسد و یا قریب‌الانقضاء، دادستانی از حیث پیشگیری از عرضه احتمالی این گوشت‌ها نسبت به موضوع ورود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم خاطرنشان کرد: با صدور دستورات قضایی لازم در این حوزه ۳۲۴ کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله که غیرقابل مصرف انسانی بودند، امحاء شدند.

وی در ادامه از پلمب سه واحد صنفی متخلف کشتار غیرمجاز و عرضه گوشت و مرغ و یک واحد محل احداثی سردخانه غیرمجاز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سلامت عمومی از مصادیق حقوق عامه محسوب می‌شود، دادستانی در این حوزه با خاطیان هیچ‌گونه مسامحه‌ای نخواهد کرد.

گفتنی است؛ پیش از این رئیس کل دادگستری استان تهران در اولین نشست فصلی شورای برنامه‌ریزی مدیران دادگستری کل استان تهران ضرورت حساسیت مدیران و مسئولان واحدهای قضایی در خصوص مصادیق حقوق عامه را مورد تاکید قرار داده بود و در عین حال با اشاره به مسئولیت دادستان‌های شهرستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی استان تهران را نسبت به مسائل و اتفاقات جاری در بخش‌های مختلف گفته بود که نقش مطالبه‌گری و پیگیری مدعی‌العموم در موضوعات باید پررنگ باشد و عملکرد دادستان هر شهرستان باید در آن حوزه نمود پیدا کند.

بیشتر بخوانید: کشف انبار احتکار ۱۰ تن مرغ و گوشت و کالاهای اساسی

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1663257

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قوه قضاییه گوشت استان تهران حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟

منصور پوریان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، بازار متعادل می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی قیمت کنونی هر کیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه‌ها و قصابی‌ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام‌ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می‌یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می‌شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می‌شود.

گفتنی است با توجه به زایش‌های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازار‌های هدف وجود دارد.

دیگر خبرها

  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان