Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسفعلی شکری درمراسم تجلیل از خانواده آزادگان متوفی در استان البرز که در اردوگاه ایثار کردان ساوجبلاغ  استان البرزبرگزار شد با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و یاد و خاطر آزادگان متوفی، پس از ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: خودم را از جنس شما می‌دانم و در سال‌های قبل از انقلاب در اسارت بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایثار و ازخودگذشتگی همسران، مادران و خانواده‌های آزادگان در دوران اسارت در نوع خود مثال‌زدنی و بی‌نظیر است، آنان با الگوبرداری از حضرت زینب (س) صبر و استقامت را سرلوحه زندگی خود قراردادند و سال‌ها رنج و دوری از عزیزان خود را با جان‌ودل تحمل کردند و هیچ‌چیزی نتوانست آنها را ناامید کند.
وی اظهار داشت: آزادگان ما در دوران اسارت رنج‌ها و سختی‌های زیادی را به لحاظ روحی و روانی متحمل شدند اما هیچ‌گاه از باورهای خود دست نکشیدند و همیشه پایبند انقلاب و آرمان نظام جمهوری اسلامی ماندند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به مجاهدت‌های همسران و مادران شهدا، جانبازان و آزادگان اشاره و تصریح کرد: مادران و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان پای فرزندان خود ایستادند و آنان را تربیت کردند، امروز باید قدردان این عزیزان باشیم، اینان کاری کردند که در نوع خود مثال‌زدنی است و یک تنه تمام بار زندگی را تحمل کردند و در خانه هم نقش مادر و هم نقش پدر را ایفا کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری افزود: زن همیشه در اسلام دارای جایگاهی ویژه است، با نگاهی به حوادث و اتفاقات دینی در تاریخ در می‌یابیم که زن نقش پررنگی در پرورش، تعلیم و تربیت و همچنین ترویج روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در فرزندان و همسر خود دارد.
وی گفت: زن آن‌قدر نزد خداوند صاحبشان و منزلت است که در کتاب خدا سوره‌ای به نام مریم است و این سوره در مورد نقش و جایگاه و کرامت زن نازل‌شده است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان بر لزوم تکریم پدر و مادر تأکید کرد و افزود: در جامعه انسان‌هایی موفق‌تر از دیگران هستند که برای پدر و مادران خود احترام و ارزش قائل باشند، فرزندان ایثارگران باید ایثار و ازخودگذشتگی پدران خود را سرلوحه زندگی قرار داده و خاطرات پدران خود را برای دوستان و هم و نسل‌های خود بیان کنند، باید روحیه ایثار، مقاومت و مجاهدت شهدا، جانبازان و آزادگان ما در جامعه ترویج شود.
در این مراسم با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و مسئولان استانی از خانواده‌های آزادگان متوفی استان البرز تجلیل شد.
 

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی استان البرز آزادگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی استان البرز بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی استان البرز آزادگان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا مظفر در مراسم یادواره ۴۹ شهید فرهنگی استان زنجان، با تاکید بر اینکه جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور از وظایف ما در برهه کنونی است، گفت: باید تلاش کنیم فاصله‌ای که بین نسل امروز و نسل گذشته در دفاع‌مقدس افتاده با برگزاری چنین برنامه‌هایی و ارتباط دانش‌آموزان با خانواده شهدا و تکریم و تحلیل از مقام آنان را پر کنیم.

وی افزود: وظیفه داریم مصادیق گذشت و ایثار و همچنین ایثارگری شهدا را به نسل جدید تبیین کنیم و مطالبه شهیدان و خانواده شهدا ادامه مسیر شهدا و پیروی از مقام معظم رهبری است.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: شهادت معامله دو جانبه با خداست چرا که خداوند فرموده است هر کس با جان و مال خود در راه خدا با دشمنان بجنگد در مقابل، خداوند به او سعادت ابدی و حیات جاودان عنایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشتری واقعی سرمایه انسان یعنی جان او خداوند است که به بهای بهشت خریداری می‌شود، افزود: خانواده شهدا نیز که صبر بر این مصیبت عظیم دارند نیز برنده‌اند چرا که خداوند در آیه ۱۵۷ سوره بقره بر آنها سلام و درود و رحمت می‌فرستد که این امر بسیار مرتبه بالا و بزرگی است.

مظفر با تاکید بر اینکه خانواده شهدا مانند خود شهید برنده هستند زیرا شهدا قدرت شفاعت دارند و در برزخ و قیامت نیز نقش ایفا می‌کنند تا خانواده خود را شفاعت کنند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: خداوند به خانواده شهدا می‌گوید من خلیفه شهید پس از او در خانواده هستم؛ هرکس خانواده شهید را شاد کند مرا خوشحال کرده است و هر کس شهید را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است.

وی با بیان اینکه مادران شهدا به خاطر اسلام از بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی فرزندان‌شان گذاشتند، یادآور شد: در برابر این موضوع وظیفه ما مسئولان و مردم توسعه و ترویج فرهنگ شهادت است که یکی از اقدامات در این مسیر برگزاری یادمان‌ها و مراسم‌های گرامیداشت شهدا است.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ حدود ۱۲ سیاست اجرایی مهم را در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند، گفت: بند ۶ این سیاست‌های ابلاغی تاکید دارد که در شرایط مساوی مدیریتی، اولویت با فرزندان شهدا و خانواده شهدا باشد که باید تلاش کنیم این بند به خوبی اجرا شود.

مظفر با توضیح اینکه آموزش‌وپرورش مفتخر است با درصد بالا نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی کشور حتی بنیاد شهید به دلیل ظرفیت استخدام هر ساله میزبان فرزندان شهدا و ایثارگران است، گفت: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در پایان اردیبهشت ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش‌وپرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد مگر اینکه متقاضی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یک نهاد فرهنگی است که وظیفه حضور در جنگ نداشت اما بیش از ۴۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و همپای نیروی مسلح و انتظامی و نظامی بوده است، گفت: معلمان حتی در دوران جنگ هم سنگر دانش را رها نکردند و در برهه فعلی نیز فقط پرداختن به آموزش کافی نیست بلکه باید به تربیت نیز توجه شود.

کد خبر 6095152

دیگر خبرها

  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»