Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از مشرق، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه (۲۶ مرداد) در جلسه این شورا با بیان اینکه ماجرای عاشورا هرگز کهنه نمی‌شود، گفت: مراسم محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان امسال هم مثل سال‌های گذشته با شکوه برگزار شد که این امر بیانگر آثار معنوی این حرکت الهی است.

وی افزود: امسال در خیلی از کشورها مراسم عزاداری‌ محرم بر پا شد که این‌ها همه از برکات نورانی امام حسین(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جنتی در ادامه با اشاره به حرکت کاروان اسیران کربلا از کوفه به طرف شام که در همین ایام در سال ۶۱ هجری قمری انجام شده، خاطرنشان کرد: براساس آنچه در تاریخ آمده امروز سالروز حرکت کاروان اسیران کربلا است؛ کاروانی که در ظاهر اسیر هستند اما حقیقتا هیچ نشانی از ذلت پذیری در رفتارشان دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: حقیقت این است که در روز عاشورا و از زمانی که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب باوفایش به شهادت رسیدند، حماسه‌ای دیگر آغاز می‌شود که حماسه تبیین قیام سالار شهیدان است و قهرمانان این حماسه، حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) و در کنار آنها سایر اهل بیت سیدالشهدا(ع) هستند.

جنتی افزود: جمله «ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا» که حضرت زینب (س) پس از پشت سر گذاشتن وقایع جانسوز کربلا و در آن شرایط جانفرسا در پاسخ به یزید ملعون فرموده‌اند، یک حماسه بزرگ دینی است که توسط یک انسان مومن حقیقی خلق شده است.

وی ادامه داد: مجاهدت مومنانه حضرت زینب(س) و رفتار سرشار از عزت و عفاف این تربیت یافته حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگویی بی‌نظیر پیش روی زنان آزاده جهان قرار داده است.

 

رشادت‌های جوانان با غیرت و مومن ایران در دوران اسارت، صفحات درخشانی در تاریخ این سرزمین ترسیم کرده است


 آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز سالروز آزادی و بازگشت آزادگان عزیز کشورمان به میهن در سال ۱۳۶۹ نیز هست، خاطرنشان کرد: رشادت‌های جوانان با غیرت و مومن ایران در دوران اسارت، صفحات درخشانی در تاریخ این سرزمین ترسیم کرده است.

دبیر شورای نگهبان همچنین سالروز بازگشت آزادگان را به خیرالله پروین عضو جدید حقوقدان شورای نگهبان که از آزادگان کشور است، تبریک گفت و برای او و همه آزادگان عزیز آرزوی سلامتی و سعادت کرد.

 
 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آیت الله جنتی سالروز بازگشت آزادگان به وطن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان نخستین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم سردار صفارزاده در بهشت حضرت معصومه (س) شهر مقدس قم برگزار شد.

‌در این مراسم سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سردار آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، غفور کارگری رییس و سید محمد پولادگر نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک و جمع دیگری از مدیران ورزشی و فرهنگی حضور داشتند و با قرائت فاتحه یاد و نام این مدیر ارزشمند را گرامی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان پیش از حضور در این مراسم، به زیارت آستان قدس حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت رفت.

کد خبر 6089255

دیگر خبرها

  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • ملوان-سایپا، به یاد دوران پرستاره! (عکس)
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد