Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در لبنان با وزیر مهاجرت و امور پناهندگان لبنان در دولت پیشبرد امور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری المزکزیه لبنان، «مجتبی امانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لبنان امروز (چهارشنبه) با «عصام شرف الدین» وزیر مهاجرت و امور پناهندگان دولت پیشبرد امور (موقت) لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش، طرفین در این دیدار درباره اوضاع عمومی و تحولات سیاسی لبنان و منطقه تبادل نظر کردند. 

بازگشت آوارگان سوری به کشورشان یکی دیگر از محورهای گفت و گوی سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر مهاجرت و امور پناهندگان دولت پیشبرد امور لبنان بود که خبرگزاری لبنانی در این باره نوشت: پرونده بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و سفر اخیر «شرف الدین» به سوریه از دیگر موضوعاتی بود که طرفین آن‌ها را مورد بحث و گفت و گو قرار دادند. 

«محمد الرحمون» وزیر کشور سوریه دوشنبه شب گذشته در دیدار با «عصام شرف الدین» وزیر امور یناهندگان دولت پیشبرد امور لبنان، راهکارهای تقویت همکاری‌ها برای بازگشت امن و آسان آوارگان سوری به وطن‌شان را بررسی کردند. 

بحران سوریه از اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱)  آغاز شد و پس از گذشت زمان کوتاهی با ظهور گروه‌های تروریستی و اعزام تروریست‌ها از بیش از یکصد کشور جهان به این کشور، بحران به یک جنگ بین‌المللی در داخل مرزهای سوریه تبدیل شد و به دنبال آن از جمعیت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری این کشور ۱۲ میلیون نفر آواره شدند که نزدیک به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به کشورهای مختلف از جمله ترکیه، لبنان، اردن، مصر و برخی نیز به کشورهای اروپایی رفتند و حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شدند.  

شکست روز افزون تروریست‌ها در اکثر نقاط سوریه و امن شدن این کشور در سال‌های اخیر، روند بازگشت آوارگان سوری از خارج نیز سرعت بیشتری به خود گرفته و تاکنون بر اساس برآوردها نزدیک به شش میلیون آواره سوری به خانه‌های خود بازگشته‌اند. 

بر اساس اعلام قبلی مقامات لبنان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره سوری در لبنان اقامت دارند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مهاجران ، سوریه ، لبنان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مهاجران سوریه لبنان دولت پیشبرد امور آوارگان سوری میلیون و ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین

علی باقری معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونین وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس در امور خاورمیانه به مسکو سفر کرده، با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ایران همواره در خاورمیان شریک راهبردی است

علی باقری معاون وزیر امور خارجه همچنین در دیداری جداگانه با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور ها‌ی عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.

طرف چینی در این دیدار نیز، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم.

این مقام ارشد چینی افزود: پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.

در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی