Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@08:30:16 GMT

استقلال- ملوان؛ 49 سال مبارزه بی‌وقفه!

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۸۹۷۱

استقلال- ملوان؛ 49 سال مبارزه بی‌وقفه!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و ملوان در شرایطی که هردو بازی اول خود در لیگ برتر را واگذار کرده‌اند،‌عصر پنجشنبه در نبرد شماره 59 تاریخ خود مقابل هم قرار می‌گیرند. مسابقه‌ای که بدون تردید جذابیت‌های زیادی خواهد داشت.

استقلال و ملوان در تاریخ حیات خود جمعاً 58 بار دیدار داشته‌اند که 28 بازی آن در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر بوده است و سایر بازی‌ها در جام حذفی یا تورنمنت های دیگر قبل از پیدایش لیگ برتر، برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع 28 بازی ای که دو تیم در لیگ برتر برگزار کردند، 13 بار استقلال پیروز شده و 5 بار ملوان طعم پیروزی را چشیده است. 10 مسابقه دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

اولین بازی تاریخ دو تیم در سال 52 و در دور رفت از اولین فصل رقابت‌های جام تخت جمشید برگزار شد که با پیروزی 5 بر یک استقلال به پایان رسید. در آن بازی که 49 سال از آن می‌گذرد، علی جباری (2 گل)، حسن روشن، زنده یاد غلامحسین مظلومی و رضا عادلخانی هر کدام یک گل برای آبی پوشان به ثمر رساندند و تنها گل ملوان نیز توسط نصرت ایراندوست به ثمر رسید.

آخرین باری هم که دو تیم در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفتند به فصل 94-95 باز می‌گردد که دیدار آنها در چارچوب نیم فصل دوم فصل پانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار شد و دو تیم به نتیجه مساوی دو بر دو رضایت دادند.

حالا قرار است عصر پنجشنبه استقلال و ملوان در انزلی برای پنجاه و نهمین بار در تاریخ و بیست و نهمین بازی در لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار بگیرند. نبردی متفاوت از بازی های گذشته و البته جذابیت هایی که احتمالا در طول 90 دقیقه اش شاهد خواهیم بود.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ برتر لیگ برتر دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران در حساس‌ترین بازی هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر چهارشنبه در ورزشگاه یادگار امام میهمان تراکتور خواهد بود.

دیداری که می‌تواند ساعتی قبل از بازی پرسپولیس برابر سپاهان تا حدود بسیار زیادی سرنوشت قهرمانی در لیگ برتر را مشخص کند، به خصوص اگر نتیجه بازی بعدی چیزی به جز برتری پرسپولیس مقابل سپاهان باشد.

استقلالی‌ها که حالا باید به مصاف تراکتور متحول شده بدون پاکو خمس بروند، تمرینات خود برای این مسابقه را در زمین چمن و سالن وزنه دنبال کرده و صفحه رسمی باشگاه استقلال تصاویری از این تمرین را روی خروجی خود قرار داده است.

یکی از نکات جالب توجه این تصاویر عکس ژست گروهی بازیکنان استقلال مقابل دوربین عکاس باشگاه است که خبر از آمادگی و سرحال بودن بازیکنان این تیم برای رویارویی با بازیکنان تراکتور در مصاف مرگ و زندگی آخر هفته دارد.

دیگر خبرها

  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • تارتار: مساوی دیگر به درد ما نمی‌خورد
  • خوش‌آمد پورموسوی به ملوان و امیدواری به پیروزی
  • شرط برگزاری پیکان - استقلال در ورزشگاه آزادی
  • تارتار: درباره قهرمان لیگ برتر حرفی نمی‌زنم!
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • عکس| خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!