Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا گفت که بیش از ۷ میلیارد دلار از تجهیزات نظامی این کشور که در اختیار دولت افغانستان قرار گرفته بود، پس از تسلط طالبان بر کابل، به دست این گروه افتاد.

به گزارش ایران اکونومیست، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در گزارشی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌ها برای خودروهای تاکتیکی مانند هاموی و MRAP مقاوم در برابر مین بوده است، خاطرنشان کرد که تجهیزات از دست رفته شامل هواپیماهای نظامی به ارزش ۹۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون دلار است که برخی از آنها در طول عملیات تخلیه، غیر قابل استفاده و از کار افتاده شده‌اند.

او توضیح داد که طبق اطلاعات دفتر معاونت وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی که این آمار و ارقام را ارائه کرده است، «نیروهای افغان برای حفظ ناوگان هواپیماها و وسایل نقلیه زمینی خود به شدت به حمایت پیمانکاران آمریکایی وابسته هستند و بدون حمایت مستمر این پیمانکاران، استفاده طولانی مدت از این تجهیزات محدود خواهد شد».

در این گزارش تاکید شده است که ارتش آمریکا در جریان عقب نشینی از افغانستان، «تقریباً تمام تجهیزات اصلی» را به استثنای برخی خودروهای تاکتیکی که در آغاز سال گذشته به وزارت دفاع افغانستان منتقل شدند و همچنین خودروهای قدیمی منهدم شده را خارج کرده است.

بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱، وزارت دفاع تقریباً ۸۴ میلیارد دلار برای کمک‌های امنیتی به نیروهای افغان، از جمله ۱۸.۶ میلیارد دلار برای خرید تسلیحات برای ارتش افغانستان، نیروی هوایی، پلیس ملی و نیروهای امنیتی ویژه افغانستان هزینه کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: پنتاگون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پنتاگون میلیارد دلار وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی

هیئت تجاری افغانستان در سفر سه روز به تاشکند با اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان قراردادی به ارزش 44 میلیون دلار به امضا رساند.

براساس گزارش «تایمز آسیای مرکزی» کابل و تاشکند در حال برنامه ریزی برای تشکیل شورای تجاری ازبکستان-افغانستان هستند که 18 شرکت افغان از اعضای آن خواهند بود و ارزش بازار واردات افغانستان را به هفت میلیارد دلار نیز می‌رساند.

در این گزارش آمده است بیشترین درخواست واردکنندگان محصولات کشاورزی، محصولات غذایی فرآوری شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است طی دو سال گذشته ازبکستان از جمله کشورهایی است که با افغانستان روابط تجاری و اقتصادی نزدیکی داشته است.

توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری، رفع موانع سرمایه‌گذاری‌ و حل مشکلات تجاری، ایجاد سهولت در ترانزیت کالاها، کاهش تعرفه ترانزیتی، ایجاد کریدور حمل و نقل و لجستیک از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی را می‌توان به عنوان برنامه‌های گشایش روابط تجاری میان کابل و تاشکند نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی