Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز چهارشنبه در نشست با جمعی از آزادگان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سالرروز ورود آزادگان به ایران اسلامی هیچ‌گاه از خاطره‌ها محو نمی‌شود، خطاب به آزادگان حاضر در این جمع بیان کرد: شما هرکدام از یک پرچم و شهید زنده‌ای در تببین راه شهدا هستید.

او گفت: امروز جنگ ما با دشمن تمام نشده و جنگ امروز ما با دشمن، جنگ روایتگری است، واقعه کربلا و فرهنگ عاشورا با جهاد تببین از سوی امام سجاد (ع) حضرت زینب (س) و اهل بیت پیامبراکرم (ص) و اسرای کربلا ماندگار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بندرعباس گفت: اگر این واقعه از سوی اسرای دشت نینوا تبیین نمی‌شد، شاید بخش عمده‌ای از حقایق تاریخ سرافراز ایثارگری‌های شهدای کربلا و فرهنگ عاشورا متوقف می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: رسالت جهاد تببین را رهبر معظم انقلاب برعهده همه گروه‌ها گذاشته‌اند، اما معتقدم رزمندگان و جانبازان هشت سال دوران دفاع مقدس روایتگر رشادت‌ها در صحنه‌های نبرد هستند اما آزادگانی که سال‌ها در زندان‌های صدام سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کردند هم می‌توانند روایتگر رزمندگی و هم روایتگر دوران سخت اسارت باشند.

او، ضمن تاکید بر ثبت مکتوب خاطرات و روایت‌های دفاع مقدس و دوران اسارت آزادگان استان هرمزگان، گفت: دیگران اگر تاریخ را برای ما بنویسند، مطابق با واقعیت‌های میدانی دوران دفاع مقدس نیست به همین دلیل نقش روایتگری آزادگان بسیار پراهمیت است.

مشکلات مسکن و اشتغال فرزندان آزادگان را پیگیری می‌کنم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: با نگاه اشتباه برخی مسوولان متاسفانه بخشی از آثار دفاع مقدس در اوایل انقلاب محو شد درحالی که آنها اسناد جنگ تحمیلی ما بودند و اگر روایتگری در دستور کار نباشد، نسل جدید با دوران دفاع مقدس بیگانه خواهند شد و دشمن از این گسستگیِ بین نسلی به نفع منافع خود استفاده خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نامه‌ها و وصیت نامه شهدا را گنجینه‌های ارزشمند برای روشنگری نسل‎های آینده دانست و گفت: نوجوانان و جوانان امروز و نسل‌های آینده نباید با دوران دفاع مقدس بیگانه شوند لذا نوشتن خاطرات آزادگان و رزمندگان هرمزگان به عنوان گنجینه تاریخ این استان بسیار ضروری است.

امام جمعه بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود بر پیگیری حوزه مسکن ملی آزادگان و اشتغال فرزندان آنها تاکید کرد و گفت: رفع مشکل اشتغال و مسکن آزادگان و فرزندان آن‌ها با همراهی استاندار هرمزگان پیگیری می‌شود تا بخشی از مشکلات این بزرگواران برطرف شود.

او، بر تامین حداقل رفاهیات آزادگان تاکید و عنوان کرد: آزادگان از نظر رفاهیات بسیار توقع پایینی دارد که از دولت و حاکمیت انتظار می‌رود این حداقل‌ها را تامین کند.

کم‌کاری برخی صنایع در تبدیل وضعیت ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان نیز در ابتدای این مراسم از آزادگان دوران دفاع مقدس به عنوان قهرمانانی یاد کرد که به تاسی از حضرت زینب(س) با صبر و استقامت خود حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران را ثابت کردند.

عطا ناوکی گفت: حضرت زینب (س) مروج حماسه‌ها، رشادت‌ها و فرهنگ عاشورا بود در این راه پرخطر مشکلات را تحمل کردند اما اگر حضرت زینب نبود، نامی از حماسه‌آفرینی‌های شهیدان دشت کربلا نبود.

او گفت: از مجموع ۳۴۳ آزاده مربوط به استان هرمزگان متاسفانه ۵۲ نفر آنها یا به نوعی به شهادت رسیده‌اند یا به رحمت ایزدی پیوسته‌اند اما آزادگانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند یا از دنیا رفته‌اند بیش‌ترین علت آن به دلیل مجروحیت‌های ناشی از دوران اسارت بوده است.

ناوکی در ادامه سخنان خود مهم‌ترین دغدغه‌های آزادگان و ایثارگران را مساله اشتغال فرزندان آنها عنوان کرد و گفت: انگار که برخی از صنایع و شرکت‌ها هنوز با فرهنگ ایثار و شهادت بیگانه هستند، به عنوان مثال در بحث استخدام ایثارگران و فرزندان آزاده در تبدیل وضعیت و رعایت سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران کوتاهی می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در این رابطه به طور خاص به آلومینیوم المهدی و فولاد کاوه کیش اشاره کرد که با وجود همه پیگیری‌ها و تاکیدات امام جمعه و استاندار و نظارت سیستم‌های نظارتی بازهم حاضر نشدند سهمیه ۲۵ درصدی تبدیل وضعیت ایثارگران را لحاظ کنند.

 در این مراسم که با تجلیل از جمعی از آزادگان همراه بود، نادر ترکمانی یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از سال‌های اسارت خود در زندان‌های رژیم بعثی پرداخت.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازگشت آزادگان دوران دفاع مقدس حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات ماندگاری که مسعود اسکویی در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت صدا، علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی پیام تسلیتی را در پی درگذشت زنده‌یاد مسعود اسکویی منتشر کرد.

در این پیام آمده است:

«هوالباقی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

اسکویی، شاگردان بسیاری را برای صدا تربیت کرد

با نهایت تاسف و تاثر درگذشت شادروان «استاد مسعود اسکویی» پیشکسوت گرانقدر عرصه رادیو و گوینده نام آشنا و صدای ماندگار رادیو ورزش را به جامعه رسانه و ورزش کشور تسلیت عرض می‌کنم.

مرحوم مسعود اسکویی عزیز که عمر پربرکت خود را وقف خدمت به مردم و انعکاس شور و هیجان رویدادهای ورزشی به مخاطبان رادیو کرد، با صدایی گرم و گیرا و لحنی صمیمی و به یادماندنی، خاطرات ماندگاری را در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت.

تعهد، اخلاق حرفه‌ای، شور و اشتیاق وصف‌ناپذیر ایشان به ورزش و عشق بی‌حد و مرز به رادیو، الگویی ارزشمند برای نسل‌های آینده گویندگان و اهالی رسانه خواهد بود.

درگذشت این گوینده پیشکسوت و پرتلاش ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه رسانه و ورزش کشور است. از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و علو درجات و برای خانواده محترم، صبر و شکیبایی آرزومندیم.

او تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد و یاد و خاطره او همواره در قلب‌های‌مان زنده خواهد ماند.»

کد خبر 6094321 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • خاطرات ماندگاری که مسعود اسکویی در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی