Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تجلیل از خانواده‌های آزادگان متوفی استان البرز همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی صبح روز چهارشنبه ۲۶ مرداد با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید باهنر مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار استان البرز برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسفعلی شکری در این مراسم با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و یاد و خاطر آزادگان متوفی، پس از ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: خودم را از جنس شما می‌دانم و در سال‌های قبل از انقلاب در اسارت بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایثار و ازخودگذشتگی همسران، مادران و خانواده‌های آزادگان در دوران اسارت در نوع خود مثال‌زدنی و بی‌نظیر است، آنان با الگوبرداری از حضرت زینب (س) صبر و استقامت را سرلوحه زندگی خود قراردادند و سال‌ها رنج و دوری از عزیزان خود را با جان‌ودل تحمل کردند و هیچ‌چیزی نتوانست آنها را ناامید کند.
وی افزود: آزادگان ما در دوران اسارت رنج‌ها و سختی‌های زیادی را به لحاظ روحی و روانی متحمل شدند اما هیچ‌گاه از باورهای خود دست نکشیدند و همیشه پایبند انقلاب و آرمان نظام جمهوری اسلامی ماندند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به مجاهدت‌های همسران و مادران شهدا، جانبازان و آزادگان اشاره و تصریح کرد: مادران و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان پای فرزندان خود ایستادند و آنان را تربیت کردند، امروز باید قدردان این عزیزان باشیم، اینان کاری کردند که در نوع خود مثال‌زدنی است و یک تنه تمام بار زندگی را تحمل کردند و در خانه هم نقش مادر و هم نقش پدر را ایفا کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری افزود: زن همیشه در اسلام دارای جایگاهی ویژه است، با نگاهی به حوادث و اتفاقات دینی در تاریخ در می‌یابیم که زن نقش پررنگی در پرورش، تعلیم و تربیت و همچنین ترویج روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در فرزندان و همسر خود دارد.
وی گفت: زن آن‌قدر نزد خداوند صاحب شأن و منزلت است که در کتاب خدا سوره‌ای به نام مریم است و این سوره در مورد نقش و جایگاه و کرامت زن نازل‌شده است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان بر لزوم تکریم پدر و مادر تأکید کرد و افزود: در جامعه انسان‌هایی موفق‌تر از دیگران هستند که برای پدر و مادر خود احترام و ارزش قائل باشند، فرزندان ایثارگران باید ایثار و ازخودگذشتگی پدران خود را سرلوحه زندگی قرار داده و خاطرات پدران خود را برای دوستان و هم‌نسل‌های خود بیان کنند، باید روحیه ایثار، مقاومت و مجاهدت شهدا، جانبازان و آزادگان ما در جامعه ترویج شود.
در این مراسم با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و مسئولان استانی از خانواده‌های آزادگان متوفی استان البرز تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، ضمن تقدیر از حمله موشکی سپاه در پاسخ به اسرائیل، گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران این اقدام مقتدرانه سپاه را ارج می‌نهند و پاسخی به انتقام خون شهدا می‌دانند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان در اسفند سال گذشته، افزود: سپاه در برگزاری این کنگره تلاش بسیاری کرد که جای تقدیر دارد.

او همچنین گزارشی از اقدامات بنیاد شهید خوزستان در برگزاری این کنگره ارائه داد و تصریح کرد: ارائه ۵ هزار سند دیجیتال فرهنگی در رابطه با شهدا جهت مستندسازی، برگزاری نمایشگاه هنر‌های تجسمی، کنگره غریب اسارت، رونمایی از نرم افزار‌های چند رسانه ای، چاپ کتاب، دیدار با خانواده شهدا، تعیین تکلیف ۲ هزار پرونده‌های ماده ۸۷ ایثارگری و... از جمله این اقدامات است.

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: هر کجا بخواهیم از خدمات و حرکت‌های انقلاب و نظام سخن بگوئیم باید با تابلو شهدا باشد و جز آن بهانه دیگری نداریم که به آن ببالیم.

او با بیان اینکه نگاه به شهدا در فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری نیز وجود دارد، ادامه داد: باعث و بانی عملیات وعده صادق شهدا بودند و به برکت خون شهدا یک کار و قدرت سازی درون ساز انجام دادیم به طوری که امروز با قدرت اول دنیا در دفاع هوایی جنگیدیم و مردم هم با حمایت‌های خود از این قدرت سازی پشتیبانی کردند.

وی با اشاره به اینکه در همه امور باید از شهدا تاسی کنیم، ادامه داد: هر کجا به نام و یاد شهدا تاسی کردیم موفق بودیم؛ امروز می‌بینیم که شهدای مدافع حرم چقدر موج ایجاد کرده و جامعه را زنده و پویا کردند.

سردار شاهوارپور، به کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان اشاره کرد و با تقدیر از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در این رویداد ملی، گفت: این کنگره کار سنگینی بود که به کمک همه ارگان‌ها و سازمان‌ها به سرانجام رسید و توانستم قدمی در بزرگداشت یاد و نام شهدا و ایثارگری و جانفشانی آنها برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی