Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انتصاب رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بندر امام خمینی(ره) توسط نماینده ولی فقیه استان خوزستان ، ستاد این سنت‌های فراموش شده الهی و اسلامی در بندر امام خمینی(ره) به صورت رسمی راه‌اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بندر امام خمینی(ره) ،جلسه شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره) بعدازظهر امروز با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان، معاون فرماندار شهرستان بندرماهشهر، امام جمعه، فرمانده سپاه و مسئولان شهری بندر امام خمینی(ره) با هدف معرفی رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بندر امام خمینی(ره) در ساختمان جلسات بخشداری بندر امام خمینی(ره)، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه طبق احکام صادر شده توسط نماینده ولی فقیه استان خوزستان به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان، حجت‌الاسلام کاظم سلامت نژاد امام جمعه بندر امام خمینی(ره) به عنوان رئیس و پاسدار محمدحسن حسینی نیک فرمانده سپاه بندر امام خمینی(ره) به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بندر امام خمینی(ره) منصوب شدند تا ستاد این سنت‌های پسندیده و فراموش شده الهی و اسلامی در بندر امام خمینی(ره) به صورت رسمی راه‌اندازی شود.

پلیس مطالبات ستاد احیای امر به معروف را پیگیری کندتجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر کردستان/رسیدگی به مشکلات مردم در شرایط کنونی مهم‌ترین مصداق امر به معروف استآیت الله فقیهی: ایستادگی در برابر ناپاکی‌ها واحیای امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین درس‌های قیام کربلاستنیروی مسلح نقش امر به معروف و نهی از منکر را در جهان بر عهده دارند

بهمن شهریاری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه برگزاری جلسه ماده 20 ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بندر امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: ستاد امر و به معروف و نهی از منکر ساختار قانونی و کشوری است که در آن از ظرفیت دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر برای حل مسائل امر به معروف و نهی از منکر در هر استان، شهرستان، شهر تصمیم‌گیری و برای اجرایی کردن به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای پاکسازی و حل ناهنجاری‌ها و منکرها تصمیم‌گیری می‌کند و باید تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی، شورای امر به معروف و نهی از منکر را  به صورت مستقل و جداگانه طبق قانون راه‌اندازی کنند.

شهریاری تاکید کرد: اگر ساختار امر به معروف و نهی از منکر در کشور، استان، شهرستان، بخش و دستگاه‌های دولتی و خصوصی به نحوه صحیح اجرا شود، زیست عفیفانه که مدنظر نظام و حاکمیت است، اتفاق می‌افتد.

وی درباره ساختار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در هر منطقه گفت: رئیس امام جمعه، دبیر فرمانده سپاه، قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر، فرماندار هر منطقه است.

شهریاری در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره ضمانت اجرایی برای دستورهای بازدارنده ستاد امر و معروف و نهی از منکر وجود دارد، بیان کرد: برای رسیدگی به تخلفات و ناهنجاری‌ها و حمایت قانونی از آمران به معروف، دستگاه قضا به حکم قانون مأموریت دارد شعب ویژه برای عملیاتی کردن دستورات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در هر شهر راه‌اندازی کند.

وی تاکید کرد: درباره ستاد امر به معروف و نهی از منکر ظلم بزرگی صورت گرفته است و طوری در جامعه بیان می‌کنند که کار ستاد فقط مختص حجاب و بانوان است ولی اینطور نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان در پایان گفت: 18 عرصه تخصصی مسئولان، محیط زیست، کشاورزی و... در ساختار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفته شده است و  تمام آموزش‌های تخصصی و مورد نیاز برای ارسال گزارش‌های مردمی در وب‌سایت اینترنتی این ستاد بارگذاری شده است.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر بندر امام خمینی ره استان خوزستان راه اندازی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده

امام جمعه قم گفت: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: ایشان در زمانی بودند که بعد از پیامبر (ص) احکام اسلام دچار خلل و انحراف شده و مذاهب مختلفی در شیعیان و اهل‌سنت تشکیل شده بود و با فعالیت امام صادق علیه‌السلام مذهب شیعه که همان مذهب پیامبر اکرم و سلوک ایشان بود به‌عنوان مذهب جعفری نامیده شد.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بر لزوم تبیین شخصیت و جایگاه حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: حضرت معصومه (س) دختر نمونه آل الله بودند که باوجوداینکه ازدواج نکرده بودند تأثیرگذاری زیادی داشتند و این حرم مطهر یک نمونه از تأثیرات ظاهری ایشان است.

امام‌جمعه قم با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام گرجی در جایگاه دبیری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم افزود: فعالیت‌های حجت‌الاسلام گرجی در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم جامع و ارزشمند بود و من از ایشان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعالیت جدی در عرصه امربه‌معروف فراهم شده و دبیر جدید این ستاد باید بدون توجه به حواشی به انجام‌وظیفه و مأموریت خود بپردازد عنوان کرد: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم به دنبال خروجی این تشکیلات و نهادها هستند افزود: این امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها باید خروجی ملموسی برای مردم داشته باشد و خروجی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اولاً باید کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشد و ثانیاً باید با افرادی که جاهلانه و از روی ناآگاهی اقدام به ناهنجاری می‌کنند تذکر داده شود و با افرادی که از روی قصد و غرض به دنبال به‌هم‌ریختن زیست عفیفانه مردم هستند برخورد جدی شود.

وی با اشاره به پای‌کار آمدن نیروی انتظامی در اجرای طرح نور بر لزوم پشتیبانی از نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده بنابراین باید همه افراد و نهادهایی که مسئولیت دارند نیروی انتظامی و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در زمینه اجرای قانون عفاف و حجاب یاری کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اقدامات فراوانی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و جلوی بسیاری از شایعات و شبهه‌افکنی‌های دشمن گرفته شود.

در این نشست حجت‌الاسلام گرجی دبیر سابق ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم گزارشی از دوره دو سال و نیمه مسئولیت خود ارائه کرد.

همچنین حجت‌الاسلام کرباسی دبیر جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم نیز بر مردم پایه بودن این ستاد تأکید کرد و گفت: وظیفه ستاد این است که زیر ساخت لازم را فراهم کند که مردم به میدان بیایند و کنش و وظیفه شرعی خود را که همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است انجام دهند.

وی افزود: تلاش ما این است که در استان قم هم‌افزایی نهادهای مسئول در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بیش از گذشته رقم بزنیم و تجربه تشکیل قرارگاه ناظران در تهران را در قم نیز اجرایی کنیم.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • همسطح سازی و نصب ۳۰ دریچه منهول فاضلاب در بندر امام خمینی
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد