Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سی و ششمین جلسه خود، اجرایی شدن سیاست­های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور نیز توسعه و تبدیل صنعت گردشگری به عنوان یکی از پیشران های رشد و رونق اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا، در جلسه امروز کمیسیون مشترک که به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی از اعضای مجمع، وزیر آموزش و پرورش و نمایندگانی از دولت، قوه قضائیه و مجلس برگزار شد در خصوص نظام آموزشی در سیاست های کلی برنامه هفتم، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد: « اجرایی شدن سند سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور با رفع موانع قانونی و اجرایی و تعیین تکالیف دستگاه ها در قبال آموزش و پرورش کشور با تاکید بر تقویت مهارت های زندگی در ساحت های مختلف بویژه در دوره ابتدایی و طراحی و استقرار الگوی مدرسه تراز جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عدالت تربیتی و فرصت برابر آموزشی با استفاده از ظرفیت ها و مشارکت مردم»

اعضای کمیسیون مشترک همچنین در مبحث توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی سیاست های کلی برنامه هفتم، بند زیر را مصوب کردند: «توسعه و تبدیل صنعت گردشگری به عنوان یکی از پیشران های رشد و رونق اقتصادی و رفع موانع و صیانت از میراث فرهنگی با مشوق های حمایتی و ایجاد هماهنگی بین دستگاهی»

همچنین در این جلسه موضوع واگذاری شرکت های دولتی مشمول بند (ج) سیاست های کلی اصل 44 با اولویت دادن به بخش خصوص و تعاونی  مورد بحث قرار گرفت و مصوب شد: : «در واگذاری شرکت های دولتی مشمول بند (ج) سیاست های کلی اصل 44 اولویت با بخش خصوصی و تعاونی است و تنها در صورتی که متقاضی بخش خصوصی و تعاونی واجد شرایط وجود نداشته باشد، به نهادهای عمومی غیردولتی واگذار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این جلسه آقایان محمدرضا باهنر، حسین مظفر، مجید انصاری، سعید جلیلی، پرویز داودی، داود دانش جعفری، سید مرتضی نبوی، غلامرضا آقازاده، محمد جواد ایروانی و محمد فروزنده از اعضای مجمع و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با مباحث، دیدگاه‌های خود را بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره سایر بندهای سیاستهای کلی برنامه هفتم به جلسه بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

مصوبات کمیسیون مشترک در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و پس از تصویب جهت بررسی و ابلاغ به محضر مقام معظم رهبری تقدیم می‌ شود

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش رشد صنعت گردشگری مجمع تشخیص مصلحت نظام کمیسیون مشترک آموزش و پرورش سیاست های کلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمال صالح زاده گفت: تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار که در سفر رئیس جمهوری به شادگان مصوب شد، می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی افزود: هم افزایی که بین شورای اداری و دکتر خنفری منتخب مردم شریف شادگان در مجلس شورای اسلامی که الحق و الانصاف در مدت یکماهه پیگیری‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان و استانی و کشوری انجام دادند شایسته تقدیر است.

صالح زاده به ریل گذاری شهرستان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان بصورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

فرماندار شادگان با اشاره به اتفاقات خوب و مهم شهرستان در سال ۱۴۰۲، اضافه کرد: در اوایل سال گذشته سفر رئیس جمهور به شهرستان انجام شد که بعضی از موضوعات مهم و از دغدغه‌های مردم شهرستان بود که با ریاست جمهور مطرح شد.

صالح زاده می‌گوید: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که میطلبد دکتر خنفری پیگیر این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی باشند تا بزودی قابلیت اجرا خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و... به بهره برداری رسیده بود، گفت: از مهمترین پروژه‌های بجا مانده تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود الحمدلله با دستور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

وی هم افزایی شورای اداری و منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی را حائز اهمیت دانست و خواستار ایجاد یک ساختار ارتباطی مسئولین ادارات با نماینده منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی شد.

صالح زاده افزود: با یک ساختار ارتباطی بین دفتر نماینده با فرمانداری و مجموعه مدیران ادارات شهرستان برای پیگیری مشکلات شهرستان با استفاده از ظرفیت دکتر خنفری ایجاد شود.

خنفری، منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شهرستان مردم دار باشند و لازم است با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیگیری مشکلات بصورت همفکری و تیمی انجام شود، افزود: ادارات باید مصوبات را بجد تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

خنفری ادامه داد: به امید خدا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم و این منوط به عملکرد مسئولین است که رضایت بخش باشد.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • کارگران پیشران توسعه ومسائل اقتصادی هستند
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه