Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:31:13 GMT

خاطرات آزادگان دل انسان را جلا می دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۹۹۶۶

خاطرات آزادگان دل انسان را جلا می دهد

به گزارش ایرنا، در پیام آیت الله سید کاظم نورمفیدی که امروز چهارشنبه به مناسبت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی منتشر شد، آمده‌ است: ۲۶ مرداد۱۳۶۹ سالروز بازگشت آزادگان عزیز از اسارت گاه های رژیم بعثی عراق است. دوران اسارت، دوران بسیار سختی بود، مخصوصاً برای آنهایی که دوران اسارتشان خیلی طولانی هم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنهم اسارت در دست رژیمی که هیچ رحمی در وجودش نبود و هر جنایتی را با شکنجه های روحی و جسمی مرتکب می شد.
وی افزود: آن چیزی را که با همه سختی ها در دوران اسارت بیش از همه نمود داشت، ایستادگی و مقاومت این عزیزان بود. این دوران به پایان رسید و بیش از۴۰ هزار آزاده سرافراز  به وطن بازگشتند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در این پیام نوشت: طبیعی بود که بعد از سالها اسارت وقتی وارد کشور شدند باعث شادمانی خود آزادگان  و خصوصا شادی ملت ایران شود، همه دیدید بوسه این عزیزان بر خاک وطن واشک شوق مردم را در آن روز، که در یادها جاودان ماند.اما درعین این خوشحالی، آن چیزی که خیلی این عزیزان را رنج می داد این بود که پس از سالها انتظار برگشتند اما از زیارت چهره نورانی حضرت امام  محروم شدند. چون وقتی برگشته بودند امام عزیز از دنیا رفته بودند، این خیلی باعث ناراحتی این عزیزان بود و اکثر آزادگان از آن به عنوان تلخ ترین لحظه زندگی شان یاد می کنند. اما در عین حال احساس کردند که این مسند خالی نشده و بی جانشین نیست و شخصیتی مثل رهبر معظم انقلاب این خط را ادامه خواهد داد و دیدار چهره نورانی مقام معظم رهبری باعث آرامش و تسکین دلهای این عزیزان و التیامی بر آلام  فراق امام راحل شد.
وی اظهار داشت: مردم هیچ وقت فریب توطئه ها و تحریف هایی را که به قول رهبر معظم انقلاب علیه انقلاب و مردم انجام می شود، نخورند و قدر این جان نثاری ها، رنجها و جان فشانی ها را بدانند. باید شاکر این نعمت و قدردان شهدا و ایثارگران و حماسه آنها باشیم.
آیت الله نورمفیدی در این پیام نوشت:بنده همه ساله توفیق داشتم در سالروز بازگشت آزادگان و دیگر مناسبت ها خدمت این عزیزان می رسیدم واز خاطرات وگفتار آنها بهره می بردم، شنیدن خاطرات آزادگان گرانقدر در دورات اسارت که با عزت و پایداری عجین شده است، دل انسان را جلا می دهد و امسال این توفیق به خاطر ویروس کرونا سلب شد، لذا لازم میدانم در این فرصت پیش آمده به همه آزادگان عزیز، این روز بزرگ را تبریک عرض کنم  و از خداوند متعال میخواهم این صلابتی را که به آنها در مقابل سختی ها داده و در دوران اسارت با هوای نفس خودشان مبارزه کردند، آن روحیه بدست آمده در آن روزها همیشه همراه شان باشد تا در روزی که نه مال و نه فرزند و نه چیز دیگر به درد  انسان نمی خورد، به کارشان بیاید و از اجر خدواند بهره مند شوند.
۲۶ مرداد ۱۳۶۹ نخستین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق به کشور بازگشتند.
در هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر  ار رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که از ۶ ماه تا بیش  از ۱۰ سال دوران اسارت خود را در زندان های رژیم بعثی عراق سپری کردند. 
ارتش بعث عراق ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ با حمایت کشورهای غربی خصوصا ایالات متحده آمریکا و تعداد از کشورهای مرتجع منطقه به ایران حمله کرد و پس از حدود هشت سال در برابر رزمندگان اسلام مجبور به عقب نشینی به مرزهای بین المللی و قبول آتش‌بس شد.    
جوانان و دلاوران گلستان، از اولین روزهای نواخته‌شدن شیپور جنگ تحمیلی روانه میدان مبارزه شدند که حاصل این رشادت‌های هشت ساله، علاوه بر تقدیم هزاران شهید، اسارت هزار و ۱۷۸ رزمنده در چنگال نیروهای حزب بعث بود که یکی از آن‌ها، موسی الرضا برزعلی است که در منطقه رقابیه به اسارت نیروهای عراق درآمد و سال‌ها در ارودگاه‌های این کشور شکنجه شد.

برچسب‌ها سالروز بازگشت آزادگان به کشور گرگان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالروز بازگشت آزادگان به کشور گرگان گلستان سالروز بازگشت آزادگان به کشور گرگان گلستان دوران اسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینگام: رئال مادرید تمام زندگی من است؛ کاش خاطرات بارسلونا را دوباره زنده کنم

ستاره انگلیسی از این‌که رئال مادرید به او فرصت درخشیدن داده، سپاس‌گزار و قدردان است.

طرفداری | گلزنی در دو دیدار رفت و برگشت مقابل بارسلونا، شیرین‌ترین خاطره جود بلینگام است.

به گزارش مارکا، بدون شک جود بلینگام موثرترین بازیکن در فصل موفق رئال مادرید بوده‌است. در فصلی که رئال از نبود یک مهاجم نوک تراز اول در ترکیب رنج می‌برد، هافبک جوان انگلیسی در نقش بهترین گلزن کهکشانی‌ها ظاهر شد و به تنهایی امتیازات زیادی در مسیر قهرمانی لالیگا، از جمله 6 امتیاز شیرین در دو بازی رفت و برگشت مقابل بارسلونا به حساب کارلو آنچلوتی واریز کرد. این عملکرد فوق‌العاده در حالی به ثبت رسیده که بلینگام 20 ساله اولین فصل حضور خود را در رئال مادرید به پایان می‌رساند، موضوعی که ارزش کار او را بیش از پیش نمایان می‌کند.

جود بلینگام در مصاحبه با لیا ریویه، خبرنگار نزدیک به باشگاه رئال مادرید از تجربه یک سال حضور درخشان در رئال مادرید صحبت کرد که قسمت‌های جذاب آن را در ادامه می‌خوانید:

اهدافت؟

من فقط به اهداف جمعی فکر می‌کنم. بقیه چیزهایی که درباره من می‌گویند، فقط حرف مردم است. من همیشه به هم‌تیمی‌هایی که هر روز با آن‌ها کار می‌کنم، فکر می‌کنم، کسانی که در سختی‌ها کنارم هستند و در لحظات شاد با آن‌ها شادی می‌کنم. اگر یک سال دیگر با هم صحبت کنیم، دوست دارم یک قهرمانی لیگ قهرمانان داشته باشم و در یک نیمه‌نهایی دیگر حاضر باشم.

جامی که دوست داری در رئال ببری؟

احتمالا لیگ قهرمانان. بدیهی است که وقتی بازیکن رئال مادرید هستی، باید لیگ قهرمانان را ببری.

یک فصل تجربه در رئال مادرید؟

رئال مادرید همیشه بالاترین جایگاهی است که می‌توانی در فوتبال آرزو داشته باشی. همیشه سطحی بوده که می‌خواستم و می‌توانستم به آن برسم، اما فکر نمی‌کردم به این سرعت به این‌جا برسم. حالا که اینجا هستم، هر روز برای اینکه می‌توانم نماینده این باشگاه باشم سپاسگزارم. رئال مادرید بخش بزرگی از زندگی من است، در واقع تمام زندگی من است. بازی در رئال همیشه هدف من بوده است.

باید از رئال مادرید برای علاقه‌شان تشکر کنم. بازیکنان بااستعداد زیادی وجود دارند و من افتخار می‌کردم که آن‌ها فکر می‌کردند. من ویژگی‌ها و شخصیت درستی برای جا افتادن در این تیم دارم. وقتی پروژه را به من گفتند، مرا متقاعد کردند. حتی مجبور نبودم به آن فکر کنم.

در رئال مادرید چه چیزی یاد گرفتی؟

در رئال مادرید یاد می‌گیری که اسطوره‌های تاریخ باشگاه را بشناسی. ارزش‌ها و هویت باشگاه بر پایه این اسطوره‌ها بنا شده است که نشان رئال مادرید را قبل از ما با زیبایی حمل می‌کردند. مهم است که میراث و ارزش‌هایی را که آن‌ها پایه‌گذاری کرده‌اند ادامه دهیم و این کاری است که من سعی می‌کنم انجام دهم.

اگر در یک جزیره گیر بیوفتی، دوست داری کدام هم‌تیمی کنارت باشد؟

شوامنی گزینه خوبی است. او باهوش، بامزه و علایق مشابهی با من دارد. او خیلی باهوش است، بنابراین فکر می‌کنم راهی برای نجاتمان پیدا می‌کند. هاهاها.

اگر فقط یک خاطره از دوران فوتبالت را بتوانی زنده کنی، آن خاطره چیست؟

خاطره ال‌کلاسیکو. آن دو گل به بارسلونا.

 

تفریح مورد علاقه‌ات خارج از حیطه فوتبال؟ 

خوابیدن! 

بهترین بازیکنی که کنارش بازی کردی؟ 

مودریچ و کروس. 

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • اجاره سالن همایش، سمینار و کنفرانس در سلام حرفه ای + [مشاوره رایگان]
  • بلینگام: رئال مادرید تمام زندگی من است؛ کاش خاطرات بارسلونا را دوباره زنده کنم
  • زندانی شدن یک معلم به‌خاطر تشابه اسمی با یک فرمانده
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی + فیلم
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • این مرد بخاطر شباهت اسمی با یک فرمانده سپاه، ۳ سال در زندان انفرادی بود
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)