Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، دکتر ناصر امینی با اشاره به اینکه وضعیت بیماری کرونا در دو هفته اخیر به‌صورت میانگین روزانه هزار مراجعه سرپایی بود که حدوداً ۳۰۰ مورد در روز تست پی سی آر آن‌ها مثبت می‌شد، اظهار کرد: در بیماران بستری نیز ۱۴۰ بیمار تحت مراقبت بودند که روزانه ۴۸ نفر از آن‌ها تست پی سی آر مثبت داشتند و درصد موارد مثبت در بیماران کووید بستری نیز ۳۵ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه وضعیت بیماری غیرقابل‌پیش‌بینی است، ابراز کرد: همانند پیک‌های قبلی بیماران زمینه‌ای همچون سالمندان، مادران باردار و بیماران خاص ازجمله گروه‌های در معرض خطر ابتلا و بدحالی هستند.

دکتر امینی بابیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تداوم واکسیناسیون می‌تواند کادر درمان را در کنترل بیماری  یاری رساند، گفت: بیماری کرونا در پیک‌های قبلی نیز ثابت کرده که بیماری غیرقابل‌پیش‌بینی است، بنابراین نباید به ثبات نسبی آمار بیماری در کشور دلخوش بود چراکه این شرایط بسیار شکننده است.

 وی یادآور شد: استقبال مردم از واکسیناسیون در قیاس با پیک‌های قبلی ناچیز است از همین رو از عموم مردم درخواست می‌کنیم درصورتی‌که شرایط دریافت دُز یادآور رادارند و علائمی از بیماری در خود مشاهده نمی‌کنند، حتماً برای واکسیناسیون اقدام کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه سویه اومیکرون نیز می‌تواند باعث بدحالی و بستری فرد شود، اذعان کرد: ساده‌انگاری در خصوص علائم بیماری و عادی انگاری در خصوص پایان بیماری کرونا می‌تواند خطرساز باشد بنابراین باید بدانیم که هنوز پایانی برای بیماری کرونا تصور نمی‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تست کرونا بیماران کرونایی واکسیناسیون بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد

اختلال و قطعی در سامانه بیمه سلامت موجب شده تا روند خدمات رسانی به بیماران دچار مشکل شود و همین موضوع موجب گلایه مندی بیماران شده است. یکی از شهروندان تهرانی که برای انجام سونوگرافی به درمانگاهی در محله تهرانپارس مراجعه کرده است با قطعی سامانه مواجه شد، به گفته ایشان حدود یک هفته این مشکل همچنان ادامه دارد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام وقت بخیر، الان یک هفته هست که به درمانگاه در تهرانپارس برای انجام سونوگرافی مراجعه می‌کنیم، اما پذیرش اعلام می‌کند که سایت بیمه خدمات درمانی (بیمه سلامت) قطع است. خواهش میکنم رسیدگی کنید.

منبع: داود موسی - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین