Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل صفحه توئیتری خبرنگار رسانه اسرائیلی والا نیوز، یک مقام ارشد اسرائیلی که نام وی ذکر نشده، در نشستی خبری مدعی شد: اسرائیل از رویکرد ایران به توافق هسته ای جدید با آمریکا و دیگر قدرت ها و تلاش ایران برای آمادگی افکار عمومی در این کشور برای چنین اقدامی مطلع است.

این مقام عالی رتبه ادعا کرد: این روند با وجود اینکه به معنای نزدیک شدن واقعی مواضع ایران و آمریکا نیست و همچنان شکاف های قابل توجهی وجود دارد، در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکاف قابل توجهی که همچنان وجود دارد مربوط به تقاضای ایران برای بستن پرونده باز تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد بقایای اورانیوم یافت شده در سایت های  مشکوک در ایران است.

این مقام ارشد اسرائیلی گفت: ما معتقدیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصدی برای «بستن سیاسی» این پرونده‌های باز داشته ندارد.

موضوع دیگری که همچنان محل مناقشه است، ضمانت هایی است که ایرانی ها در صورت خروج مجدد آمریکا از توافق در آینده می خواهند.

وی گفت: با توجه به اختلافات قابل توجه موجود، ارزیابی ما این است که طرفین برای دستیابی به توافق باید از این دو موضوع صرف نظر کنند. علیرغم اختلافات و شکاف های باقی مانده، حرکت و گفتمان مثبت تری برای توافق ایجاد شده است.

این مقام اسرائیلی ادعا کرد: اسرائیل توافق فعلی را توافقی بد می‌داند و به شرکای خود بر خطر امضای چنین توافقی تاکید می‌کند و ایرانی‌ها با یک تاکتیک معروف به هم زدن و به بن بست زدن عمل می‌کنند تا امتیازات بیشتری به دست آورند.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا اسرائیل ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اسرائیل ایالات متحده آمریکا اتحادیه اروپا اسرائیل ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: در شرایطی که گسترش همکاری‌های امنیتی و ضدتروریستی میان ایران و پاکستان را می‌توان یکی از اصلی‌ترین محورهای سفر اخیر رئیسی به پاکستان دانست، به‌نظر می‌رسد با توجه به وجود تهدیدهای مشترک، تهران و اسلام‌آباد در حال انجام اقدام‌های موثرتری به‌منظور پیشبرد راهبردهای ترسیمی در این حوزه هستند.

برهمین اساس هم بود که وبگاه خبری «نیشن» پاکستان روز دوشنبه در گزارشی دراین زمینه نوشت: در تحولی قابل توجه پس از سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به پاکستان، تهران و اسلام‌آباد تصمیم گرفتند افسران رابطی را برای هماهنگی در اقدام‌های مشترک ضد تروریستی در مرزها منصوب کنند.

این پایگاه خبری به نقل از منابع خبری «بلندپایه» خود ادعا کرده‌است که افسران مرزی ایران و پاکستان پس از انجام برخی تشریفات، در چند روز آینده وظایف خود را برعهده خواهند گرفت؛ «افسر رابط پاکستانی از ارتش پاکستان و همتای ایرانی از سپاه‌پاسداران خواهد بود».

گام‌های مثبت ضد تروریستی

وبگاه خبری «نیشن» همچنین با اعلام اینکه براساس توافق انجام شده میان دوجانبه، افسر رابط پاکستانی در زاهدان ایران و افسر رابط ایرانی در تربت بلوچستان پاکستان مستقر خواهند شد، افزوده‌است که تصمیم انتصاب افسران رابط در سفر ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ (۲۹ ژانویه ۲۰۲۴) وزیر امورخارجه ایران به پاکستان اتخاذ شده‌است.

حسین امیرعبداللهیان در جریان آن سفر با مقام‌های پاکستانی، ازجمله عاصم منیر، فرمانده ستاد ارتش، انورالحق نخست‌وزیر و جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه گفت‌وگو کرد؛ دیدارهایی که توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه تجاری، اقتصادی، علم و فناوری، انرژی، سیاسی، امنیتی و مرزی از اصلی‌ترین محورهای آن بود.

این درحالی است که براساس گزارش وبگاه «نیشن» پاکستان، مقام‌های دفاعی پاکستان، انتصاب افسران رابط مرزی را به‌عنوان گامی مثبت در راستای تلاش‌های ضد تروریستی دوطرف ارزیابی کرده‌اند. این وبگاه به نقل از منابع خود تاکید کرده‌است که انتصاب افسران رابط به هر دو کشور این امکان را می‌دهد در مقابله با تروریسم، که بزرگ‌ترین چالش برای هر دو کشور است، به‌صورت مؤثرتر و با همکاری بیشتر کار کنند.

در ادامه گزارش «نیشن» پاکستان آمده‌است: مقام‌های پاکستان و ایران به نهایی کردن یک توافقنامه امنیتی نزدیک هستند. این توافقنامه شامل تبادل اطلاعات اطلاعاتی و همکاری متقابل در تلاش‌های ضد تروریستی خواهد بود.

کد خبر 848171 برچسب‌ها امنیت ایران و پاکستان خبر ویژه تروریسم در ایران

دیگر خبرها

  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه