Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:36:31 GMT

اینترنت خبرنگاران به زودی وصل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۰۷۰۶

اینترنت خبرنگاران به زودی وصل می‌شود

ایسنا/لرستان معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسانی‌که تا هفته پیش اعلام شدند تا چند روز دیگر اینترنت خبرنگاری آن‌ها برقرار خواهد شد و کسانی که از چهارشنبه هفته پیش به بعد ثبت‌نام کردند نیز بررسی شده و این لیست نیز به وزارت ارتباطات ارسال خواهد شد.

فرشاد مهدی‌پور، در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن شهید آوینی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز در استان ۲۴۰ رسانه مجوزدار داریم که به نسبت جمعیت و میزان تحصیل‌کردگان عدد قابل توجهی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نکته ابتدایی این است که آیا نکاتی که در این جلسات بیان می‌شود حل می‌شود یا نه؟

مهدی‌پور عنوان کرد: در ۱۰ ماهه فعالیت دولت تاکنون مسائلی مانند پرداخت آگهی‌های غیردولتی به رسانه‌های غیرمکتوب، پرداخت مالیات که ملغا شد، انجام شده است.

احیای جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی مطبوعات 

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما جشنواره‌های منطقه‌ای و متعاقب آن جشنواره ملی مطبوعات مجدداً برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سیاست‌هایی که وزارت پیگیری کردیم لرستان را جز استان‌های کم برخوردار دیدیم و دو برابر استان‌های دیگر به یارانه‌ها تخصیص پیدا می‌کند و ظریب کیفی نصف است.

مهدی‌پور افزود: سالیانه مبلغی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد ریال از کل رسانه‌های کشور به صورت مستقیم صورت می‌گیرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: در سال جاری نیز در بازه زمانی دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان به رسانه‌های لرستان یارانه پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نیز رسانه هستند و دنبال نهادینه کردن آن‌ها هستیم.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه اگر از طریق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دوره‌هایی تعریف شود ما مدرس را فراهم می‌کنیم، بیان کرد: اجاره دادن نشریه جرم است.

لزوم اجرای طرح رتبه‌بندی خبرنگاران

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اگر بخواهیم خبرنگاری در کشور به‌عنوان یک حرفه بهادار باقی بماند، باید به سمت رتبه‌بندی پیش برویم.

وی ادامه داد: در این دوره ما برای اولین بار خواستیم همه عناصری که می‌خواهند کار خبرنگاری انجام دهند در سامانه مشارکت کنند و در مراحل بعدی نیز رتبه‌بندی انجام شده و امتیازاتی به آنها تعلق می‌گیرد که یکی‌از آن‌ها اینترنت خبرنگاری است.

اینترنت خبرنگاران به زودی وصل می‌شود

مهدی‌پور عنوان کرد: کسانی‌که تا هفته پیش اعلام شدند تا چند روز دیگر اینترنت خبرنگاری آن‌ها برقرار خواهد شد و کسانی که از چهارشنبه هفته پیش به بعد ثبت‌نام کردند نیز بررسی شده و این لیست نیز به وزارت ارتباطات ارسال خواهد شد و همه کسانی که عضویت خودشان را در ای رسانه از ناحیه خبرنگاری تکمیل کنند حتماً از اینترنت برخوردار خواهند شد، که تنها حمایت ما نیست به عنوان مثال حمایتی که وزارت صمت اعلام کرده جهت اعطای وام خرید کالا از طریق سامانه انجام خواهد شد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برای اینکه حمایت‌ها شفاف و سازمان‌دهی شده باشد نیازمند هستیم از فهرستی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همه افرادی که رسانه گرفتند تعهد دادند که نیروهای خود را بیمه کنند.

مهدی‌پور بیان کرد: تا سال ۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأثیری در تخصیص کاغذ نداشت از آن سال به بعد به دلیل نوسانات ارزی که به وجود آمد معاونت مطبوعاتی وارد چرخه توزیع کاغذ شد، دو سال ارزی برای این کار تخصیص داده شد و در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دیگر ارزی برای کاغذ تخصیص داده نداشت و ما در ابتدای دولت و به دستور رئیس جمهور و اخذ مجوزها موفق شدیم چرخه کاغذ ارزان قیمت را دوباره راه‌اندازی کنیم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امیدواریم با همتی که صورت گرفته ظرف ماه‌های آینده بتوانیم کاغذ را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم که به بقای رسانه‌ها و نشریات مکتوب کمک کنیم.

تدارک بسته حمایتی ویژه خبرنگاران

وی ادامه داد: طی ماه‌های آینده یک بسته حمایتی شامل ۱۰ مورد که مسائل ایمنی، زیرساختی، خدماتی و پشتیبانی زیادی گنجانده شده، بتوانیم حمایت مضاعفی را از جامعه رسانه‌ای کشور داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری روز خبرنگار وزارت ارشاد معاونت مطبوعاتي معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه ها مهدی پور خواهد شد هفته پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف ۲ ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است.

بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 6087981

دیگر خبرها

  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد