Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا امید رضایی‌فر چهارشنبه شب در رویداد بزرگ تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری دستگاه‌ها) در محل کارخانه نوآوری گلستان در گرگان اظهارداشت: ظرفیت‌های خوبی در قانون جهش تولید دانش‌بنیان وجود دارد که یکی از آنها همین بند ۱۸ و دیگری که در شرف تدوین آن هستیم، اعتبار مالیاتی است.

وی بیان کرد: بند مربوط به اعتبار مالیاتی به این معناست که همه موسسات و شرکت‌های تولیدی هر میزان اعتبار که برای بخش تحقیق و توسعه به عنوان سرمایه‌گذاری هزینه کنند، آن هزینه در سال‌های بعد در قالب اعتبار مالیاتی در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: حمایت از حوزه فناوری پیش از این قانون تنها به صورت پرداخت تسهیلات بوده که باید این نوع رویکرد حمایتی تغییری کند.

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت عتف گفت: یک فناور از دیدگاه خود نیاز به این تسهیلات ندارد، بلکه بازار محصولات اوست که باید بازار امروز جامعه همچون کشورهای پیشرفته دنیا به سمت و سوی حوزه و محصولات فناورانه برود.

رضایی‌فر ادامه داد: البته در این معاونت که آبان ماه سال گذشته با هدف توجه به ساختار حوزه فناوری به عنوان جزو ارکان اصلی ماموریت‌های ابلاغی تاسیس شد، تفاهم‌نامه‌های خوبی با مجموعه‌های مختلف از جمله مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی به منظور تشکیل دهکده‌های فناوری، صنایع غذایی و کشاورزی امضا شد.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌های دیگری با هدف رشد و توسعه فناوری و توجه به بازار محصولات فناوری با مراکز رشد در مجموعه‌های وزارتخانه‌های نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات و برخی صنایع تولیدی بزرگ همچون ایران‌خودرو و سایپا به امضا رسیده است.

وی تاکید کرد: باید مسیر متفاوتی نسبت به اتفاقاتی که در گذشته در حوزه فناوری و نوآوری داخلی تجربه شده برویم تا تفاوت‌های کارکردی و ساختاری ایجاد و احساس شود.

معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف با اشاره به این که یک پلتفرم جدی و بستر ارتباطی در قالب سازمان ایده‌ها و نیازها ایجاد شده، گفت: اکنون در حال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره ثبت اختراعات کشور هستیم تا این مسیر منتهی به ثبت مالکیت فکری شود.

رضایی‌فر یادآور شد: در این پلتفرم می‌توان نیازها و ایده‌های فناورانه ثبت شود که اتفاق خوبی است و این فرآیند با پایگاه استنادی جهان اسلام پیش می‌رود و کسانی که ایده‌های فناورانه خود را در این پلتفرم ثبت می‌کنند گواهی یکتا دریافت خواهند کرد.

وی به دو رخداد مهم در موضوعات مرتبط با حوزه فناوری اشاره و اضافه کرد: اولین اتفاق مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در کنار سکوی ملی بودن در حوزه‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی در حوزه‌های فناوری و نوآوری هم به عنوان سکوی ملی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: اتفاق مهم دیگر در بند ه تبصره ۹ قانون بودجه گنجانده است که براساس آن همه دستگاه‌ها موظف هستند تا نیازهای پژوهشی خود را در این سامانه ثبت کنند.

رضایی‌فر افزود: در کنار این مسایل مطرح شده، تلاش داریم تا ارتباط و ترند جدیدی در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه را رقم بزنیم.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری گرگان زیست بوم گلستان پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری گرگان زیست بوم وزارت علوم تحقیقات و فناوری گرگان زیست بوم گلستان پارک علم و فناوری فناوری و نوآوری حوزه فناوری رضایی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، این سازمان سی و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی و سومین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی را با توجه به برنامه جهانی توسعه پایدار و یافتن راه حلهای قابل اجرا در مقابل چالشهای اصلی برگزار می‌کند.

زمینه های علمی مورد پذیرش

زیست فناوری و علوم پایه پزشکی

محیط زیست

علوم پایه

فناوری های شیمیایی

صنایع پیشرفته و مدیریت هوشمند فناوری. مهندسی مخابرات هوش مصنوعی و فناوری کوانتوم

فناوری نانو

مهندسی مکانیک

مهندسی مکاترونیک

مهندسی هوافضا مهندسی عمران

مدیریت آب کشاورزی و منابع طبیعی. مواد، متالورژی و انرژیهای نو. هنر. مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات

معماری و شهرسازی

مهندسی برق و کامپیوتر

محورهای پژوهشی

طرح های بنیادی

طرحهای کاربردی

طرحهای نوآوری و فناوری

برای شرح مبسوط زمینه های علمی مورد پذیرش و گرایشهای مرتبط به راهنمای شرکت در سی و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی و سومین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی در سامانه جامع جشنواره های خوارزمی به نشانی https://ka.irost.org مراجعه نمایید.

سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران از تمام اساتید دانش پژوهان دانشجویان فناوران شرکتهای مستقر در پارکهای علم و فناوری مراکز، رشد شرکتهای دانش بنیان صاحبان صنایع و ... دعوت به شرکت و ارایه طرح مینماید.

متقاضیان می توانند تا پایان مهلت طرح های شاخص در بی اثر کردن تحریم‌ها ثبت نام با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.khwarizmi.ir نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سامانه جامع جشنواره های خوارزمی - جشنواره بین المللی خوارزمی اقدام نمایند. مهلت ثبت نام الکترونیکی و ارسال طرح به دبیرخانه از اردیبهشت ۱۴۰۳ تا پایان مرداد ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6098240

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند