Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@19:46:44 GMT

کسب و کارهای آنلاین ستاره‌دار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۱۰۹۰

کسب و کارهای آنلاین ستاره‌دار می‌شوند

«فرانک ابوالمعصوم» مدیر پایش تجارت الکترونیکی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از رشد اقدام کسب و کارهای مجازی برای دریافت ستاره رتبه‌بندی و افزایش اعتماد و رضایتمندی مشتریان خبر داد و به «ایران» گفت: با اینکه شرکت در فرایند رتبه‌بندی و دریافت ستاره‌ها کماکان از سوی کسب و کارهای مجازی اختیاری است ولی این اقدام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با استقبال کسب وکارهای دیجیتال مواجه شده و نسبت به سال قبل رشد 66 درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایران: ابوالمعصوم افزود: تاکنون بیش از 400 کسب و کار مجازی وارد فرایند رتبه‌بندی شده‌اند که از این تعداد تقریباً 2 درصد 5 ستاره، 10 درصد 4 ستاره، 46 درصد 3 ستاره و 31 درصد دو ستاره شده‌اند و 11 درصد نیز یک ستاره باقی مانده‌اند.


ایجاد سیستم خودکنترلی
مدیر پایش تجارت الکترونیکی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هدف از ایجاد رتبه‌بندی را سیستم خودکنترلی مستمر برای عملکرد کسب و کارها و افزایش اعتماد و رضایتمندی مشتریان بر مبنای معیارهای شفاف و قابل سنجش برای کمک به مصرف‌کننده در انتخاب صحیح کسب وکار مجازی عنوان کرد و گفت: رتبه‌بندی کسب و کارها در قالب ستاره‌ها از دهه 80 در دستور کار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی قرار داشت ولی تا سال 97 ساز و کاری برای اجرای آن ایجاد نشده بود که از سال 97 گام‌های نخست با همکاری ذینفعان بخش خصوصی مانند اتحادیه‌ها، کسب‌وکارهای پیشرو، سازمان نظام صنفی برای تعریف شاخص‌های رتبه‌بندی برداشته و از نیمه دوم سال 98 وارد فاز اجرایی شد.


وی با بیان اینکه  شناسنامه نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای مجازی به‌روزرسانی شده اند، افزود: هر کاربری روی نماد اینماد کسب و کارهای مجازی کلیک کند، شناسنامه کسب و کار را مشاهده می‌کند که شامل موقعیت مکانی، هویتی، میزان شکایت‌ها و تخلفات کسب‌وکار است اما در راستای اجرای رتبه‌بندی، شاخص‌های دیگری مانند نحوه پاسخگویی به شکایت‌ها، سابقه فعالیت اثربخش و سابقه تخلفات و یا مغایر با دستورالعمل اینماد به آن اضافه و منتشر شد.


ابوالمعصوم با بیان اینکه رتبه‌بندی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته اجرا می‌شود، افزود: در بخش مقدماتی کسب و کارها برای دریافت دو و سه ستاره اینماد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این سطح بیشتر برای کسب‌وکارهایی در نظر گرفته شده که نوپا هستند و هنوز به بلوغ نرسیده‌اند. این دسته از کسب‌وکارها با ارزیابی عملکردی خود و بررسی بازخوردها به‌دنبال رفع ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت خود هستند تا کیفیت کار خود را برای خریداران به نمایش بگذارند و از سوی دیگر بتوانند جایگاهی در دنیای الکترونیکی و در رقابت با دیگر کسب‌وکار‌ها به‌دست آورند.
وی با اشاره به اینکه سه دسته شاخص برای ارزیابی کسب‌وکارهای مجازی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در نظر گرفته شده که شامل شاخص‌های عملکردی، توانمندی کسب و کار و مالی است، گفت: شاخص‌ها برای دریافت 2 تا 5 ستاره در سطح پیشرفته جزئی‌تر و سختگیرانه‌تر از مرحله مقدماتی است. به عبارتی در این سطح کسب‌وکارهایی که از لحاظ بلوغ به جایگاه خوبی رسیده‌اند و پیشرو هستند و وضعیت عملکردی آنها و به سابقه فعالیت و مالی خود اطمینان دارند از لحاظ شاخص‌های تعیین شده مورد ارزیابی قرار گرفته و ستاره‌های بالاتری دریافت می‌کنند.


ارزیابی مستمر و سالانه
به گفته مدیر پایش تجارت الکترونیکی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دوره ارزیابی‌ها فصلی بوده و اعتبار ستاره‌ها یکساله است ولی با ارائه رتبه و ستاره به کسب‌وکار، رتبه‌بندی در همین مرحله تمام نمی‌شود و از سوی ناظر سوم بیرونی متخصص ارزیابی کسب و کارهای مجازی مستمر ادامه دارد و اگر کسب و کاری عملکرد ضعیفی داشت، رتبه و ستاره‌هایش تغییر می‌کند و اگر عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت دریافت ستاره بیشتری در انتظار آنهاست از این جهت بسیاری از کسب و کارهای مجازی در تلاش هستند که رتبه‌های خود را حفظ کرده و یا ارتقا دهند.
ابوالمعصوم در ادامه گفت: البته ابزارهای نظارتی و سیستمی در خود نماد الکترونیکی در نظر گرفته شده است و امکان ثبت تخلف و شکایت برای مصرف‌کننده از کسب و کار مجازی وجود دارد و از طریق سامانه هوشمند و داوری به تخلفات و شکایت‌های کاربران رسیدگی می‌شود و همین موضوع باعث شده تا ریسک خرید اینترنتی در فضای مجازی کاهش یافته و ضمن افزایش اعتماد کاربران به کسب و کارهای مجازی، تجارت الکترونیکی نیز افزایش یافته و به توسعه اقتصاد دیجیتالی کمک کند.


وی درباره اپراتورهای تخصصی رتبه‌بندی کسب و کارهای مجازی نیز گفت: پیش از این تنها یک اپراتور (سازمان مدیریت صنعتی) رتبه‌بندی تخصصی کسب و کارهای مجازی را بر عهده داشت اما اپراتور دومی(شرکت اعتباری پایا) نیز به رتبه‌بندی تخصصی اضافه شده و با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی همکاری دارد.


کلیک برای اطمینان
مدیر پایش تجارت الکترونیکی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کاربران توصیه کرد تا هنگام خرید به رتبه‌بندی کسب و کارهای مجازی که با ستاره در کنار لوگو اینماد هر کسب‌وکار قرار داده شده است، توجه کنند.
به گفته این مسئول کاربران تنها نباید به دیدن لوگو و ستاره‌ها اکتفا کنند چون امکان جعل لوگو و ستاره وجود دارد؛ کاربران باید روی لوگو کلیک کرده و شناسنامه کسب‌وکار را که شامل اطلاعات هویتی، مکانی، ستاره‌ها، میزان رضایتمندی مشتریان و شکایت از آنها است مشاهده کرده و بعد تصمیم به خرید و یا دریافت خدمات از کسب‌و‌کار مربوطه کنند.
ابوالمعصوم در ادامه گفت: البته ابزارهای نظارتی سیستمی و کارشناسی برای جلوگیری از جعل نماد در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایجاد شده است ولی کاربران تنها با کلیک روی لوگو و انتقال به صفحه شناسنامه کسب‌وکار مجازی می‌توانند از جعلی نبودن لوگو و نماد آگاه شوند چون معمولاً لوگو و ستاره جعلی به صفحه شناسنامه کسب و کار منتقل نمی‌شود.
 

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کسب و کارهای مجازی شناسنامه کسب رتبه بندی کار مجازی کسب و کار ستاره ها کسب وکار شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟

دستیار سابق مورینیو بعد از گرویدن به دین اسلام عضوی از یک خانواده ایرانی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

ژوزه مورایس مسلمان شد + فیلم

 

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود‌.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد‌. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه یک وکیل کارهای مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کارهای مراسم  ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری شب گذشته بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار ایشان فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات ایشان را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • ستاره ژاپنی عامل خوشبختی گزینه سابق ایران