Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان در اواسط ماه مرداد که واکنش سخت چینی ها را بدنبال داشت، در پاییز نیز نمایندگانی از پارلمان کانداد قصد سفر به تایوان دارند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایران اکونومیست از تارنمای خبری سی بی سی کانادا، جودی اسگرو، نماینده لیبرال مجلس کانادا و  رئیس کمیته دائمی تجارت بین المللی پارلمان، می گوید که اعضای این گروه در حال برنامه ریزی برای سفر به تایوان در اواسط مهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسگرو می گوید که هشت عضو کمیته - که همگی اعضای گروه دوستی کانادا-تایوان پارلمان هستند - قصد دارند به این سفر بروند.

او اضافه کرد: "کمیته تجاری بسیار مشتاق است که به تایوان سفر کند و ببیند چه فرصت هایی برای روابط تجاری عمیق تر بین دو کشور ما وجود دارد. "

اسگرو ضمن اذعان به "تنش قابل توجه" روابط بین‌الملل که پس از سفر پلوسی به وجود آمد، ادعا کرد که کانادایی ها مطمئناً از دیپلماسی در مسیری که او آن را "ضروری" خواند، استفاده خواهند کرد.

اسگرو گفت که برنامه ریزی برای این سفر بهار گذشته آغاز شده است. او تاکید کرد که انجام این سفر تا حدی به آینده پروتکل های کرونایی تایوان بستگی دارد.

جان مک کی، نماینده لیبرال مجلس کانادا نیز، که چندین بار تحت عنوان گروه دوستی به تایوان سفر کرده است، گفت که واکنش چشمگیر چین به سفر پلوسی نباید کانادا را از دنبال کردن راه او منصرف کند.

مک کی گفت: «نظر من این است که چین تلاش می کند در مقابل تایوان قلدری کند و به طور غیرمستقیم بقیه ما را با این فرض غلط که تایوان بخشی از چین است، ساکت کند. تایوانی ها بارها تمایل خود را برای مستقل بودن ابراز کرده اند و رفتاری مثال زدنی داشته اند. کانادا باید برای تشویق تایوان به بیان ارزش های دموکراتیک خود دست به هر کاری بزند. این سفر پارلمانی این امر را تشویق خواهد کرد.»

نمایندگان مجلس کانادا در سال ۲۰۱۴ نیز برای دیدار با سیاستمداران تایوانی سفر داشته اند و خشم پکن را برانگیخته اند. اما دیدار آتی گروه موسوم به دوستی کانادا و تایوان در فصل پاییز، در برهه تشدید تنش ها بین دولت های کانادا و چین انجام می شود.

آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا هم گفت: تصمیم چین برای برگزاری رزمایش نظامی پس از سفر پلوسی یک "اقدام غیرضروری" بود.

آناند گفت: «هیچ توجیهی برای استفاده از یک سفر به عنوان بهانه ای برای فعالیت نظامی تهاجمی در تنگه تایوان وجود ندارد».

معاون وزیر امور خارجه چین پس از محکومیت اقدامات چین توسط گروه ۷ از کانادا خواست تا "فورا اشتباهات خود را اصلاح کند".

بر اساس سیاست چین واحد که از سوی اکثریت قریب به اتفاق جامعه بین المللی پذیرفته شده است، کانادا فقط روابط دیپلماتیک غیر رسمی با دولت تایوان دارد.

هیأتی از نمایندگان پارلمان آلمان نیز قرار است اوایل مهر به تایوان سفر کنند.

سفر پلوسی - که او آن را ماموریتی برای نشان دادن حمایت واشنگتن از تایوان و دموکراسی‌های سراسر جهان توصیف کرد - خشم دولت چین را برانگیخت که این جزیره را بخشی از قلمرو خود می‌داند. پکن با انجام مانورهای نظامی در نزدیکی آب های سرزمینی مورد ادعای تایوان و ژاپن پاسخ گستاخی آمریکا را داد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: واشنگتن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واشنگتن تایوان سفر سفر پلوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که فضای دانشگاه محل مناسبی برای یهودی‌ستیزی نیست.

به گزارش ایسنا، بایدن در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: فضای دانشگاه یا حتی ایالات متحده نباید محلی برای یهودی‌ستیزی یا تهدید به خشونت علیه دانشجویان یهودی باشد. اینجا جای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

بایدن در ادامه عنوان کرد که با فرستادن گارد ملی برای مقابله با این اعتراضات مخالف است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که این اعتراضات منجر به تغییر سیاست آن‌ها در خاورمیانه نخواهد شد.

بیش از ۱۷۰۰ معترض دانشجوی حامی فلسطین طی دو هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از جمله «دانشگاه تگزاس» در آستین، «دانشگاه چاپل هیل» کارولینای شمالی، «دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا» در هامبولت و دیگر مراکز دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا از متفرق کردن تحصن خود خودداری کرده‌اند و به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، معترضان دانشگاه کالیفرنیا خود را برای هرگونه رویارویی با ده‌ها افسر پلیس مستقر و هلیکوپترهای در حال پرواز آماده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین