Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@15:29:09 GMT

قطعی بیش از ۱۲ ساعته آب در شهر همدان!

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۱۳۳۵

قطعی بیش از ۱۲ ساعته آب در شهر همدان!


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ به علت اتمام ذخایر آب سدها و کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی، روزانه بیش از 12 ساعت آب شرب شهر همدان قطع و یا به علت افت فشار قابل استفاده نیست.

کاهش بارندگی در طی سالهای اخیر و همچنین افزایش جمعیت شهرهمدان به همراه مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی، سبب کاهش ذخایر سدها و افت سطح آب سفره های آب زیرزمینی، مشکلات جدی برای جمعیت شهری همدان فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته تاخیر در انتقال آب از سد تالوار به همدان نیر مزید بر علت شده تا این روزها مردم شهر همدان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند، گرمای طاقت فرسای تابستان و قطع طولانی مدت آب، و ادامه دار بودن این وضعیت نگرانی مردم را برای روزهای پیش رو، دو چندان کرده است.

قطع مکرر آب از ساعت 23 تا 5 صبح که چند ماه است ادامه دارد و قطعی بیش از 8 ساعته در طی روز مجموعا" بیش از 12 ساعت بی آبی زندگی مردم را با مشکل روبرو کرده و از طرفی مقاومت مدیران آبفای استان در ارتباط با اطلاع رسانی به مردم در اعلام زمان قطعی آب، مردم را دچاره سردر گم کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان در گفتگویی با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره سد اکباتان به کمترین مقدار رسیده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که تا ۳۰ روز آینده سد اکباتان را در مدار داشته باشیم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم با مدیریت مصرف و کمک مردم این مقدار از ذخیره سد را بیشتر حفظ کنیم تا خود را به فصل آبی آینده برسانیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تاکید بر اینکه با کمک مردم برداشت آب از سد به کمترین میزان خواهد رسید، یادآور شد: با کاهش برداشت، مصارف آب نیز باید به حد پایین برسد تا بتوانیم تا پایان تابستان آب داشته باشیم.

نیکداد در خصوص قطعی آب که در برخی مناطق رخ می‌دهد، اظهار داشت: با توجه به اینکه برداشت آب محدود شده ممکن است ساعاتی از شبانه‌روز ذخیره مخازن به پایان برسد و همین ممکن است باعث نارسایی در نقاطی از شهر شود.

وی از مردم درخواست کرد: چاره‌ای در نارسایی آب نیست و خواهش می‌کنیم مردم با مصرف مدیریت شده تحمل کنند تا بتوانیم ذخیره را نگه داریم‌.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه اگر برنامه مدونی برای قطعی باشد، قطعا اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، افزود: مصرف کنونی آب ۱۸۷۰ لیتر در ثانیه است که نسبت به هفته گذشته رشدی نداشته و جای شکر دارد که مصرف بالا نرفته است.

46

کد خبر 1663314

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان کم آبی خشکسالی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند

دبیرکل اوپک در مقاله‌ای نوشت به جای سخن گفتن از پایان عصر نفت و پافشاری بر آن باید بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تمرکز کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیثم الغیص به‌تازگی در مقاله‌ای برای نشریه «میس» نوشت: پایان عصر نفت موضوعی غیرقابل تحقق است، زیرا سرعت رشد تقاضای انرژی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که انرژی‌های جایگزین‌ در مقیاسی نیستند که بخواهند جای نفت را در سبد مصرف انرژی جهان بگیرند از این رو باید به جای کاهش مصرف نفت، تمرکز را بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند تولید سوخت‌های فسیلی گذاشت.

وی افزود: روند نگران‌کننده‌ای درباره روایت‌های موجود درباره مصرف نفت وجود دارد که در آنها از عبارت‌هایی مانند پایان عصر نفت استفاده می‌کنند و این موضوع می‌تواند به هرج و مرج در حوزه انرژی دامن بزند.

الغیص در مقاله‌ای که نشریه میس در شبکه اجتماعی ایکس (X) به اشتراک گذاشت، نوشت: اگر در نتیجه کاهش سرمایه‌گذاری‌ها عرضه کاهش یابد، در حالی که تقاضا برای نفت همچنان افزایش یابد، همان‌طور که امروز شاهد چنین روندی هستیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

وی ادامه داد: واقعیت این است که پایان عصر نفت محقق‌شدنی نیست.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر این باور است که مصرف نفت در دهه‌های آینده همچنان رو به افزایش خواهد بود، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۳۰ میلادی به اوج خود می‌رسد.

الغیص در مقاله‌ای برای «میس» نوشت: صنعت نفت در فناوری‌هایی مانند استفاده از جذب کربن و ذخیره‌سازی، هیدروژن پاک و جذب مستقیم هوا سرمایه‌گذاری می‌کند، بنابراین این شرایط نشان از این دارد که امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند تولید نفت مورد نیاز جهان فراهم است.

وی در این مقاله آورده است: جهان در دو دهه اخیر بیش از ۹.۵ تریلیون دلار در زمینه دوره گذار به انرژی کم‌کربن سرمایه‌گذاری کرده است، با این حال انرژی‌های بادی و خورشیدی هنوز هم تنها کمتر از ۴ درصد از انرژی مورد نیاز جهان را تأمین می‌کنند و خودروهای برقی ضریب نفوذ جهانی بین ۲ و ۳ درصد دارند،

به گفته الغیص، واقعیت این است که بسیاری از انرژی‌های جایگزین‌ها نمی‌توانند جایگزین نفت در مقیاس لازم شوند، یا در بسیاری از مناطق مقرون به‌صرفه نیستند.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته