Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@06:44:13 GMT

گزارش صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی عربستان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۱۳۷۷

گزارش صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی عربستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول گزارش داد: انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی عربستان به‌رغم تشدید سیاست‌های پولی و کاهش محدود ناشی از جنگ در اوکراین، در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی به ۷.۶ درصد افزایش یابد.

به گزارش صندوق بین المللی پول، نقدینگی و حمایت مالی، شتاب اصلاحات تحت چشم‌انداز ۲۰۳۰ و قیمت‌های بالای نفت و تولید به اقتصاد کمک کرد تا عربستان با رشد قوی، مهار تورم و بخش مالی انعطاف‌پذیر بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق بین المللی پول بر این باور است که برنامه اصلاحی چشم انداز ۲۰۳۰ دولت ریاض که برای کاهش وابستگی به نفت طراحی شده است، با پیوستن بیشتر سعودی ها به نیروی کار به ویژه زنان، اقتصاد را تقویت کرده است.

اگرچه نرخ تورم در عربستان در سال ۲۰۲۱ به ۳.۱ درصد رسید اما صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می کند که نرخ تورم در سال جاری با ۲.۸ درصد تغییر چندانی نخواهد داشت.

جنگ روسیه در اوکراین و افزایش تقاضا پس از همه گیری کرون باعث افزایش قیمت نفت خام شده است.

به دنبال افزایش قیمت نفت، خبرگزاری بلومبرگ گزار شداد که آرامکو غول نفتی عربستان سعودی روز یکشنبه از سود ۴۸.۴ میلیارد دلاری خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد که بزرگترین سود تعدیل شده سه ماهه هر شرکت بورسی در سراسر جهان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم هوشنگ ابتهاج سلمان رشدی سامانه سماح بازگشت آزادگان مذاکرات وین صندوق بین المللی پول عربستان رشد اقتصادی محرم هوشنگ ابتهاج سلمان رشدی سامانه سماح بازگشت آزادگان مذاکرات وین صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، داده‌های بررسی ملی رشد خانواده نشان می‌دهد که درصد زنان متأهل ۱۵ تا ۴۹ ساله که نابارور بودند از ۲۰۱۱-۲۰۱۵ (۶.۷٪) به ۲۰۱۵-۲۰۱۹ (۸.۷٪) افزایش یافته است.

محققان داده‌های مبتنی بر ۲۱۰۰۰ مصاحبه با زنان و مردان ۱۵ تا ۴۹ ساله را بررسی کردند.

این تجزیه و تحلیل همچنین به آنچه که محققان آن را «اختلال باروری» می‌نامیدند، نیز پرداخت.

طبق گزارش‌ها، به طور کلی، نرخ باروری مختل بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ ثابت بوده است. در میان زنان متأهل ۱۵ تا ۴۴ ساله، ۱۵.۵ درصد در بررسی قبلی اختلال باروری داشتند، در مقایسه با ۱۶ درصد در بررسی بعدی.

این گزارش تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸.۵ میلیون زن آمریکایی ۱۵ تا ۴۴ ساله به نوعی مشکل باروری داشتند.

کد خبر 6090457

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان