Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تبلیغات اسلامی اردبیل ، مرتضی قبادی روز پنجشنبه گفت: ماه محرم و عبرت‌های قیام سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بهترین فرصت خودسازی و بصیرت‌افزایی است که باید سیره نورانی ائمه معصومین (ع) و پیام نهضت حسینی را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

وی مساجد را از مهم‌‎ترین پایگاه‌‎های فرهنگی و مذهبی مسلمانان از دوران صدر اسلام دانست که همواره مورد توجه بوده و نقش بسزایی در رشد و ارتقای فردی و اجتماعی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی ادامه داد: شهر دارالارشاد اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت یکی از شهرهای قدیمی ایران در برگزاری عزاداری ماه محرم با آئین‌ها و سنت‌های خاص با قدمت طولانی می‌باشد.

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار کرد :تبلیغ و جلسات سخنرانی و تبیین اهداف قیام عاشورا به همت روحانیون و مبلغین از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی مساجد در ماه محرم و صفر است.

عزاداری ماه محرم در شهر اردبیل از هشتم ذی‌الحجه همزمان با سالروز شهادت مسلم ابن عقیل (ع) آغاز می‌شود ، عزاداری‌ها در هیات‌ها و خانه‌ها نیز بصورت هفته‌خوانی برگزار می‌شود اما پس از طشت‌گذاری مسجد جامع ، عزاداری اردبیل بر اساس تقویم دیرینه عزاداری در مساجد و بازار سنتی تداوم می‌یابد.

برچسب‌ها ماه محرم هیأت عزاداری اردبیل سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم هیأت عزاداری اردبیل ماه محرم هیأت عزاداری اردبیل سازمان تبلیغات اسلامی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر امروز یکشنبه در همایش استانی روز شوراهای بیان داشت: همه ما در یک تیم به نام خراسان جنوبی قرار داریم لذا باید برای خدمت بیشتر به مردم سطح تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا همه باید بر قوانین موجود اشرافیت داشته باشند، افزود: ایجاد شوراها یکی از مظاهر دموکراسی و حاکمیت مردم است.

به گفته وی اعضای شوراهای اسلامی شهر باید نظارت مؤثر و دقیقی بر عملکرد شهرداران داشته باشند و سطح تعامل بین اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و فرمانداران برای خدمت بیشتر به مردم باید افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شوراها باید به خودکفایی و ایجاد در آمد پایدار شهرداری‌ها از طریق جذب سرمایه گذار کمک کنند و همچنین کارهای که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود همراه با پیوست فرهنگی باید باشد.

قناعت با بیان این نکته که حفظ وحدت و انسجام در شوراها اهمیت بسیاری دارد، افزود: همه کارهای باید برای تأمین منافع عموم مردم نه منافع گروه‌ها و اشخاص انجام شوند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظر در مسائل فنی سبب پیشرفت می‌شود، ادامه داد: اختلاف نظرها نباید در سطح جامعه مطرح شود و همه باید تابع قانون باشیم.

به گفته وی مصوبات شوراها باید در حدود قوانین و اختیارات آنها باشد تا در هیئت تطبیق مصوبات شوراها با آنها مخالفت نشود.

وی خواستار همکاری اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی شد.

کد خبر 6091385

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور