Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: سازمان اداری و استخدامی بر اساس آمار و اطلاعات غلط برای ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش تصمیم‌ گیری می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد وحیدی با انتقاد از اظهارنظر رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت که " کشور در شرایط کنونی به استخدام معلم نیاز دارد. "
میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی، هفته پیش اعلام کرده­ ­بود­ که "ساماندهی معلمان نیاز به قانون ندارد بلکه نیازمند اراده مدیریتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
این گفته در حالی مطرح می‌شود که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از هفته‌های پیش بررسی "طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش" را در دستور کارش قرار داده است.
طبق این طرح، سازوکاری برای ساماندهی نیرو‌های فعال در آموزش و پرورش مانند نیرو‌های حق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی، پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی و غیر انتفاعی تعیین می‌شود.
از سوی دیگر وزیر آموزش و پرورش هم 2 مرداد ماه از "روند افزایشی تعداد دانش آموزان ورودی تا سال 1405" خبر داده است.
یوسف نوری گفت: " به علت بازنشسته شدن نیروی انسانی و افزایش تعداد خروجی‌های آموزش و پرورش، مدرسه‌های کشور هر ساله نیاز جدی به جذب معلم خواهند داشت. "
بر اساس آماری که آقای نوری به خبرگزاری صدا و سیما داد، آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته 34 هزار و 813 نفر را پس از گذراندن دوره‌های دانشگاه فرهنگیان استخدام کرده و 14 هزار و 500 نفر را هم به عنوان دانشجومعلم این دانشگاه جذب کرده است. ­
آمار‌های وزیر آموزش و پرورش نشان می‌دهد این وزارتخانه بیش از 19 هزار معلم خریدخدمات آموزشی، بیشتر از 6 هزار سربازمعلم، حدود 14 هزار و 500 دانشجوی ورودی و کمتر از 20 هزار عوامل اجرایی و موظف دارد.
با این حال آقای نوری گفته وزارتخانه اش دچار کمبود نیروی نزدیک 25 هزار نفری است.
در نشست دوم مرداد ماه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شده که استان‌های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان و همدان بیشتر از استان‌های دیگر در تأمین معلم دچار مشکل هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس گفت: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش، در شهرستان‌های شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، فیروزآباد، لار، لامرد، مرودشت، ممسنی و کازرون برگزار می‌شود.
سیامک کریمی افزود: در استان فارس ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفرداوطلب این آزمون شدند، که ۵ هزار و ۳۴۳ نفر آقا و ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر خانم هستند.
به گفته او: فارس از نظر تعداد شرکت کنندگان رتبه دوم کشور را بعد از خراسان رضوی دارد.
نتایج این آزمون از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش در مهاباد
  • رقایت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون پرورش استخدامی آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فارس
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد