Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:29:03 GMT

ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن جدید بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۲۸۴۰

ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن جدید بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران به ریاست علیرضا زاکانی و نمایندگان دستگاه‌های مسئول در این حوزه صبح امروز پنجشنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱ در محل ساختمان شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی درباره آخرین وضعیت مصوبات جلسه پیشین قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه‌نگاری با سایر نهادها درباره مشکلات و معضلات موجود با هماهنگی کمیته حقوقی و قضائی دبیرخانه قرارگاه (سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران) و فرایند تدوین برنامه (تدوین برنامه مخاطره محور و تدوین برنامه کمیته‌ها) از جمله مصوبات اولین جلسه قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران بود که گزارش اقدام‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف ارائه شد.

وضعیت آماری اقدامات احصاء شده در قرارگاه، موضوعات بسیار مخاطره‌آمیز درون شهرداری، گزارش ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن جدید، لزوم تعیین و تکلیف ابنیه ناایمن شهر تهران و طراحی و اجرایی مستمر انواع تمرین و آموزش‌های لازم از دیگر موضوعات مطرح شده در قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران بود.

پس از ارائه گزارش‌های مربوطه، علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون موضوعات مطرح شده دستوراتی جهت تسریع و تسهیل امور صادر کرد.

کد خبر 5566258

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا زاکانی شهرداری تهران ساختمان های ناایمن شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی سازمان محیط زیست شورای شهر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آلودگی هوا شهر تهران کمیته امداد امام خمینی عضو شورای شهر تهران علیرضا زاکانی قوه قضاییه مهدی چمران بنیاد شهید و امور ایثارگران قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو از آزادسازی بیش ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو در محدوده روستا و شهرک صنعتی عشق‌آباد خبر داد و گفت: قلع‌وقمع ۸۶ فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با هدف حفظ اراضی کشاورزی انجام شد. - اخبار استانها -

یاسر حسین یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری، با اشاره به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه قلعه‌نو اظهار داشت: در روستای عشق‌آباد بخش قلعه‌نو شهرستان ری و شهرک صنعتی از حدود 7 سال گذشته تا به حال هیچ‌گونه برخوردی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز که اغلب با هدف تبدیل اراضی کشاورزی به باغچه، سوله، دامداری و ... احداث شده، صورت نگرفته است.

وی افزود: در راستای دستور رئیس‌کل دادگستری استان تهران در خصوص حفظ حقوق عامه، اقدامات لازم به جهت قلع‌وقمع 86 فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی موسوم به عشق‌آباد واقع در حوزه قضایی بخش قلعه‌نو، انجام شد.

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو در ادامه گفت: در این منطقه افراد سودجو به‌صورت غیرمجاز اقدام به قطعه‌بندی، احداث بنا و سوله و محوطه‌سازی و دیوارکشی کرده بودند که با اجرای قانون 293 هزار و 600 مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان

یزدی در پایان خاطرنشان کرد: مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در بخش قلعه‌نو از یک سال پیش در روستاهای زمان‌آباد، فیروزآباد، کریم‌آباد و ... آغازشده و در روزهای گذشته نیز تخریب و آزادسازی اراضی کشاورزی در عشق‌آباد اجرایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه بررسی میدانی موضوعات واحدهای اجرایی مدیریت شعب پست بانک استان‌‌های تهران، البرز و قم و سمنان به میزبانی مدیریت شعب شرق تهران
  • شناسایی ۳۲۰ساختمان در غرب تهران برای پایش تخصصی در بحث ایمنی
  • در نخستین روز از نمایشگاه کتاب چه نشست‌هایی برگزار می‌شود؟
  • سندهای به روز شده رفسنجان به دست مردم بومی قشم رسید
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان