Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «قاسم مصلحی» را به عنوان «رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان» منصوب کرد.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در متن حکم انتصاب دکتر محمدعلی زلفی گل خطاب به قاسم مصلحی آمده است؛ «پس از حمد خدا، درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری، به موجب این حکم به مدت چهار سال به سمت «رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان» منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری به ویژه توسعه شهرک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان مستقر در شهرک ایفا نمایید.

از آنجایی که جنابعالی سابقه درخشانی در حوزه نوآوری و فناوری دارید و تجربه موفقی را در مدیریت شهرک داشته‌اید انتظار می‌رود موارد ذیل در اولویت برنامه‌های کاری جنابعالی قرار گیرد:

_ حفظ و اعتلای پیشتازی و سرآمدی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در عرصه‌های علم و فناوری در سطح ملی و بین‌المللی

_ تداوم نقش‌آفرینی شهرک در الگوسازی و جریان‌سازی و بسط و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و رشد شرکت‌های نوآور، فناور و دانش‌بنیان

_ تداوم و اعتلای نقش کلیدی شهرک در محوریت و راهبری زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان و منطقه

_ توسعه و تعمیق تعاملات هم‌افزای موجود شهرک با مدیریت عالی استان، دانشگاه‌ها و نهادهای علمی و فناوری، دستگاه‌های اجرایی و صنایع خصوصی و دولتی

_ توجه ویژه به چالش‌های اساسی استان و کشور و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های مستقر در شهرک و سایر نقش‌آفرینان حوزه نوآوری و فناوری استان در حل آنها

_ ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای شهرک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت‌ها و واحدهای فناور

_ توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان و تغییر فرهنگ کارجویی به کار آفرینی

_ تدوین سازوکار عملیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور

_ مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش بنیان جهت اجرا

امید است با استعانت از خدای سبحان، درایت جنابعالی و همکاری و همراهی با سایر رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و ارتقای عملکرد این حوزه ایفا نمایید.»

بیوگرافی قاسم مصلحی، رئیس جدید شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

گفتنی است؛ دکتر قاسم مصلحی (زاده شیراز _ ۱۳۳۸) دانش آموخته دکترای مهندسی صنایع و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با مرتبه استادی است که پیش از این به عنوان استاد نمونه کشوری نیز معرفی شده است و از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان (به مدت ۶ سال)، معاونت آموزشی و اداری، مالی دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس دانشکده صنایع این دانشگاه اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه‌ای جداگانه از خدمات جعفر قیصری، رئیس سابق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

کد خبر 597574

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان وزیر علوم تحقیقات و فناوری وزیر علوم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قاسم مصلحی دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران

معاون وزارت صنعت امارات در بازدید از "آی‌هیت" توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و گفت: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هیئت‌های دولتی و تجاری کشور‌های مختلف از جمله قطر، تانزانیا، ترکیه، عمان، امارات، اندونزی و … با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت)در دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO) با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آشنا شدند و با مجموعه‌های توانمند بحث و تبادل نظر کردند.

امیرحسین میرآبادی؛ رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات، اظهار کرد: از حدود 40 سال گذشته ما توسعه فناوری رو در ایران آغاز کردیم و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آنرا یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی و فناوری به دنبال آن شاهد به وجود آمدن استارتاپ‌ها بودیم.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری‌سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، گفت: اقتصاد دانش بنیان طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار ما قرار گرفت.

به گفته وی، میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. 

معرفی ظرفیت‌های صادراتی خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو

میر‌آبادی تصریح کرد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ و پرسابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات میان شرکت‌های نوپا و با سابقه به اشتراک گذاشته شود.

رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه آمادگی خود را در راستا فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارات اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت امارات نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در آی‌هیت، توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است و در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تأمین، سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی