Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان سرپرست معاونت هماهنگی امرو اقتصادی استانداری کرمان درخواست کرد: باتوجه به اینکه مس صنعت رو به رشد است از دانشگاه جامع علمی کاربردی درخواست داریم که به رشته‌هایی در زمینه صنایع پایین دستی مس در استان کرمان توجه کند ضمن آنکه شرکت ملی مس ایران اعلام آمادگی در این عرصه را کرده است تا توسعه صنایع پایین دستی مس در ایران را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حسین مهرابی پیش از ظهر امروز ۲۷ مردادماه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف تربیت نیروی مهارتی و به عنوان دانشگاه نسل سوم در کشور راه اندازی شده است.

او درباره ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار کرد: تقریبا در گذشته بسیار سخت بود که تقاضاهای اجتماعی در خصوص مدرک گرایی را در جامعه کاهش داده و به سمت مهارت سوق پیدا کنیم اما تا حدودی امروز این تب در جامعه کاسته شده است.

به گفته مهرابی، مقرر بود که دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مرکز آموزش فنی و حرفه ای ادغام شود و به مرکز ملی مهارت تبدیل شوند که این مهم محقق نشد.

او از کمبود نیروی کار ماهر سخن به میان آورد و در ادامه به حوزه صنعت اشاره و عنوان کرد: باتوجه به اینکه «مس» صنعتی رو به رشد در کشور است از دانشگاه جامع علمی کاربردی درخواست داریم که به رشته‌هایی در زمینه صنایع پایین دستی مس در استان توجه کند ضمن آنکه شرکت ملی مس ایران اعلام آمادگی در این عرصه را کرده است تا توسعه صنایع پایین دستی مس در ایران دنبا کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ادامه می‌دهد: فرومنگز مس بسیار پرکاربرد است که می تواند زمینه اشتغال زیادی را فراهم کند، بنابراین درخواست ما این است که جذب تعدادی نیروی قراردادی برای دانشگاه را در دستور کار قرار دهید تا به صورت متمرکز در این عرصه کار صورت گیرد. 

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان نیز در این آئین گفت: مسئولین در نظام جمهوری اسلامی باید امانت‌دار باشند و ارزش خدمتگزاری را به خوبی درک کنند.

او ادامه می‌دهد: دانشگاه علمی کاربردی باید براساس نیاز جامعه دانشجو تربیت کند که در این راستا نیز ضمن مهارت آموزی باید امانت‌داران آینده نظام جمهوری باشند.

به گزازش ایسنا در این آئین از خدمات محسن شمسی تقدیر و مسعود ایرانمنش به عنوان سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت مس دانشگاه علمی کاربردی استانی علمی و آموزشی معاون استاندار کرمان دانشگاه جامع علمی کاربردی صنایع پایین دستی مس استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه

محمد محمدنژاد هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی ضمن اشاره به لزوم ترسیم یک نقشه راه برای صنعت کرمانشاه، گفت : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله)، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اقدام به اجرای طرح تحقیقاتی «تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه» با انعقاد قرارداد با دانشگاه رازی نموده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از محل تجمیع اعتبارات یک درصد استانی است، افزود: با طی مراحل تصویب عنوان موضوع در کمیته علمی، فراخوان، انتخاب مجری، تصویب عنوان موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور به انجام رسید.

عضو هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی تصریح کرد: این اولین فعالیت علمی هست که در یک زمینه، مسیر رفتن از وضعیت کنونی به مقصد را ازطریق نقشه راه میسر می‌کند.

وی ادامه داد: فرایند تهیه این نقشه شامل سازمان‌دهی فرایند برنامه‌ریزی وتحلیل محیطی، شناخت و تحلیل مسائل راهبردی، تدوین مؤلفه‌های جهت‌ساز تعیین منظرها راهبرد‌های اصلی اهداف راهبردی، تعریف شاخص‌ها ارتباط علی و معلولی ابتکارات راهبردی، برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات (تدوین ماتریس پروژه و انجام برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات)، تدوین و ترسیم نقشه راه (مصاحبه ونظرسنجی از خبرگان) و تدوین برنامه عملیاتی صنعت استان کرمانشاه هست .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • قیر امولسیون چیست و چه کاربردی در صنایع دارد
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی