Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیدجواد پورنقی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس رعایت شیوه نامه های بهداشتی در واحدهای صنفی ۲۷ درصد و رستوران های استان ۱۵ درصد است.

وی با بیان اینکه کمترین میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی مربوط به اماکن ورزشی است، افزود: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در برخی ادارات نیز کاهش یافته است در حالی که این مولفه ها به همراه واکسیناسیون مهمترین راهکار برای کاهش شیوع کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورنقی با تاکید بر ضرورت تزریق دُز چهارم واکسن کرونا، یادآور شد: متاسفانه این روزها شاهد افزایش موارد مراجعه با علائم کرونایی در استان هستیم که در این صورت شهروندان جدای از رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برای تکمیل واکسیناسیون به مراکز تجمیعی و بهداشتی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: با توجه به شیوع مجدد کرونا، دریافت دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال و افرادی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آنها گذشته، الزامی است، در حالی تاکنون ۶ درصد جامعه هدف در استان دُز چهارم را دریافت کردند.

وی ادامه می دهد: اثر بخشی دُزهای قبلی با گذشت زمان کاهش می یابد، بنابراین شهروندان باید برای ایمنی بیشتر جامعه هر چه سریعتر مراحل دیگر واکسیناسیون را انجام دهند.

پورنقی یادآور شد: نمی توانیم منکر نقش ویژه واکسیناسیون در جلوگیری از فوتی های کرونایی باشیم، اما این امر دلیلی بر عدم ابتلا و یا ایمنی کامل در برابر کرونا نیست.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان، بیان کرد: براساس آخرین آمارها ۶ درصد جامعه هدف در استان دُز چهارم، ۶۰ درصد دُز سوم، ۸۸ درصد دز دوم و ۹۷ درصد نیز دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون ۶ موج از این بیماری را پشت سرگذاشته است و به گفته مسوولان علوم پزشکی استان از هفته گذشته صدای زنگ موج هفتم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن BA۵ به صدا درآمده است.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز ۲ هزار و ۲۳۱ نفر قربانی داشته است.

بر اساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های بجنورد، اسفراین و گرمه در وضعیت قرمز، شیروان، فاروج، جاجرم و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی و رازوجرگلان نیز در رنگبندی زرد کرونایی قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی خراسان شمالی واکسن کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی