Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه ترکمان اسدی؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه بیماری کرونا در استان تغییر چشمگیری نسبت به هفته‌های قبل نداشته تنها به نظر می‌رسد شیب اولیه کمی کاهش داشته است اظهار کرد: انتظار بود واکسیناسیون پوشش بیشتری داشته باشد و مردم حداقل در پیک هفتم زودتر واکسیناسیون خود را کامل کنند درحالی که اینطور نبوده و نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره با اینکه متاسفانه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر سهل‌انگاری‌هایی می‌شود گفت: در کنار این سهل‌انگاری عمومی و عدم پوشش واکسیناسیون  مرتب مراجعات سرپایی و بیماران بستری را در کلینیک‌ها شاهد هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه در کودکان ۵ تا ۱۲ سال پوشش کمی نسبت به تزریق واکسن وجود دارد افزود: در این سنین تزریق دز اول کمتر از ۳۰ درصد و دز دوم تقریبا ۱۱ درصد است.

ترکمان‌اسدی با اشاره به اینکه تزریق دز چهارم واکسن نیز بسیار کم بوده و آمار به شدت کاهش یافته است گفت:  تزریق دز اول و دوم روند بسیار خوبی داشت و اگر امروز مردم باز هم می‌توانند به راحتی در جامعه بگردند، مدیون واکسن هستیم.

وی با تاکید به اینکه در تمام مقالات داخلی و خارجی تاکید شده که اثربخشی واکسن برای جلوگیری از ابتلا نیست هرچند می‌تواند جلوی ابتلا را هم بگیرد افزود: طبق مطالعات صورت گرفته واکسن ۸۸ تا ۹۵ درصد باعث جلوگیری از عوارض جدی و خطرناک، بستری‌های خطرناک و مرگ کرونا شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه واکسن کرونا تا ۹۵ درصد از مرگ بیماران و درگیری‌های جدی را پیشگیری کرده و این یک معجزه است گفت: در حال حاضر بررسی مرگ‌های کرونا نشان می‌دهد که عمده آن به خاطر این است که افراد یا واکسن نزدند و یا ۶ ماه از تزریق واکسن آنها گذشته و دز بعدی را استفاده نکردند.

ترکمان‌اسدی با بیان اینکه از بین فوتی‌های اخیر اگر افراد واکسن تزریق می‌کردند حداقل درصد قابل توجهی از آنها زنده بودند عنوان کرد: متاسفانه اغلب مردم دیگر به توصیه‌ تزریق واکسن توجه نمی‌کنند در صورتی که غالب مرگ‌ها بخاطر عدم تزریق واکسن بوده و کمتر کسی را سراغ داریم که به طور کامل واکسن بزند اما فوت کند مگر موارد استثنا و افرادی که بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اینطور نیست که تزریق‌کنندگان واکسن مبتلا و بستری نشوند اما غالب آنها بیماری سخت و خطرناک کرونا را تجربه نمی‌کنند گفت: امروز متاسفانه عوارض‌های بی‌ربطی به کرونا نسبت داده می‌شود و مردم نباید به صحبت‌های مراجع غیرعلمی و حرف کسانی که دانش علمی ندارند را قبول کنند‌.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد: البته طب سنتی آکادمیک که افرادی در این حوزه تحصیلات دانشگاهی دارند و علمی صحبت می‌کنند قابل استناد هستند و کمک‌کننده بوده‌اند اما نباید به اظهارنظرهای غیرکارشناسی افرادی گوش کرد که صحبت‌های  کاملا اشتباهی دارند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: علوم پزشکی تزریق واکسن بیماری کرونا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد