Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:35:12 GMT

الحاق تمامی روستاهای محروم کشور به طرح جهادی آبرسانی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۳۳۹۰

الحاق تمامی روستاهای محروم کشور به طرح جهادی آبرسانی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خان‌احمدی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه قرارگاه جهادی آبرسانی به روستاهای استان اردبیل اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی برخی پروژه‌های آبرسانی در اردبیل کند است به طوری که برخی از این پروژه‌ها با هشت پیشرفت فیزیکی روبه‌رو است.

وی با انتقاد از عدم مطلوبیت اجرای طرح‌های آبرسانی در اردبیل تصریح کرد: ضرورت دارد تا مجموعه بسیج سازندگی با اهتمام ویژه تسریع در تکمیل پروژه‌ها را با رعایت اصول فنی و استاندارد در دستور کار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر عالی جهاد آبرسانی وزارت نیرو از تشکیل عملیاتی دفتر فنی با حضور کارشناسان و مشاوران فنی بسیج سازندگی خبر داد و گفت: این دفتر عملیاتی با همکاری کارشناسان فنی آبفا با هدف اصلاح و بازنگری نقشه ضروری به نظر می‌رسد.

خان‌احمدی افزود: باید کلیه ملاحظات فنی پروژه در دفتر یاد شده تدوین و نهایی شده و تهیه برنامه زمانبندی جز اولویت‌های مجری پروژه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این کار بزرگ جهاد آبرسانی اگر نگاه جهادی در کنار تفکر مهندسی پیاده شود قطعاً می‌تواند منشأ خیر و اثر باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تعریف برخی از روستاهای محروم در این طرح، تمامی روستاها در لیست اجرای طرح جهادی آبرسانی قرار می‌گیرد.

خان‌احمدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: موضوع محرومیت‌زدایی با روی کار آمدن دولت سیزدهم به صورت ویژه پیگیری می‌شود و راه‌اندازی مرکز جهاد آبرسانی و نیز ساماندهی خیرین در این حوزه و تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در این راستا بوده است.

ناظر عالی وزارت نیرو در پروژه‌های محرومیت‌زدایی با اشاره به پروژه‌های آبرسانی در نقاط مختلف کشور ابراز کرد: عملیات آبرسانی به بیش از هفت هزار و ۳۰۰ روستای محروم کشور با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان در حال انجام است.

کد خبر 5566292

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت نیرو محرومیت زدایی مناطق محروم آبرسانی روستایی بسیج سازندگی استاندارد آبفا دولت سیزدهم بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان آمار کرونا اردبیل آزادگان جنگ تحمیلی روز خبرنگار اربعین 1401 هفته دولت شیوع کرونا ایلام محرم 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری