Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@03:17:27 GMT

شناسایی ۱۹ هزار بی سواد در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۳۴۸۶

شناسایی ۱۹ هزار بی سواد در خراسان شمالی

حسین رسولی با اشاره به اینکه براساس پایش انجام شده در سال 1400 در استان خراسان شمالی، در مجموع ۱۹هزار و ۵۵۴ نفر بی سواد در سطح استان شناسایی شدند، گفت: شهرستان های فاروج، رازو جرگلان و مانه و سملقان بیشترین آمار بی سوادان استان را دارا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رسولی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار، میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف 10 تا 49 سال در کشور 96.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

95 درصد است، اظهار داشت: استان خراسان شمالی در مقایسه با میانگین کشوری، با  0.5 درصد عقب ماندگی از کشور، چهارمین استان بی سواد کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های فاروج، رازو جرگلان و مانه و سملقان بیشترین آمار بی سوادان استان را دارا هستند، گفت: براساس پایش انجام شده در سال 1400 در استان خراسان شمالی، در مجموع ۱۹هزار و ۵۵۴ نفر بی سواد در سطح استان شناسایی شدند که برای جبران این عقب ماندگی در استان دوره‌های سواد آموزی، انتقال و دوره تحکیم برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رویکرد معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان این است که نرخ سواد در جمعیت ۱۰تا ۴۹سال استان به ۹۸درصد برسد.

رسولی، پراکندگی روستاها، تفاوت های فرهنگی، داشتن مشاغلی چون کشاورزی، شغل کاذب، حاشیه نشینی و مشکلات اقتصادی را از دلایل پایین بودن نرخ باسوادی استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ رحمانی

 

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان شمالی بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند

دریافت 19 MB

محمدباقر قاصری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ۱۲۶۰ زائر در قالب ۹ کاروان از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند.

کد خبر 6096366

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اسب‌های خراسان شمالی در پایتخت سوارکاری کشور خوش درخشیدند
  • خراسان شمالی لرزید
  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • تردد روان در محورهای شمالی کشور
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود