Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که گرم شدن شب‌ها بر اثر تغییرات آب و هوایی می‌تواند میزان مرگ و میر جهانی را تا ۶۰ درصد افزایش دهد! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ براساس یک مطالعه بین‌المللی که توسط دانشگاه Chapel Hill انجام شده است، دمای گرم‌تر در شب‌ها میزان مرگ و میر جهانی را در دهه‌های آینده تا 60 درصد افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان گزارش می‌دهند که با اختلال در الگوهای خواب طبیعی در شب‌های بسیار گرم، میزان ابتلا به بیماری‌های مختلف افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، اختلال خواب می‌تواند منجر به مجموعه‌ای از خطرات خطرناک برای سلامتی شود که آسیب سیستم ایمنی گرفته تا خطر بالاتر بیماری قلبی، بیماری‌های مزمن و مسائل مربوط به سلامت روان از جمله این خطرات هستند. این مطالعه اولین مورد از نوع خود است که تأثیر شب‌های گرم‌تر را بر خطر مرگ و میر ناشی از تغییرات آب و هوایی تخمین می‌زند.

نتایج این تحقیق که بر اساس مطالعه در در 28 شهر در شرق آسیا انجام شده، نشان می‌دهد که میانگین شدت شب‌های گرم تا سال 2090 تقریباً دو برابر خواهد شد و از 68.7 درجه فارنهایت به 103.5 درجه می‌رسد. با در نظر گرفتن این موضوع، نرخ مرگ و میر بسیار بالاتر از نرخ پیش‌بینی‌شده بر اساس افزایش میانگین دما خواهد بود.

دکتر یوچیانگ ژانگ، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت:خطرات افزایش دما در شب اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما ما در مطالعه خود متوجه شدیم که گرم شدن هوا در شب با سرعت بیشتری نسبت به تغییرات متوسط ​​دمای روزانه رخ می‌دهد. فراوانی و میانگین شدت شب‌های گرم تا سال 2100 به ترتیب بیش از 30 و 60 درصد افزایش می‌یابد و این در حالی است که میانگین دمای روزانه کمتر از 20 درصد افزایش پیدا می‌کند.

محققان در این تحقیق تعداد مرگ و میر ناشی از گرما را در 28 شهر در سراسر چین، کره جنوبی و ژاپن بین سال‌های 1980 تا 2015 تجزیه و تحلیل کردند. با مدل‌سازی این داده‌ها و با دو سناریوی اقلیمی آینده، کارشناسان تخمین زدند که خطر مرگ در شب‌های بسیار گرم افزایش می‌یابد و این آمار تا سال 2100 شش برابر خواهد شد.

earth نوشت؛ محققان بر این باورند که برای مبارزه با خطر سلامتی ناشی از افزایش دما در اثر تغییرات آب و هوایی باید راه‌های کارآمدی برای کمک به سازگاری مردم طراحی کنیم. به طور مثال، طراحی سیستم هشدار موج گرما به‌ویژه برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر و جوامع کم‌درآمد که ممکن است قادر به پرداخت هزینه اضافی تهویه مطبوع نباشند، باید در نظر گرفته شود. همچنین، استراتژی‌های از جمله همکاری‌های جهانی باید برای کاهش اثرات آتی گرمایش در نظر گرفته شود.

تغییرات آب و هوایی باعث تشدید عوامل بیماری‌زا می‌شودتغییرات آب و هوایی تهدید جدی تأمین امنیت غذایی هستند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تغییرات آب و هوایی درصد افزایش مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D

ویتامین D نقش مهمی در حفظ سلامت کلی بدن دارد. این ویتامین برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب و سازگار سیستم ایمنی، حفظ سلامت سیستم اسکلتی و موارد دیگر ضروری است. به همین دلیل است که سطوح ناکافی یا کمبود ویتامین D ممکن است خطر ابتلا به بیماری و عفونت، تخریب استخوان و بسیاری دیگر از پیامدهای منفی سلامتی را افزایش دهد.

به گزارش خبرآنلاین، کمبود ویتامین D بسیار رایج است و در سراسر جهان، حدود ۱ میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عواملی که خطر کمبود ویتامین D را افزایش می دهند عبارتند از:

رنگ پوست، محل زندگی، توانایی بدن برای جذب ویتامین D، قرارگیری در معرض نور خورشید، شرایط پزشکی، وزن بدن.

مصرف بیش از حد و تصادفی ویتامین D تحت شرایط زیر پیش می‌آید:

خطاهای نسخه، استفاده نادرست از مکمل‌های ویتامین D با دوز بالا و ...

افزایش مصرف ویتامین D چه عوارضی را به دنبال دارد؟

۱. افزایش سطح ویتامین D موجود در خون

سطوح ویتامین D بیشتر از ۱۰۰ نانوگرم در میلی لیتر ممکن است مضر باشد. در مواردی که افراد مگادوز (دوزهای بسیار بالا) مکمل‌های ویتامین D را برای مدت طولانی مصرف می‌کردند، علائم مسمومیت در سطوح خونی بسیار بالا گزارش شده است.

بیشتر موارد مسمومیت ویتامین D ناشی از دوز نامناسب مکمل و اشتباهات تجویزی است.

۲. افزایش سطح کلسیم خون

ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، کلسیم خون شما ممکن است به سطوحی برسد که علائم ناخوشایند و بالقوه خطرناکی ایجاد کند.

علائم هایپرکلسمی (کلسیم بالا) عبارتند از:

ناراحتی‌های گوارشی مانند استفراغ، حالت تهوع، یبوست و درد معده خستگی، سرگیجه، توهم و گیجی بی‌اشتهایی ادرار بیش از حد سنگ کلیه، آسیب به کلیه و حتی نارسایی کلیه فشار خون بالا و ناهنجاری‌های قلبی کم‌آبی بدن

هایپرکلسمی معمولاً پس از مصرف مگادوز ویتامین D برای مدت طولانی ایجاد می‌شود و نوعی تهدید برای سلامتی به شمار می‌آید.

۳. تغییر وضعیت روانی

هایپرکلسمی می‌تواند منجر به تغییر وضعیت روانی در افراد مبتلا به مسمومیت ویتامین D شود. افراد مبتلا به هایپرکلسمیِ ناشی از مسمومیت ویتامین D معمولاً علائمی مانند گیجی، افسردگی و روان پریشی دارند. در موارد شدید، کما نیز گزارش شده است.

۴. عوارض کلیوی

در برخی موارد، مسمومیت ویتامین D می‌تواند منجر به آسیب به کلیه و حتی نارسایی کلیه شود. این به این دلیل است که داشتن ویتامین D بیش از حد در بدن می‌تواند منجر به سطوح بالای کلسیم شود که همین امر منجر به از دست دادن آب از طریق ادرار زیاد و کلسیفیکاسیون (انباشت کلسیم) کلیه‌ها می‌گردد.

هایپرکلسمی همچنین می‌تواند باعث انقباض عروق خونی کلیه و در نهایت افت عملکرد کلیه ‌شود.

منبع: healthline

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D