Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: استان گلستان با برخورداری از ۱۹ پروژه گردشگری کشاورزی آماده ارائه خدمات به گردشگران بوده و بیشترین ظرفیت مزرعه گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، رحمان فرمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مزارع گردشگری با مساحت کل 59 هکتار در شهرستان‌های گرگان، رامیان، کلاله، کردکوی، مینودشت، گنبدکاووس و مراوه‌تپه واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان اظهار کرد: تنوع قومیتی و اقلیمی در استان گلستان موجب شده تا مزارع گردشگری کشاورزی شهرستان خدماتی متنوع و مطابق با اقلیم و فرهنگ منطقه را ارائه دهند که وجه تمایز گردشگری در استان گلستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌ که گردشگری کشاورزی در کشور شاخه نوپا و تجربه‌ای جدید است، بیان کرد: در مزارع گردشگری استان خدماتی مانند عرضه محصولات کشاورزی، انواع درختان و میوه‌ها، صیفی‌جات، پرورش اسب، دامداری، پرورش ماهی، اسب‌دوانی، خدمات اقامتی و پذیرایی، ارائه غذاهای بومی و محلی، محصولات ارگانیک، صنایع‌دستی و غیره ارائه می‌شود و امکانات رفاهی شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، آب، برق، گاز، مسیر دسترسی و غیره فراهم شده است.

گزارش| اشتغال‌ و ارزش افزوده پایدار سوغات توسعه گردشگری مذهبی استان کردستان افزایش ورود گردشگران عراقی هدف اصلی حضور ایران در نمایشگاه گردشگری نجف است جای خالی "گردشگری ادبی" در توسعه فرهنگی کشور

فرمانی گفت: 7 پرونده گردشگری کشاورزی نیز در کمیسیون تائید و در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز است که با صدور پروانه این هفت مزرعه، تعداد مزارع گردشگری استان گلستان به 26 واحد خواهد رسید.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با تأکید بر این‌ که گلستان پایلوت گردشگری کشاورزی در سطح کشور است، یادآور شد: مجوز اولین مزرعه گردشگری کشور در این استان صادر شده است و با توجه به ظرفیت‌های غنی گلستان در این حوزه و استقبال در ایجاد مزارع گردشگری، در آینده نزدیک این استان به دستاوردهای قابل‌توجه جذب و اقامت گردشگر در این حوزه خواهد رسید.

وی اظهار کرد: با توجه به این که گردشگری یکی از شاخص‌های اصلی سند چشم‌انداز توسعه استان گلستان محسوب می‌شود از دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین جامعه خبری و فعالان حوزه گردشگری استان گلستان تقاضا داریم همکاری لازم را با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمینه معرفی و بازاریابی مزارع گردشگری استان را داشته باشند.

انتهای پیام/581/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی گردشگری کشاورزی اداره کل میراث مزارع گردشگری گردشگری استان استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند از جمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن برگزار شد.

او افزود: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد.

حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند.

او افزود: امسال اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهر‌ها و روستا‌های استان، خصوصاً شهر و روستا‌های ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود