Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:43:29 GMT

کمبود زمین‌ مسکونی و صنعتی از مشکلات اصلی شهر هیدج

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۳۸۶۴

کمبود زمین‌ مسکونی و صنعتی از مشکلات اصلی شهر هیدج

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود زمین مسکونی و صنعتی یکی از مشکلات بزرگ در شهر هیدج به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر امروز (۲۷ مردادماه) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنعت کفش هیدج با اشاره به اینکه راه‌اندازی شهرک تخصصی کفش هیدج از مطالبات مردم این شهر است، اظهار کرد: صنعت کفش هیدج جزو افتخارات استان بوده و مصداق مردمی‌سازی تولید، صنعت و کسب و کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این صنعت در هیدج بدون حمایت جدی دولت و با جوشش مردمی شکل گرفته است، متذکر شد: رونق صنعت کفش در هیدج آمار بیکاری در این شهر را منفی کرده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود زمین مسکونی و صنعتی یکی از مشکلات بزرگ در شهر هیدج به شمار می‌رود، ادامه داد: برای تکمیل زنجیره تولید در هیدج باید زمین مناسب و کافی در اختیار قرار گیرد.

این مسئول با یادآوری اینکه با راه‌اندازی شهرک تخصصی کفش در هیدج، کل زنجیره تولید این صنعت در این شهرک مستقر خواهد شد، ادامه داد: با توجه به همین موضوع ۱۹۶ هکتار زمین برای تبدیل شدن به شهرک تخصصی کفش در هیدج پیشنهاد شده است.

شجاعی با تاکید بر اینکه در انجام اقدامات و تصمیم‌گیری برای کفش شهر هیدج باید بهترین تصمیم گرفته شده و این تصمیمات آینده‌نگر باشد، خاطرنشان کرد: بهترین تصمیم برای کفش هیدج تصمیم بلندمدت است تا در آینده این صنعت با مشکل مواجه نشود.

شهردار هیدج نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه راه‌اندازی شهرک تخصصی کفش در هیدج از مصوبات سفر استاندار است، تصریح کرد: این سفر ۱۳ مصوبه داشت که اگر اجرایی شود، روند توسعه هیدج شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

محمد نجفی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی این شهرک، اشتغال‌زایی بالایی برای منطقه به ارمغان خواهد آورد، اضافه کرد: یکی از مشکلات اصلی احداث این پروژه در شهر هیدج، مشکل سند و رفع تداخلات است که در این زمینه اداره ثبت باید پای کار باشد.

این مسئول با یادآوری اینکه مشکل الحاق سه هکتار زمین به سایت کارگاهی مرتفع و زیرسازی معابر انجام شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه جزو برنامه‌های هفته دولت با عنوان توسعه صنعت کفش هیدج خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان کفش هیدج حجت الاسلام حسن شجاعی شهرک تخصصی کفش کفش در هیدج راه اندازی شهر هیدج صنعت کفش کفش هیدج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند

ارسلان مالکی طراحی و ساخت شهرک‌های مسکونی دولتی را یکی از ابتکارات سازمان متبوعش در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با هدف طراحی، کنترل و تسریع در تصویب طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی، شورای عالی شهرسازی و معماری ضمن اصلاح دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی، مسوولیت تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک‌های مسکونی دولتی را به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کرده است که در همین راستا همه طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی باید به تصویب این کمیته برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هدف از تشکیل دبیرخانه مذکور را ایجاد شهرک‌هایی با رعایت الگوی معماری اسلامی، ایرانی و الزامات شورای عالی مسکن و با طرح‌هایی فاخر از اهداف مدنظر در دبیرخانه شهرک‌های مسکونی دولتی عنوان کرد.

مالکی اضافه‌کرد: در هفته جاری آخرین وضعیت تصویب طرح‌های مکان‌یابی در سطح استانی و ملی در اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌های مرکزی، گیلان و لرستان مورد بررسی قرار گرفت تا در نخستین جلسه کارگروه امور زیربنایی این استان‌ها در سال جاری مصوبات لازم اخذ شود.

وی ادامه‌داد: طراحی و اجرای این شهرک‌ها با ساخت واحدهای حیاط‌دار و فاخر، کمک بسیار موثری به تامین زمین و اجرای قانون جهش تولید مسکن کرده و با استقبال زیاد متقاضیان مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است