Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی صبح امروز در همایش سنددار کردن اراضی کشاورزی که با حضور مسئولان استانی و دادستان تبریز برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله(ع) ، سنددار کردن زمین های کشاورزی علیرغم قوانین متناقضی که در این خصوص وجود دارد را اقدامی سازنده توصیف کرد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، ایجاد هماهنگی و همدلی بیشتر بین سازمانهای مربوطه در راستای افزایش سرعت اجرای قانون سنددار کردن اراضی کشاورزی است و این مهم با هدایت و راهبری دادستان تبریز بیش از پیش عملی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عملکرد استان در حوزه سنددار کردن کشاورزی را نامناسب دانست و خاطرنشان کرد: سند برای کشاورز قدرت می آورد و کشاورزان باید از حق خود برخوردار باشند که از سند خود در امورات لازم استفاده  کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی سنددار کردن اراضی کشاورزی را ماموریتی در حوزه وظایف سازمان جهادکشاورزی و ثبت اسناد و املاک دانست و اظهار داشت: هر آنچه که بتواند به ارتقا وضعیت کشاورزان و جامعه روستایی منجر شده، گرهی از مشکلات وی گشوده و حوزه کشاورزی را بهبود ببخشد، از وظایف جهاد کشاورزی است و باید در راستای اجرایی شدن آن تلاش مضاعف کرد.

فتحی تلاش جهاد کشاورزی برای درج پلاک ماشین آلات کشاورزی جهت دریافت سوخت را نمونه ای از اقدامات این مجموعه در راستای حل مشکلات کشاورزان دانست و گفت: در حوزه توزیع سوخت ماشین آلات کشاورزی نیز ما مستقیما مسئولیتی نداشتیم اما داوطلبانه پیشقدم شدیم تا به تخصیص سوخت به ماشین آلاتی که در تولید نقش اساسی دارند، نقش فعال ایفا نماییم.

وی با اشاره به ضرورت صدور سند برای اراضی کشاورزی از بعد حل مسایل اجتماعی و کشاورزی، گفت: برای سرمایه‌گذاری و صدور پروانه در حوزه کشاورزی، داشتن سند شرط است و اگر این سند صادر نشود کشاورز از دریافت مجوز لازم نیز محروم می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی صدور سند زمین های کشاورزی را وظیفه ای مشترک بین سازمان جهادکشاورزی و اداره ثبت اسناد و املاک دانست و اظهار داشت: از همه مدیران جهادکشاورزی شهرستانها می خواهم همکاری تمام عیاری در این حوزه داشته باشند تا این قانون با سرعت هر چه بیشتر اجرا شود.

فتحی ادامه داد: از آنجا که صدور سند مساله ای تقاضا محور است، باید کشاورزان را مجاب نماییم که اجرای این قانون عواید و منافع زیادی برای آنها دارد.

وی با اشاره به تعهد وزیر جهادکشاورزی در خصوص سنددار کردن تمام اراضی کشاورزی تا پایان کار دولت سیزدهم، گفت: یکی از شاخص های بررسی عملکرد شهرستانها، سنددار کردن اراضی خواهد بود و در پایان هر ماه، عملکرد هر شهرستان در این خصوص ارزیابی خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی رفع تداخل ارضی را از  اولویت های این سازمان دانست و با ابراز نارضایتی از سرعت اجرای این طرح، گفت: اجرای این طرح ها باید در نهایت منجر به صدور سند برای کشاورز شود چرا که اگر از این ظرفیت قانونی به درستی استفاده نشود، برای کشاورزان مشکل ساز خواهد شد.

فتحی در پایان کارنامه استان در حوزه رفع تداخل و سنددار کردن اراضی را ناموفق خواند و ابراز امیدواری کرد که با همکاری، هماهنگی و همدلی همه سازمانها، روند اجرای این قانون سرعت بگیرد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ماشین آلات کشاورزی تبریز دادستان تبریز تغییر کاربری اراضی کشاورزی عزاداری اباعبدالله ع اکبر فتحی ثبت اسناد و املاک سازمان جهادکشاورزی سنددار کردن اراضی آذربایجان شرقی اراضی کشاورزی صدور سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت پنج‌هزار خوابگاه متأهلی دانشجویی تا پایان کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود، الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم.

وی افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل، مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد و داوطلبان کنکور در این منطقه نگرانی نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، گفت: چند مورد مشکل و تخلف در کنکور امسال داشتیم، برخورد لازم انجام و به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور در دست ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان دولت سیزدهم به پنج‌هزار خوابگاه می‌رسد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: واقعیت امر توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شده و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری وزارتخانه بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی صورت گرفته است.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی یاسوج با زیربنایی دو هزار ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته خواهد شد.

کد خبر 748448

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند