Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: ما در گرامی داشتن یاد شهدا بسیار غفلت کردیم، به نامگذاری چند کوچه و خیابان بسنده کرده که متاسفانه همان هم در دوره برخی شهرداران عوض شد.

دکتر محمدمهدی فداکار در دوازدهمین گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص لشکر ۴۱ ثارالله استان بیان کرد: این گردهمایی فوایدی دارد که یکی از آن ها گرامیداشت یاد شهداست زیرا این مسئله وظیفه ای بر گردن ما است؛ فایده دیگر اینکه این فضا و مراسمات به بهبود حال روحی همه ما کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته دیگر که در این مراسمات اتفاق می افتد بازخوانی آرمان هاست؛ همه ما آرمان ها و باورهایی داشتیم و به خاطر آن ها از زندگی مان گذشته باشیم، بازخوانی این آرمان ها سبب می شود یادمان بیاید به خاطر چه چیز از زندگی گذشته بودیم.

استاندار کرمان اضافه کرد: همه رزمندگان حاضر، گذشته با افتخاری دارند و عنایت خداوند بود که در دوره ای بودیم که می توانستیم در این عرصه حضور پیدا کنیم.

مقام عالی دولت در استان کرمان اظهار کرد: دوستی هایی که در زمان جنگ شکل گرفت، به هیچ وجه تکرار پذیر نیست و عمقی دارد که ما حاضریم همه کارهای خود را رها کنیم و در جمع بچه های جنگ شرکت می کنیم. در دوران جنگ بعضی از دوستان توفیق داشتند در کوتاه مدت هیچ گناهی هم انجام نمی دادند و حضور در چنین جمعی فرصتی بود که خدا به ما داد.

فداکار با بیان اینکه همه ما آن زمان آماده برای شهادت بودیم که عزم بزرگی می خواست گفت: همه ما در حال حاضر درگیر زندگی روزمره هستیم اما بسیار مهم است که دقت کنیم دنبال آرمان ها باشیم؛ آینده ما نیز بسیار مهم است و دعا کنیم که خدا عاقبت خوبی برای ما رقم بزند و توجه داشته باشیم کار بزرگ ما در حال حاضر ادامه مسیر است.

وی تصریح کرد: مقاومت در روزهای جنگ بسیار راحت تر از زمان حال بود زیرا امروز گرفتار زندگی و مسئولیت ها شدیم و پای آرمان ها ماندن سخت تر است. شهدا از ما توقع دارند و باید حواسمان باشد کوتاهی نکنیم.

استاندار کرمان گرامی داشتن یاد شهدا امری مهم دانست و افزود: بنده هر کاری داشته باشم اگر متوجه شوم مراسمی وجود دارد که دوستان دوران جنگ هستند خودم را می رسانم.

فداکار با بیان اینکه در کشورهای دیگر از اینگونه افرادشان قهرمان می سازند توضیح داد: با نامه یکی از خانم های فرانسوی بیش از ۱۴۰ مدرسه در دنیا ساخته شده که به این مدارس کمک های خاصی نیز می شود؛ ما در گرامی داشتن یاد شهدا بسیار غفلت کردیم، به نامگذاری چند کوچه و خیابان بسنده کردیم که همان هم در دوره برخی شهرداران عوض شد.

وی ضمن تعریف خاطراتی از حضور در دوران جنگ گفت: در آخرت حساب و کتاب ما را همین شهدا کنند و امیدواریم در آن روز خدا به ما رحم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمان روز گرامیداشت شهدا اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی استاندار کرمان آرمان ها همه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • پیام تبریک روز کارگر ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان