Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@00:27:45 GMT

ماجرای عجیب ناپدید شدن ۱۸۷ درخت در مجموعه ورزشی انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۴۳۵۶

ماجرای عجیب ناپدید شدن ۱۸۷ درخت در مجموعه ورزشی انقلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پیرهادی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره قطع درختان مجموعه ورزشی انقلاب تهران گفت: جریان اخبار قطع درختان در شرایطی که با کمبود فضای سبز کارآمد مواجه هستیم، ناراحت کننده است؛ به ویژه اگر درختان قدیمی و با ارزش اکولوژیک، به دلایل مختلف در معرض آسیب خشکاندن و قطع قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: تعدادی از درختان مجموعه انقلاب طی سال‌های گذشته خشکانده و قطع شده است، اما هیچکس تاکنون پیگیر آن نشده و مردم از دستگاه قضائی انتظار دارند موضوع را پیگیری و نتیجه را به آنها اعلام کند.

وی تعداد درختان این مجموعه در سال ۹۸ را ۱۹ هزار و ۵۲۴ اصله درخت عنوان کرد و افزود: این تعداد در حال حاضر به ۱۹ هزار و ۳۲۵ درخت کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده در سال ۹۸ تعداد ۱۳۰ اصله درخت این مجموعه خشک شده و ۵۷ درخت نیز قطع شده است؛ که مجموع آن‌ها ۱۸۷ درخت است.

پیرهادی گفت: موضوع قطع درختان به مجموعه ورزشی انقلاب تهران اعلام شده است، اما این مجموعه تاکنون اقدام خاصی انجام نداده است.

وی اظهار کرد: سازمان بوستان‌ها باید نسبت به بررسی مجدد این مجموعه و دلایل خشکیدن و قطع شدن درختان سرعت عمل لازم را داشته و علت این امر را به سمع و نظر شهروندان برساند. باید بررسی احتمالی و الزام به غرس درختان جدید نیز در این مجموعه انجام شود.

پیرهادی ادامه داد: با توجه به سابقه تاریخی و قدمتی که باشگاه انقلاب برای ارائه خدمات ورزشی به شهروندان دارد، از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم بررسی موضوع را در اسرع وقت انجام داده و دلایل این مسئله را اعلام کنند.

پیرهادی با یادآوری این موضوع که در مجموعه‌ها و سازمان‌ها درختان با بن بالا که دارای ارزش اکولوژیکی زیادی هستند، باید به خوبی حفظ و نگهداری شوند، از شهروندان خواست نسبت به اقدامات مشابه خشکاندن و قطع درختان حساس باشند و موضوع را به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اطلاع دهند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر همچنین با تاکید بر اینکه درختان در مجموعه‌های عمومی و دولتی نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرند، افزود: باید نسبت به برخورد قانونی با خاطیان خشک و قطع کردن درختان در اماکن عمومی و دولتی اقدام ویژه صورت گیرد. این کمیسیون موضوع قطع درختان را در سال ۱۴۰۱ به طور جدی پیگیری کرده و خواهد کرد.

کد خبر 5566410

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی پیرهادی شورای شهر تهران شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی شورای شهر سازمان محیط زیست هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آلودگی هوا علیرضا زاکانی شهر تهران کمیته امداد امام خمینی عضو شورای شهر تهران قوه قضاییه پلیس راهور مهدی چمران محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کمیسیون سلامت قطع درختان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳

در حالی شورای شهر تهران در راستای استفاده حداکثری شهروندان از اماکن ورزشی شهرداری ، نرخ بلیط این مراکز برای سال ۱۴۰۳ مطابق تعرفه وزارت ورزش برای سال جاری در نظر گرفته است که تعرفه برخی از امکان بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اعضای شورای شهر تهران در تاریخ هشتم اسفندماه سال 1402 ، بهای خدمات استفاده از مراکز ورزشی شهرداری تهران را به تصویب رساندند که در راستای حمایت از استفاده حداکثری شهروندان از این اماکن، نرخ بلیط این مراکز برای سال 1403 مطابق تعرفه وزارت ورزش برای سال جاری (1402) در نظر گرفته شد.

اما حالا با گذشت بیش از یک‌ماه از سال 1403 ، بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که تعرفه امکان ورزشی شهرداری تهران در برخی از مناطق تهران بیش از 100 درصد افزایش پیدا کرده است و در این بخش مسئولان شهرداری تهران در بخش ورزش پاسخگویی مناسبی را نسبت به این ارقام ندارند.

شهرداری تهران بهره‌برداری از اماکن ورزشی را به بخش‌های دیگر واگذار کند

نصب تعرفه در مجموعه‌های ورزشی شهرداری

زهرا شمس احسان؛ رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، خواستار نصب تعرفه‌های ورزشی در تمامی مجموعه‌های ورزشی شهرداری شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی با ورزشکاران در مناطق مختلف شهر تهران، گفت: در این جلسات مشکلات و مسائل ورزشکاران بررسی و در قالب مصوبات پیگیری می‌شود.

رئیس کمیته ورزش شورا از اجرای برنامه حمایت از ورزش‌های قهرمانی و باستانی در برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، در حالی شورای شهر تهران تاکید بر نصب تعرفه در مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران تاکید کرده است که در برخی از امکان این تعرفه‌ها نصب نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) واکنش جالب یک «تنبل» بعد از دیدن بچه گمشده‌اش
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن | علت عجیب تر این اتفاق !
  • (ویدئو) شایعۀ قطع درخت در پارک لاله صحت ندارد
  • تیپ سرخپوستی عجیب هوادار زن پرسپولیس
  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟