Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه گفت:توانستیم جهت ارتقای توان رزم وساخت نیروی هوایی هوشمند توانمند گام برداشته و دربخش عملیاتی ۲۰ نوع پروژه ملی انجام دهیم که درنهایت منجر به ارتقای توان رزمی ما شده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان  امیر سرتیپ دوم  پرویز مرادبکی صبح امروز در مراسم فارغ‌التحصیلی دانش آموختگان خلبانی پایگاه شکاری شهید نوژه اظهار داشت: شهدای نیروی هوایی مانند شهدای کربلا با دشمن تن به تن جنگیدند و دشمن برای به شهادت رساندن آنها را مورد هدف هزارها تیر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به واسطه همین شهدای والا مقام است که رهبر معظم انقلاب نیروی هوایی را نیروی الهی دانسته و فرمودند "نیروی هوایی برای ایران اسلامی آبرو خرید" افزود: حضور مستمر فرمانده نیروی هوایی کشور در این پایگاه سبب افزایش روحیه کارکنان و حرکت رو به جلو در پایگاه شده که  قدردان توجه و حضور ایشان هستیم.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه ادامه داد:  کارکنان این پایگاه  با حرکتی جهادی توانستند در راستای ارتقاء توان رزمی و ساخت نیروی هوایی هوشمند توانمند گام برداشته و دوره سوم فارغ التحصیلی خلبانان  را برگزار کند.

وی درباره توان عملیاتی نیروی هوایی مطرح کرد: در بخش عملیاتی نیز اقدامات خوبی انجام شده و 20 نوع پروژه ملی انجام شده که در نهایت منجر به ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح کشور می‌شود.

امیر مرادبکی با اشاره به توان تخصصی در نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با اقدامات رخ داده توانستیم دو فروند از پرنده‌های نیروی هوایی را به ناوگان هوایی ارتش اضافه کرده و در سایر موارد مانند پشتیبانی و غیره نیز بسیاری از پروژه‌ها به زودی به بهره برداری خواهند رسید. 

تاکید اسلام به مبحث علم و دانش
در همین حال حجت الاسلام سید احمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش نیز  با گرامیداشت سالروز شهادت سرلشگر شهید محمد نوژه اظهار داشت: در هیچ مکتب و دینی به اندازه اسلام بحث علم و دانش مطلب وجود ندارد.

وی با اشاره ه به جایگاه علم آموزی در قرآن  افزود: در این کتاب آسمانی افرادی که می‌دانند و با افرادیکه نمی‌دانند برابر نیستند  و در روایات نیز علم آموزی به عنوان یک فریضه الهی در نظر گرفته شده و بر آن تاکید شده است.


حجت الاسلام  قاضی  با این توضیح که در مسئله علم آموزی قید مکان و زمان وجود نداشته و بر هر زن و مردی واجب شده است، گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند استواری دین و دنیای شما بر علم است.

وی با اشاره به لزوم عمل به علم بیان کرد: آموزش علم به دیگران به عنوان یکی از عوامل استحکام جامعه از دیگر مواردی است که در سخنان اهل بیت(ع) مورد تاکید قرار گرفته است. 

قاضی با تشریح ابعاد علم در دین و لزوم توسعه و ترویج آن در جامعه مطرح کرد: زکات علم آموزش آن به دیگران است از این جهت اهمیت علم و دانش در برخی عرصه‌ها مانند نیروی هوایی از جایگاه و اهمیت بیشتری برخوردار میشود.

وی عنوان کرد:  دانشمندان بی تقوا در قرآن کریم جاهل هستند  پس اینکه می‌گویند نیروی هوایی الهی یعنی در کنار این علم به بصیرت برسیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با این توضیح که در جهاد تبیین نیز باید به علم برسیم تا بتوانیم در این فضا کار کنیم اظهار داشت: امروز امپراطوری‌های رسانه‌ای با تمام توان وارد عرصه شده‌اند و دشمن تلاش می‌کند با این ابزار پایه و اساس خانواده را از بین ببرد.

وی ادامه داد: علم اولین و آخرین در قرآن است پس باید در کنار دیگر فعالیت‌ها و اقدامات به قرآن و عترت پناه ببریم که پاسخ تمام شبهات را دارند چرا که قرآن کتاب روشنگری است. 

قاضی گفت: اگر قرآن را خوانده و به آن عمل کنیم آن وقت در برابر بسیاری از مشکلات و شبهات موجود در زندگی و جامعه واکسینه خواهیم شد.

وی با اشاره به رابطه حسنه فرمانده نیروی هوایی با پرسنل و خانواده کارکنان نیروی هوایی،  اینگونه رفتارها را به فرموده رهبری یک اصل برشمرد و  گفت: ما فوق هر کاری خوبی، می‌شود کار خوب دیگری را پیدا کرد الا مسئله شهادت.

انتهای پیام/742/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس نیروی هوایی توان رزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که فرماندهی پایگاه هوایی هالومان اعلام کرد خلبان توانسته خارج شود و در حال دریافت مراقبت‌های پزشکی است.

پایگاه هوایی هالومان در ایالت نیومکزیکو

مقامات از ساکنان محلی خواستند به دلیل احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک از هواپیما به محیط اطراف، به محل حادثه نزدیک نشوند.

این سومین مورد از سقوط یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در شش ماه اخیر است. یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در دسامبر گذشته و هواپیمای جنگنده دیگری نیز در ژانویه طی یک عملیات آموزشی در سواحل کره‌جنوبی سقوط کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است