Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:13:29 GMT

دستگاه میوه خشک کن؛ کاربردها و ویژگی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۴۶۲۳

دستگاه میوه خشک کن؛ کاربردها و ویژگی‌ها

مدل های مختلف دستگاه میوه خشک کن را می توان به عنوان یکی از ماشین آلات مهم و پرکاربرد در صنایع غذایی بشمار آورد. تولید میوه خشک که یکی از مشاغل پرسود در جهان شناخته می شود در تناژ های بالا، با استفاده از دستگاه خشک کن میوه صنعتی انجام پذیر است.

به گزارش ایسنا به نقل از آراد ماشین، کیفیت میوه خشک تولید شده بطوری که رنگ و طعم آن حفظ شود و همچنین زمان خشک شدن آن از چالش‌هایی است که سازندگان دستگاه خشک‌کن و تولیدکنندگان میوه‌خشک با آن روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه خشک‌کن میوه و سبزی آرادماشین، انواع میوه، سبزی، گیاهان دارویی، گوشت، موادغذایی، شیمیایی، دارویی و … را نیز خشک می‌کند و راهی آسان برای رهایی از یک پروسه قدیمی است که برای نگهداری از محصولات استفاده می‌شد. روش خشک‌کردن محصولات، باعث می‌شود که بتوان آن‌ها را برای مدت طولانی استفاده کرد. دستگاه میوه خشک کن در مدل‌های مختلف ساخته می‌شود و برای تولید میوه‌خشک در مدل‌های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طرحی و ساخته می‌شود. تعیین قیمت میوه‌خشک کن به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

انواع دستگاه خشک‌کن میوه برای تولید چیپس میوه

دستگاه میوه خشک کن به دلیل مزیت‌ها و کاربرد فراوان آن، در انواع مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طراحی و تولید شده است و شرایط را برای تمامی افرادی که قصد راه‌اندازی کسب و کار تولید میوه خشک را دارند، هموار کرده است.

دستگاه خشک کن کابینی، دستگاه خشک کن تونلی از نمونه میوه خشک کن‌هایی هستند که در ظرفیت‌های مختلف برای حجم‌های کم و متوسط و بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته‌ای که باید در خصوص خرید و انتخاب دستگاه میوه خشک کن رعایت کرد، توجه به نوع نیاز و ظرفیت ورودی و خروجی است و همچنین بودجه و سرمایه‌ای که برای خرید در نظر گرفته شده است.

دستگاه میوه خشک کن کابینی

یکی از متداول‌ترین دستگاه خشک کن میوه، دستگاه‌های کابینتی یا کابینی است که در ظرفیت‌ها و تناژهای مختلف ورودی و خروجی طراحی و ساخته شده‌اند.

دستگاه‌های خشک کن تک کابین، دو کابین و سه کابین جزو پرفروش‌ترین دستگاه‌های خشک کن صنعتی آراد ماشین (aradmachinery.com) محسوب می‌شوند. که از 70 الی 700 کیلوگرم ظرفیت ورودی آن‌ها می‌باشد. 

دستگاه خشک کن تونلی

دستگاه‌های خشک کن میوه تونلی نوع دیگری از دستگاه‌های خشک کن صنعتی هستند که علاوه بر میوه، برای خشک کردن سبزیجات، پیاز، سیب‌زمینی و محصولات متنوع و مختلف دیگر استفاده می‌شوند. تناژ ورودی این دستگاه بالا است.

یکنواختی و یکدستی محصولات، بی‌وقفه بودن تولید، تناژ بالای تولید و... از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این مدل دستگاه میوه خشک کن می‌باشد.

دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی

دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی برای خشک کردن میوه و تولید چیپس میوه  در مقیاس نیمه صنعتی به کار می‌رود که با تولید و فرآوری میوه، محصول را با کیفیت بالایی خشک می‌کند.

عملکرد این دستگاه به این صورت است که پس از قرارگیری محصول برش خورده درون محفظه مخصوص، حرارت مناسب و دلخواه کاربرد اعمال می‌شود و میوه‌ها پس از خشک‌شدن از دستگاه خارج می‌شوند و برای عرضه به بازار آماده مصرف می‌گردند.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی

برای تولید انواع میوه‌ها در ظرفیت‌های صنعتی، بهترین گزینه دستگاه خشک کن میوه صنعتی است که در ظرفیت‌های مختلف و تناژهای بالا، محصولات مختلف را خشک و تولید می‌کند.

زمان خشک‌شدن میوه‌ها در دستگاه‌های خشک کن صنعتی براساس پارامترهای مختلف انجام می‌گیرد که رطوبت اولیه محصول، رطوبت نهایی محصول، رطوبت و دمای محیط، دمای محفظه خشک کن از جمله این موارد است.

کاربردهای دستگاه خشک کن در صنایع مختلف

از دستگاه‌های خشک کن علاوه بر صنایع غذایی در صنایع مختلف دارویی، شیمیایی، پزشکی، معدنی و... نیز استفاده می‌شود.

تولید میوه خشک نیز به  روش‌های مختلف چیپس میوه، میوه خشک حبه ای، میوه خشک شکری و گوگردی توسط خشک کن های کابینی و یا کانتینویس(تونلی) خشک می شوند.

لیست قیمت دستگاه میوه خشک کن

قیمت دستگاه خشک کن میوه به عوامل متعددی نظیر نوع دستگاه، ظرفیت دستگاه، مصرف سوخت، گارانتی و خدمات پس از فروش، جنس و کیفیت قطعات دستگاه، عملکرد و کارایی دستگاه بستگی دارد.

بنابراین قبل از خرید باید به تمامی این فاکتورها توجه کرد و مطابق با نیاز و ظرفیت مورد نیاز در خشک کردن میوه، دستگاه مناسبی را تهیه و خریداری نمود. با مراجعه به لینک زیر کلیه مشخصات، عکس و فیلم کارکرد دستگاه میوه خشک کن قابل مشاهده است:

https://aradmachinery.com/محصولات-آراد-ماشین/دستگاه-خشک-کن-میوه-و-سبزی/

سخن آخر

دستگاه خشک کن میوه به عنوان یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنایع غذایی محسوب می شود که به دلیل تنوع در انواع و ظرفیت‌های مختلف، قابلیت استفاده در منازل، کارگاه‌ها، تولیدی‌ها و کارخانه‌ها را دارد و قیمت دستگاه میوه خشک کن براساس ظرفیت و تناژ ورودی متفاوت می‌باشد و انتخاب دستگاه باید متناسب با نیاز و کسب و کار شما باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه میوه خشک کن دستگاه خشک کن دستگاه میوه خشک کن صنعتی تولید میوه خشک میوه خشک کن صنعتی دستگاه خشک کن میوه دستگاه میوه خشک کن دستگاه های خشک کن تولید میوه خشک خشک کن صنعتی ظرفیت ها نیمه صنعتی خشک کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران که از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین المللی در کشور ایران است، صبح امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 با حمایت همراه اول و سخنرانی رییس جمهور کشورمان آغاز به کار کرد.

«ایران اکسپو» با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و امکان آشنایی، مذاکره و برقراری تعاملات تجاری شرکت ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا در آن با بزرگترین برندهای صنعتی ایران در حوزه های مختلف فراهم است.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در این دوره از برگزاری نمایشگاه IRAN EXPO 2024 بیش از 800 شرکت بزرگ و صنعتی ایرانی به مدت پنج روز محصولات و دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می دهند.

قرار است این نمایشگاه که با ارائه محصولات و دستاوردهایی در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی برگزار می شود، میزبان بیش از دو هزار بازرگان، سرمایه گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان باشد.

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 1403 که تا 12 اردیبهشت 1403 دایر است، از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید