Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@07:07:35 GMT

بررسی طرح انتخاب شهردار در شورای عالی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۴۷۰۰

بررسی طرح انتخاب شهردار در شورای عالی استان‌ها

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها گفت: در جلسه این کمیسیون دو طرح انتخاب شهردار با رأی مستقیم شهروندان و قانون باغات بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران ملکی امروز _پنج‌شنبه بیست و هفتم مردادماه_ با اشاره به جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی، اظهار کرد: در جلسه این کمیسیون دو طرح انتخاب شهردار با رأی مستقیم شهروندان و قانون باغات بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بحث انتخاب شهردار این مسئله مطرح است که شهردار نه توسط شورا که با رأی مستقیم شهروندان انتخاب شود و دو طرح مطرح است یکی اینکه شهردار مانند رئیس جمهور ثبت نام کند و انتخاب شود که به طور کلی از دستور کار خارج شد و مسئله دیگر به این صورت است که هنگام ثبت نام نامزدهایی که می‌خواهند شهردار شوند ثبت‌نام کنند و فردی که بیشترین رأی را آورد شهردار می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها گفت: نظر کمیسیون معماری و شهرسازی به این طرح مثبت بود و قرار شد در جلسات آینده بررسی‌های بیشتری انجام شود و ایرادهای این طرح رفع شود.

وی تصریح کرد: در ادامه بررسی طرح اصلاحیه آئین‌نامه اجرایی ماده (۱) قانون اصلاح حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی استان‌ها انجام و قرار شد متراژ زمین باغات در محدوده شهر از ۵۰۰ متر به ۷۰۰ متر و احداث ساختمان در باغ نیز از سه طبقه به پنج طبقه افزایش یابد. این تصمیمات بعد از طی روندهای مخصوص خود در جلسات بعدی به تصویب می‌رسد.

کد خبر 597616

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای عالی استانها عضو شورای عالی استان های کشور انتخاب شهردار کمیسیون عمران شورای شهر مشارکت شهروندان باغات شهر تصویب قانون شهرداری آرای مردمی ثبت نام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان ها انتخاب شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی