Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@18:37:47 GMT

چطور گواهینامه رانندگی ابطال می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۴۷۵۶

چطور گواهینامه رانندگی ابطال می‌شود؟

سرهنگ علی شریفی با اشاره به سازوکار نمرات منفی و ضبط و ابطال گواهینامه گفت: در جدول تخلفات حادثه ساز ۲۰ تخلف وجود دارد که انجام آن‌ها باعث می‌شود علاوه بر جریمه، نمره منفی نیز برای راننده ثبت شود.

وی درباره فرایند ضبط یا ابطال گواهینامه در صورت دریافت نمره منفی افزود: این فرایند سه مرحله دارد. اگر در مرحله اول جمع نمرات منفی راننده در صورت انجام تخلف حادثه ساز به ۳۰ برسد، سه ماه گواهینامه وی ضبط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شریفی افزود: اگر بعد از سه ماه راننده دوباره شروع به رانندگی کرد و تخلفات حادثه ساز انجام داد و رفتار وی اصلاح نشد، این بار در صورت رسیدن جمع نمرات منفی به ۲۵ برسد شش ماه گواهینامه وی ضبط می‌شود.

وی با اشاره به باطل شدن گواهینامه در مرحله سوم این فرایند گفت: اگر راننده پس از دوبار ضبط گواهینامه باز هم دست به تخلفات حادثه ساز بزند و نمره منفی دریافت کند، در صورت رسیدن جمع نمرات منفی اش به عدد ۲۰، گواهینامه وی باطل می‌شود و راننده مذکور باید پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کند و آزمون بدهد تا دوباره گواهینامه بگیرد.

بیشتر بخوانید:

پلیس راهور تهران: پلاک موتورها را نپوشانید، توقیف می‌کنیم ترخیص اینترنتی وسایل نقلیه توقیفی با نرم‌افزار «پلیس من»

۲۳۳۲۳۱

کد خبر 1663471

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور جرایم رانندگی رانندگی گواهینامه رانندگی نمرات منفی حادثه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ،  یاسر قندهاری با اعلام این خبر گفت: عنوان این دوره‌ها «قوانین و مقررات بیمه و مالیات»، «مدیریت کیفیت و تأسیسات گردشگری»، «صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری»، «تسهیلگری و کسب‌وکارهای کوچک در گردشگری» و «بازآموزی راهنمایان گردشگری» است و به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.


معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به‌صورت رایگان و با اعطای گواهینامه با همکاری دو موسسه آوای طبیعت گلستان و موسسه نواندیشان نوای بارانک ورکان به‌صورت حضوری و در یک بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود.


او یادآور شد: اعتبار دوره‌های مذکور با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط معاونت گردشگری استان از دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جذب شده است.


قندهاری بابیان این‌که آموزش زیربنای صنعت گردشگری است، تصریح کرد: زیرساخت و تجهیزات به‌تنهایی نمی‌تواند خدمات مطلوب و باکیفیت در حوزه گردشگری ارائه کند، لذا دوره‌های آموزشی و نرم‌افزارهای آموزشی بیشتر موردتوجه تأسیسات گردشگری قرار می‌گیرد.


او همچنین با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان در حوزه گردشگری افزود: باوجود نیروهای آموزش‌دیده، فعالیت و ارائه خدمت در حوزه گردشگری سهل می‌شود، اما اگر نیروها آموزش ندیده‌ باشند با دشواری‌های زیادی در خدمت‌رسانی مواجه خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت