Web Analytics Made Easy - Statcounter

بروز یک مشکل در لباس فضایی فضانورد روس موجب شد که مسئولان کنترل پرواز، پیاده‌روی فضایی را زودتر از موعد مقرر متوقف کنند.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی و روسی گفتند پس از این که یک فضانورد روس متوجه مشکل الکتریکی لباس فضایی خود شد، پیاده‌روی فضایی روسیه در بیرون از "ایستگاه فضایی بین‌المللی" (ISS)، ساعاتی زودتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"اولگ آرتمیف" (Oleg Artemyev)، فضانورد روس، تقریبا دو ساعت از یک پیاده‌روی فضایی شش ساعته را گذرانده بود که ناگهان سطح ولتاژ باتری لباس فضایی او به طور غیرمنتظره‌ای شروع به کاهش یافتن کرد و مسئولان کنترل‌ پرواز در مسکو را بر آن داشت تا دستور بازگشت فوری فضانورد را به قفل هوایی ایستگاه فضایی صادر کنند.

یک مسئول کنترل پرواز از مرکز کنترل ماموریت در مسکو، "آرتمیف" را ترغیب کرد تا بازگردد. او گفت: "اولگ"، همه چیز را رها کن و برگرد. آرتمیف به قفل هوایی بازگشت و لباس خود را به منبع تامین برق ایستگاه فضایی متصل کرد.

مسئول کنترل پرواز به "آرتمیف" هشدار داد که اگر فورا برای دریافت برق به قفل هوا باز نگردد، در خطر از دست دادن قدرت پمپ اکسیژن لباس و قطع تماس با مرکز کنترل ماموریت قرار می‌گیرد.

هنگامی که "دنیس ماتویف" (Denis Matveev)، فضانورد دیگری که پیاده‌روی فضایی را انجام می‌داد، وسایل را جمع کرد و بازوی رباتیک مورد استفاده را در حالت عادی خود قرار داد، مسئولان روسی کنترل پرواز تصمیم گرفتند که پیاده‌روی فضایی را زودتر متوقف کنند. پس از بازگشت ماتویف، پیاده‌روی فضایی پس از چهار ساعت به پایان رسید.

ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک آزمایشگاه تحقیقاتی در مدار پایین زمین است که برای بیش از دو دهه، فضانوردان بین‌المللی را در خود جای داده است. روسیه، آمریکا، ژاپن، کانادا و "آژانس فضایی اروپا" (ESA)، از کاربران اصلی این آزمایشگاه محسوب می‌شوند.

پیاده‌روی فضایی اخیر، برای نصب دوربین‌ها و تنظیم یک بازوی رباتیک اروپایی برنامه‌ریزی شده بود که به ماژول تحقیقاتی "ناوکا" (Nauka) روسیه متصل است و برای جابه‌جایی از راه دور تجهیزات در بیرون از ایستگاه استفاده می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: پیاده‌روی فضایی ، ایستگاه فضایی بین المللی ، لباس فضایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پیاده روی فضایی ایستگاه فضایی بین المللی لباس فضایی پیاده روی فضایی ایستگاه فضایی کنترل پرواز لباس فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس؛ رسانه‌های فرانسوی از امروز به عنوان "پنج شنبه سیاه" فرودگاه‌های کشور نام برده اند و با توجه به نزدیکی برگزاری رقابت‌های المپیک پاریس این موضوع به تیتر یک این رسانه‌ها تبدیل شده است.
به گفته اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز؛ این اعتصاب که در اعتراض به برنامه اصلاحی هواپیمایی کشوری صورت گرفته است، تعداد زیادی پرواز داخلی و بین المللی را شامل می‌شود؛ که از جمله آن لغو بیش از ۲ هزار پرواز در اروپاست. 
افزایش سالانه حقوق به میزان پنج و ۴ دهم درصد از جمله خواسته کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه است.
در این اختلال کم سابقه خطوط هوایی فرانسه؛ پرواز‌های فرودگاه اورلی پاریس ۷۵ درصد، فرودگاه شارل دو گل پاریس و فرودگاه مارسی ۶۵ درصد و فرودگاه نیس و سایر فرودگاه‌ها ۴۵ درصد لغو شده است.
برای خاتمه دادن به این اعتصابات؛ نمایندگان دولت فرانسه با اتحادیه‌های مربوط وارد مذاکره و رایزنی شده اند.
اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز به دولت هشدار داده اند در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات؛ اعتصابات گسترده‌ای برای سه روز تعطیلی ۹، ۱۰ و ۱۱ می (۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) به اجرا در خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند