Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@08:10:02 GMT

اختصاص اعتبار به بافت‌های فرسوده شهرکرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۴۸۸۵

اختصاص اعتبار به بافت‌های فرسوده شهرکرد

رئیس سـازمان عمـران و بازآفرینــی فضـاهای شهری شهـرداری شهرکرد گفت: اجرای پروژه‌ها در بافت فرسوده باید متضـمن باز زنده‌سازی آن باشد و تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

اکبر شاهوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به اهمیت حفظ بافت سنتی، اظهار کرد: اجرای هر پروژه در این بافت‌ها مستلزم توجه ویژه به حوزه‌های فرهنگی و عمرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیفیت اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حساسیت‌های مرسوم باید متضمن احیای بافت‌های فرسوده و باز زنده‌سازی آنها باشد.

وی افزود: پیاده‌روسازی در بلوار خواجه نصیر حجم قابل توجهی از بافت منطقه را احیا کرده و از مصوبات ستاد بازآفرینی استان چهارمحال و بختیاری است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی به نمایندگی از شرکت بازآفرینی ایران و شهرداری شهرکرد به عنوان بهره‌بردار، طرح عملیاتی کردن این پروژه را محقق کردند.

شاهوردی با بیان اینکه کیفیت اجرای طرح مناسب و همسو با نیازسنجی‌های بافت فرسوده ارزیابی شده است، تصریح کرد: افزایش کیفیت عبور و مرور، بهبود سیما و منظر شهری، مناسب‌سازی جهت بهره‌برداری نابینایان و بازآفرینی فضاهای شهری از الزامات اجرای این پروژه بوده که با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی با تاکید بر رفع مشکلات موجود و بهبود کیفیت بازآفرینی بافت‌های فرسوده، تاکید کرد: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری تمام توان و نیروی خود را به کار گرفته است و با توجه به اهمیت موضوع، نیازهای موجود و خواسته‌های بحق شهروندان جلساتی میان اداره کل راه و شهرسازی، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و مشاور طرح برگزار و موارد بررسی شده است.

کد خبر 597527

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری شهرهاي ايران بافت فرسوده شهر احیای بافت فرسوده شهرداري شهركرد شهر مدیریت شهری شهرداری شهرداری ها بافت فرسوده بافت شهری هویت بافت های شهری بازآفرینی شهری برنامه ریزی شهری پروژه های شهری پروژه شهری خدمات شهری مدیران شهری بافت شهري اعتبارات و بودجه راه و شهرسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازآفرینی فضاهای شهری بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی