Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه قضایی خبرگزایر فارس، حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه در سخنرانی افتتاحیه اجلاس روسای دیوان عالی کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای  از برگزارکنندگان این نشست مهم قدردانی کرد  و با  اظهار امیدواری نسبت به نتایج تحقق اهداف این اجلاس ،  اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران معتقد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاسیس و فعالیت سازمان همکاری شانگهای، در چارچوب تقویت ترتیبات منطقه ای و همسایگی، موجبات پیشرفت و توسعه کشورهای عضو را به همراه خواهد داشت.

 وی افزود : اگرچه سازمان بین الدولی شانگهای، در ابتدا با اهداف امنیتی تأسیس شد، لیکن در محدوده این اهداف متوقف نمانده  و اهداف دیگری نظیر اهداف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نیز برای خود تعریف کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق  گفت :دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت موجود در بستر همکاریهای حقوقی و قضایی میان اعضای سازمان همکاری شانگهای را ظرفیتی مهم و تاثیر گذار در تقویت سایر حوزه ها بویژه در عرصه همکاری های امنیتی دانسته و معتقد است این ظرفیت زمینه مناسبتری را برای اعضا در راه مبارزه با چالش های پرهزینه ای چون مبارزه با تروریسم، افراط گرایی، تجزیه طلبی و نقض حقوق حاکمیتی، بوجود خواهد آورد.

معاون اول قوه قضاییه  با اشاره به زمینه های همکاری ذکر شده  در سند تاسیس سازمان همکاری های شانگهای  افزود :  مقوله مبارزه با تروریسم، افراط گرایی، تجزیه طلبی، قاچاق مواد مخدر، قاچاق تسلیحات جنگی، مهاجرت غیر قانونی و اقدامات ناقض استقلال و تمامیت ارضی، صرفا محدود به مقوله امنیتی یا سیاسی نبوده و از ماهیت قضایی نیز برخوردار می باشند و در این راستا بی کیفرمانی تروریستها در عصر موسوم به حسابرسی و مسئولیت پذیری، به اندازه نفس تروریسم بین الملل، آسیب زا است.

مصدق ادامه داد: تقویت تعاملات دو و چند جانبه قضایی، ضمن ایجاد یک رویه واحد در مقابله با پدیده های شوم  مذکور ، موجب ارتقا و تشریک تجارب میان اعضا در سایر حوزه ها نیز، خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست مهم و حضور فعال مقامات قضایی کشورها که خود نشان اهمیت و جایگاه این بخش از سازمان همکاری شانگهای می باشد، به عنوان عضو جدید، آمادگی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران را برای ایفای نقشی سازنده و موثر در راستای ارتقا سیستماتیک و هدفمند همکاریهای حقوقی قضایی، میان اعضا را اعلام داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نشست شانگهای دستگاه قضا سازمان همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: مسکو هرگز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید نکرده و از نظر نظامی و ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) علاقه‌ای به حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه، افزود، ما فقط از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

شویگو گفت: روسیه همواره نهایت تلاش خود را بکار بسته تا توازن قوا و ثبات راهبردی در جهان را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، قصد آمریکا برای استقرار زیرساخت های نظامی خود در آسیای جنوبی و شرقی، تهدیدی مستقیم علیه ثبات کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

وی در اظهارنظر درباره اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت، ساختارهای نظامی و سیاسی دارای گرایش به آمریکا تلاش می کنند سیستم امنیتی منطقه را بازسازی کنند تا بر این بخش از کره زمین سلطه یابند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بازداشت تروریست های افراطی از خاورمیانه و شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا زمینه را برای تنش جدید در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام روسیه گفت: آمریکا از تاکتیک های دامن زدن به کانون های بی ثباتی در جهان، ایجاد تهدیدهای امنیتی استفاده و در عین حال، کمک های نظامی را به طور همزمان ارائه می دهد.

شویگو همچنین به پیامدهای فاجعه بار احتمالی ناشی از حملات مداوم اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اشاره کرد و گفت حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که می تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود، نگران کننده است.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان اعضای کامل آن هستند. افغانستان، بلاروس و مغولستان کشورهای ناظر آن را تشکیل می‌دهند. آذربایجان، ارمنستان، مصر، کامبوج، نپال، قطر، امارات، عربستان سعودی، ترکیه، سریلانکا، مالدیو، میانمار، بحرین و کویت شرکای گفت‌وگو هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد