Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:37:13 GMT

طاعون نشخوارکنندگان دوباره در البرز شایع شده است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۵۰۰۹

طاعون نشخوارکنندگان دوباره در البرز شایع شده است؟

ایسنا/البرز البرز در سال گذشته با سه موج شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک مواجه شد و این سه موج بیماری بیش از ۱۰۰ رأس کل و بز را از بین برد. گویا این بیماری مجدداً در منطقه طالقان شایع شده و تلفاتی هم به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا، این موج‌های بیماری که مهر، دی و بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شایع شد؛ هر بار با همراهی رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع و پس از اقدامات کنترلی و پیشگیرانه با همکاری دستگاه‌های مرتبط همچون دامپزشکی، منابع طبیعی و گروه‌های کوهنوردی و در کمترین بازه زمانی به صورت کامل مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً شنیده‌هایی مبنی بر شیوع دوباره طاعون نشخوارکنندگان کوچک در البرز وجود دارد که لازم است مسئولان مربوطه در استان البرز در این خصوص بررسی‌های لازم  و اطلاع‌رسانی را در دستور کار قرار دهند؛ زیرا در صورت شیوع این بیماری در اولین اقدام لازم است دام‌های عشایر و دامداران از زیستگاه‌ها و مناطق آلوده خارج و از تقابل دام‌های اهلی و وحشی در استان جلوگیری شود.

با توجه به اهمیت موضوع و لزوم آمادگی کامل در استان البرز و حتی استان‌های مازندران و قزوین از اداره کل محیط زیست استان البرز انتظار می‌رود بررسی‌های مورد نیاز در این خصوص را داشته باشد، تا در صورت مثبت بودن بیماری میان نشخوارکنندگان کوچک، سایر دستگاه‌های مرتبط و به ویژه رسانه‌ها برای کمک به آنها بسیج شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع

هواشناسی مازندران با صدور هشدار نارنجی، فعالیت در خزر را ممنوع اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد اسدی؛ معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی  مازندران در جمع خبرنگاران گفت: هواشناسی دریایی با صدور هشدار نارنجی فعالیت در خزر را ممنوع اعلام کرد که این ممنوعیت  از اوایل وقت دوشنبه 17 اردیبهشت تا اوایل وقت چهارشنبه 19 اردیبهشت است.

وی افزود: به دلیل وزش باد شدید و مواج شدن دریا و بارش باران همه فعالیت‌های دریایی ممنوع اعلام شد.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: اوج شدت وزش باد از اوایل وقت دوشنبه و افزایش موج هم از دوشنبه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی  مازندران با بیان اینکه بیشینه سرعت وزش باد تا 17 متر بر ثانیه می رسد خاطرنشان کرد: ارتفاع موج قابل ملاحظه تا 1.7 متر (5/6 پا) و بیشینه ارتفاع موج تا 2.7 متر (8/9 پا) پیش بینی شده است.

اسدی با هشدار به شناورهای کوچک گفت: فعالیت همه شناور‌های کوچک و متوسط و شناور‌های صیادی در دریای خزر ممنوع است.

وی افزود: احتمال غرق شدن شناگران و  شناور‌های کوچک و متوسط وجود دارد و در معرض خطر بودن شناور‌های صیادی، پاره شده تور‌های صیادی و  خسارت به تاسیسات دریایی و آسیب به قفس پرورش ماهی از عواقب این سامانه دریایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت