Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران که پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) برگزار شد از شهرداری‌ها به عنوان حلقه میانی بین مردم و دولت یاد کرد و گفت: شهرداری‌ها نقش اثرگذار و پراهمیتی در توسعه و پیشرفت کشور دارند.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال شکل‌گیری کشوری پیشرفته و قوی است، تصریح کرد: برای تحقق این امر همه دستگاه‌ها و نهادها باید همکاری لازم را انجام دهند و در این میان شهرداری‌ها به عنوان کانون رضایتمندی جامعه، باید نقش و جایگاه خود را در توسعه و پیشرفت کشور معلوم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نمای شهرها نباید خسته‌کننده و ملال‌آور باشد، بیان کرد: مبلمان شهری و طراحی نمای شهرهای کشور باید به گونه‌ای باشد که جامعه را به سمت نشاط و شادمانی هدایت کند و شهرداری‌ها باید با جلوگیری از نفوذ زبان و فرهنگ بیگانه در تابلوها و نمای شهرها، به دنبال حفظ و صیانت از زبان فارسی و فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند.

مخبر با یادآوری اینکه اشتغال‌زایی، تولید مسکن و کاهش تورم از رویکردها و تأکیدات دولت سیزدهم است، از شهرداری‌های کشور خواست با به کارگیری منابع و اختیارات خود، سرمایه‌های مردمی را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنند تا با جمع‌آوری نقدینگی موجود در جامعه، شاهد تقویت پول ملی، اشتغال‌زایی و رونق تولید در بخش‌های مختلف و به ویژه در بخش مسکن باشیم.

وی اظهار کرد: شهرداران نباید تصور کنند که رسالت و تکلیف آنها فقط به اداره امور شهرها در شرایط عادی محدود می‌شود؛ بلکه باید ماموریت‌هایی ویژه و فراتر از وظایف جاری برای خود در نظر بگیرند و علاوه بر اجرای دقیق تکالیف روزمره، نقش‌آفرینی جدی‌تری در توسعه کشور داشته باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت کلان شهرها در الگوسازی برای کل کشور، عنوان کرد: اگر فرهنگ، سبک زندگی مردم و ساختار کلان شهرها بهبود پیدا کند، شاهد الگوبرداری و اصلاح رویه‌ها در سایر شهرهای کشور نیز خواهیم بود که به تدریج به افزایش نشاط جامعه کمک خواهد کرد.

مخبر نقش شهرداری‌ها در توسعه کشور و رضایتمندی جامعه را پررنگ و اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: رویکرد دولت این است که مسائل و مشکلات پیش روی شهرداری‌ها باید مرتفع شود تا شاهد بهبود عملکرد شهرداری‌ها و به تبع آن افزایش رضایتمندی در میان مردم باشیم.

گفتنی است، در این جلسه که شهردار تهران و شهرداران کلان شهرهای ایران حضور داشتند، گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات گذشته ارائه و برای رفع موانع پیش روی عملیاتی شدن این مصوبات تصمیم‌گیری شد.

در این جلسه همچنین گزارشی از اقدامات شهرداری‌ها در راستای برگزاری مطلوب و مناسب مراسم اربعین ارائه و اعلام شد که شهرداران کلان شهرها جلسات متعددی را با شهرداران شهرهای زیارتی عراق برگزار و تصمیمات لازم را برای همکاری با آنها در مراسم اربعین در حوزه حمل و نقل، آتش نشانی، سلامت و بهداشت و فرهنگ و رسانه اتخاذ کرده‌اند.

در ادامه این نشست، شهرداران کلان شهرها در سخنانی ضمن تشکر از رویکرد دولت سیزدهم و پیگیری‌های دقیق معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص مشکلات، درخواست‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری‌ها در سراسر کشور، به بیان مشکلات و دغدغه‌های موجود پرداختند و پیشنهاداتی را در زمینه‌های مختلف مطرح کردند که توسعه ناوگان حمل و نقل، تفویض اختیارات بیشتر برای انجام بهتر تکالیف، کمک به به‌سازی بافت فرسوده و جلوگیری از ریزش بناهای ناپایدار و تخصیص بودجه به شهرداری‌ها در سفرهای استانی رئیس‌جمهور از جمله این پیشنهادات بود.

منبع: مهر لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر محمد مخبر دزفولی محمد مخبر اخبار سیاسی اخبار مرتبط مخبر: جریان معاند به دنبال زیر سوال بردن مدافعین حرم است ۱۴۰۱/۵/۲۲ دو حکم انتصاب جدید برای مخبر در یک روز ۱۴۰۱/۵/۱۳ سردار سلامی: ماموریت داریم در دریاهای دوردست حضور یابیم ۱۴۰۱/۵/۲۷ حمله تند مسئول دفتر سعید جلیلی به رییسی و باقری کنی بابت احیای برجام ۱۴۰۱/۵/۲۷ حسین شریعتمداری: پیشنهاد ایران برای دریافت غرامت، در صورت نقض عهد آمریکا، بی ارزش است ۱۴۰۱/۵/۲۷ ربیعی: امضای برجام همه مسائل کشور را بهبود نمی بخشد ۱۴۰۱/۵/۲۷ آخرین ویدیو ها سیل مرگبار در چین + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۱:۵۹ تمدید گذرنامه‌ ها فقط برای ایام اربعین است ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۱:۰۵ پایان دور دور خودروهای لاکچری در اندرزگو تهران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۰:۴۴ علت صدای مهیب انفجار امروز در خیابان ۱۹۶ تهران پارس + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۰:۲۴ تصاویری زیبا از حرکت قطار در رودبار گیلان ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۰:۱۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۴:۵۵ مخبر: شهرداران تصور نکنند که رسالت آن ها به اداره امور شهر محدود است ۱۴:۵۱ استفاده از ماشین آلات معدنی فرسوده صرفه اقتصادی ندارد ۱۴:۲۲ پست در صورت بروز خسارت، غرامت می دهد ۱۴:۱۱ تأکید نمایندگان مجلس بر انجام تکالیف دستگاه ها در زمینه عفاف و حجاب ۱۴:۰۹ تعرفه خودروهای وارداتی تغییر می کند؟ ۱۴:۰۸ فروش فوری ایران خودرو بدون قرعه کشی (۲۹ مرداد) + جزییات ۱۴:۰۳ پیش بینی تلفات ۵۰۰ هزار نفری در بافت فرسوده تهران ۱۳:۵۵ هشدار؛ خطرات جدی در کمین زنان گیاهخوار! ۱۳:۵۱ بدون آزمایش هم میشه فهمید دیابت داریم یا نه؟ ۱۳:۴۶ توقیف رمزارز برای جریمه های معوق ترافیکی ۱۳:۴۳ نمره منفی در چه صورت باعث ابطال گواهینامه می شود؟ ۱۳:۳۲ قیمت سکه امروز بیست و هفتم مرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۲۱ نگاهی به آمارهای عرضه خودرو در بورس کالا؛‌ شکست قیمت گذاری دستوری ۱۳:۱۷ ضارب سلمان رشدی از زنده ماندن نویسنده آیات شیطانی حیرت زده است ۱۳:۱۲ سردار سلامی: ماموریت داریم در دریاهای دوردست حضور یابیم ۱۳:۱۱ تهران خنک می‌ شود ۱۳:۰۸ حمله تند مسئول دفتر سعید جلیلی به رییسی و باقری کنی بابت احیای برجام ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران پنجشنبه بیست و هفتم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۳ تبلیغ کنندگان شرارت و تصاویر خشن در فضای مجازی مورد پیگرد پلیس قرار خواهند گرفت ۱۲:۲۳ تست بینایی: ۷ ثانیه برای پیدا کردن خرگوش برفی فرصت دارید! ۱۲:۱۱ افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تایید شد ۱۲:۰۶ نان نخوردن هم برای بدن فایده دارد؟ ۱۲:۰۴ تحویل اتوبوس های جدید به تهران در هفته اول شهریور ۱۱:۵۹ سیل مرگبار در چین + فیلم ۱۱:۵۰ چرا ظرفیت دانشجویان پزشکی افزایش نمی یابد؟ ۱۱:۴۶ اعلام لیست سرویس های مجاز مدارس از ۱۵ شهریور ۱۱:۴۲ سقف کارانه پزشکان مناطق محروم برداشته شد ۱۱:۳۷ اسامی دو نفر از زندانیان ایرانی در آمریکا اعلام شد ۱۱:۳۴ قیمت برنج ایرانی کاهشی شد ۱۱:۳۰ قیمت دلار امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ قیمت طلا امروز بیست و هفت مرداد در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) ۱۱:۳۰ قیمت یورو امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ قیمت درهم امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ قیمت پوند امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ افزایش صادرات نفت ایران علیرغم ادامه تحریم ها ۱۱:۳۰ قیمت لیر امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵ سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی و سیستم های اطلاعاتی منصوب شد ۱۱:۰۵ تمدید گذرنامه‌ ها فقط برای ایام اربعین است ۱۱:۰۴ حسین شریعتمداری: پیشنهاد ایران برای دریافت غرامت، در صورت نقض عهد آمریکا، بی ارزش است ۱۱:۰۱ واقعیت های تلخ از خوردن چای شیرین ۱۰:۵۸ ربیعی: امضای برجام همه مسائل کشور را بهبود نمی بخشد ۱۰:۵۳ بازگشت خودروسازان خارجی به ایران ۱۰:۳۰ یارانه نقدی تا چه زمانی ادامه دارد؟ ۱۰:۲۸ دو خط پدافندی آب شرب شهرکرد وارد مدار شد ۱۰:۲۲ ادامه قیمت گذاری دستوری منجر به تعطیلی صنایع سلولزی می شود ۱۰:۱۷ شرایط فروش نقدی محصولات سیبا موتور ویژه مرداد‌ ماه ۱۴۰۱ اعلام شد ۱۰:۱۰ تصاویری زیبا از حرکت قطار در رودبار گیلان ۰۹:۴۲ قیمت بیت کوین در کانال ۲۳ هزار دلاری ۰۹:۳۶ جدال بر سر نرخ بهره؛ چه کسی مقصر تورم است؟ ۰۹:۳۳ آپارتمان های محله ستارخان در تهران چند؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محمد مخبر اخبار سیاسی معاون اول رئیس جمهور شهرداران کلان شهرها شهرداری ها ۱۴۰۱ ۰۵ ۲۷ ۱۱ ۳۰ قیمت ۱۴۰۱ ۵ ۲۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، بعد از ظهر سه شنبه در شورای اداری استان تهران طی سخنانی با بیان اینکه تهران یک پنجم جمعیت کشور را در خود جا داده است، گفت: تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر به این جمعیت است.

وی گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهرهای استان وضع خوب است و در برخی شهرها وضعیت مناسبی نداریم.

وزیر کشور با بیان این که بحث تقسیم استان تهران مدتی است، مطرح شده است، گفت: هدف از تقسیمات استان تهران جلوگیری از تمرکززدایی و امکان رسیدگی بهتر به شهرهای کمتر توسعه یافته و اداره بهتر است.

وی اضافه کرد: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

وحیدی جمعیت شهرستان‌های غرب تهران را سه میلیون نفر عنوان کرد و گفت: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل‌ می‌شود.

وی با بیان این که تقسیم تهران توسط دولت در دست بررسی است، گفت: برای این امر مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وحیدی به انتقال پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: این امر ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

کد خبر 6093580

دیگر خبرها

  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم